کد مطلب: ۶۴۱۴۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اپلیکیشن‌های مسیریاب ایرانی کدام‌اند؟

اپلیکیشن‌های مسیریاب ایرانی کدام‌اند؟

بسیاری از رانندگان برای انتخاب مسیرهای مناسب از اپلیکیشن‌های داخلی مسیریاب نشان و بلد استفاده می‌کنند. اما اپلیکیشن‌های دیگری نیز وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرم‌افزارهای داخلی و بومی مانند نشان و بلد با فیلتر شدن اپلیکیشن ویز، پا به عرصه رفت‌وآمد و مسیریابی گذاشتند. از این رو با توجه به محدودیت ایجاد شده برای اپلیکیشن‌های خارجی، رانندگان از اپلیکیشن‌های داخلی برای مسیریابی استفاده می‌کنند.

مسیریاب نشان

براساس برررسی‌ها؛ نشان برنامه‌ای است که شکست‌هایی را تجربه کرده‌است. اما با گذر زمان به نظر می‌رسد که توانسته به یکی از مسیریاب‌های موفق ایرانی تبدیل شود.

یکی از نکاتی که درباره این مسیریاب می‌توان بیان کرد آن است که نشان نقشه‌های گوگل را مورد استفاده قرار نمی‌دهد. همین موضوع تا حدود زیادی سبب پیشرفت نقشه‌های داخلی و بومی شده‌است.

امتیاز کاربران به این اپلیکیشن از ۵ نمره،۴٫۵ است و حدود دو میلیون کاربر فعال دارد. با وجود اینکه ممکن است در برخی از اوقات رانندگانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند دچار مشکل شوند. اما با توجه به رضایت کاربران «نشان» عملکرد خوبی داشته است.

بلد جایگزین نمونه‌های خارجی شد؟

در زمانی‌که مسیریاب‌های داخلی در بازار داخلی رشد کردند و در کشور نیاز به برنامه‌ای جامع و کامل بود که بتواند با مسیریاب‌های خارجی رقابت کند، بلد وارد بازار شد. چرا که طبق گفته این برنامه مهم‌ترین هدفی که مسیریاب بلد دنبال می‌کند، آن است که نیازهای کابران را به گونه‌ای رفع کند که دیگر نیازی به استفاده از نمونه‌های خارجی نداشته باشند.

یکی ویژگی‌های مسیریاب بلد این است که بررسی‌های ترافیک آن به صورت لحظه‌ای به روز می‌شود. به همین خاطر بسیاری از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از آن استفاده می‌کنند.

دال، ترکیب گوگل‌مپ و ویز

دال نقشه‌های گوگل را مورد استفاده قرار می‌دهد و همچنین از لحاظ ظاهری نیز ترکیبی از گوگل مپ و ویز است. یکی از ویژگی‌های دال که ممکن است برای برخی‌ها خوب باشد و برای برخی دیگر مناسب نباشد، عدم نمایش برخی از مکان‌های مهم روی نقشه است. در واقع با دیدن این نقشه ممکن است کاربر فکر کند هیچ مکان مهمی مانند رستوران، فروشگاه و … در اطرافش وجود ندارد.

مسیریاب ۱۴۱، مسافرت‌های بین شهری

مدتی است که مرکز مدیریت راه‌های کشور اپلیکیشنی منتشر کرده که می‌تواند در زمینه فناوری گردشگری به کاربران کمک کند. نقشه مسیریاب ۱۴۱ شباهت زیادی به گوگل دارد چرا که امکانات مشابهی در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

این برنامه برای سفرهای بین‌شهری فعال است و از آن نمی‌توان برای داخل شهرها استفاده کرد. در واقع ۱۴۱ این امکان را فراهم می‌کند که شهر مبدأ و مقصد را انتخاب کرد تا از راه‌های موردنظر و شرایط جاده‌ها اطلاعات کسب کرد.

اپلیکیشن‌های داخلی هم دیگری در زمینه رفت‌وآمد و مسیریابی فعالیت می‌کنند. اما نشان و بلد بیشترین کاربران را در میان آن‌ها دارند. همچنین، با وجود اینکه این اپلیکیشن‌ها روز به روز در حال پیشرفت هستند، اما تاکنون به رقیبانی جدی برای ویز و گوگل مپ تبدیل نشده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط ویز بقیه همش اسباب بازیه

  • علی

    واقعا اپلیکیشن بلد گاهی بقدری اشتباه و سر در گم است که باعث ازار و اعصاب خوردی میشود..ای کاش ویز را قطع نمیکردید

    • ناشناس

      دقیقا

  • ali

    سلام
    نرم افزار Magic earth و نرم افزار Osmand هم تقریبا خوبند و مخصوصاً ماجیک ارت هر از چند ماهی نقشه‌هایش بروز رسانی میشوند.

  • ناشناس

    با سلام
    بلد خوبه
    ولی بعضی وقتها واقعا گیج میزنه
    و زمان درست شدنش هم طول میکشه

  • ناشناس

    سلام
    البته هرشرکتی برای سودخودش ومجموعه اش شروع به کارمیکندکه ممکنه درابتداضعفهایی داشته باشه ولی اگه راننده ها راخانواده خودش ببینه ودر سود شرکت اونها رو سهیم کنه مطمئن باشید که دریه زمان کمی موفق میشه وپرسنل اجرایی باجون ودل براشون دل می سوزوننددرغیراین صورت به طبع رشدنخواهدکرد