کد مطلب: ۳۵۷۷۲۷

تجارت‌نیوز در گفتگو با یک کارشناس استارتاپ بررسی کرد:

استارتاپ‌ها با بحران تعدیل نیرو چه کنند؟

استارتاپ‌ها با بحران تعدیل نیرو چه کنند؟

عباس‌زاده، کارشناس حوزه استارتاپ‌ها درباره راهکاری استارتاپ‌ها برای مقابله با بحران تعدیل نیروی کار توصیه کرد: در این شرایط بهتر است استارتاپ‌ها روی بازارهای خارجی سرمایه‌گذاری کنند.

کیارش عباس‌زاده، کارآفرین، مشاور و مدرس کسب‌وکار در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره دلایل تعدیل نیروی استارتاپ‌هایی مانند بامیلو و اسنپ باکس گفت: شرایط کنونی بازار حکم می‌کند که استارتاپ‌های کوچک شکست بخورند و شرکت‌های بزگ تعدیل نیرو کنند.

او درپاسخ به این سوال که در این شرایط نامطلوب بازار استارتاپ‌ها چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟ اظهار کرد: در این شرایط بهتر است که روی بازارهای خارجی سرمایه‌گذاری کنند. صادرات، بیت‌کوین و کسب‌وکارهای پلتفرمی یا ارائه سرویس‌های آنلاین به بازار خارج از کشور به صورتی که طراحی‌ و نیروی انسانی در ایران باشد ولی بازارش در خارج از کشور باشد، می‌تواند کمک کند. مانند تجارت‌ مربوط به حوزه گردشگری، سرویس‌های خدماتی آنلاین و حتی صادرات محصولات می‌تواند مدنظر قرار بگیرد.

این مشاور کسب‌وکار درباره کشورهای مناسب برای ثبت شرکت و فعالیت‌های اقتصادی گفت: برای ثبت شرکت منطقه آزاد عمان فضای خوبی برای پیشرفت است اما هزینه‌هایش زیاد است و ترکیه هم گزینه خوبی می‌تواند باشد.

عباس‌زاده ادامه داد: هرچه قدر ریال بی‌ارزش‌تر شود، صادرات به صرفه‌تر است؛ چرا که در کشور ریال هزینه می‌کنید و در باز خارجی دلار، یورو یا ارزهای دیگری را دریافت می‌کنید و این گونه صادرات توجیه بیشتری دارد.

او در ادامه تاکید کرد: البته مشکلاتی برای دریافت‌های ارزی وجود دارد که برای آن‌ها نیز راه‌حل‌هایی پیدا شده است.

عباس‌زاده تصریح کرد: البته فریلنسرها نیز به این سو رفته‌اند و پروژه از خارج تحویل می‌گیرند و ارز دریافت می‌کنند. هند تنها در یک سال 150 میلیارد دلار پروژه از راه برون‌سپاری درآمد داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.