کد مطلب: ۷۳۰۲۱۹

برزیل آیفون های اپل را توقیف کرد

برزیل آیفون های اپل را توقیف کرد

وزارت دادگستری برزیل پس از اینکه به این نتیجه رسید که اپل با ارائه‌نکردن شارژر همراه با دستگاه‌های خود به حقوق مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند، دستور تعلیق فروش آیفون در این کشور را صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت دادگستری برزیل در ماه شهریور پس از اینکه به این نتیجه رسید که اپل با ارائه‌نکردن شارژر همراه با دستگاه‌های خود به حقوق مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند، دستور تعلیق فروش آیفون در این کشور را صادر کرد.

دیجیاتو نوشت: حتی پس از جریمه‌های میلیون دلاری، اپل همچنان از این الزام پیروی نمی‌کند و اکنون گوشی‌های آیفون از فروشگاه‌های خرده‌فروشی این کشور توسط رگولاتور حفاظت از مصرف‌کننده مستقر در منطقه فدرال توقیف شده‌اند.

براساس این گزارش، نهاد اجرایی Procon-DF «صدها دستگاه آیفون را در فروشگاه‌های خرده‌فروشی مختلف برازیلیا»، پایتخت برزیل جمع‌آوری کرده است. این نهاد با اقدام خود که «Operation Discharge» نام گرفته، قصد دارد اپل را به پیروی از قوانین محلی مجبور کند که طبق آن، لازم است گوشی‌های هوشمند همراه با شارژر موجود در جعبه فروخته شوند.

طبق این دستور، گوشی‌های آیفون علاوه بر فروشگاه‌های اپراتور در نمایندگی‌های مجاز اپل نیز موجود نخواهند بود. هرچند اپل از زمان آیفون 12 فروش رایگان لوازم جانبی را متوقف کرده است، این شرکت همچنین آیفون 11 را با جعبه‌ای جدید و فشرده‌تر از قبل که شارژر در آن قرار نمی‌گیرد، بروز کرده است.

ادامه فروش آیفون تا زمان صادر‌شدن حکم نهایی

پس از صدور دستور توقیف آیفون‌ها، اپل برزیل از مقامات دولتی درخواست کرد تا به فروش گوشی‌ها در این کشور تا زمان اعلام تصمیم نهایی مناقشه اجازه دهد.

بر همین اساس، غول فناوری با وجود این عملیات، می‌تواند به فروش آیفون در برزیل ادامه می‌دهد تا زمانی که حکم نهایی دادگاه اعلام شود.

همان‌طور که توسط MacMagazine اشاره شده، قاضی «دیگو کامارا آلوز» که به این شرکت اجازه داده تا صدور حکم نهایی به فروش آیفون ادامه دهد، معتقد است که غول فناوری حقوق مصرف‌کنندگان را نقض نکرده است.

او همچنین ادعا می‌کند که تنظیم‌کننده برزیل با گرفتن چنین تصمیمی «از قدرت خود سوء‌استفاده می‌کند». اپل نیز می‌گوید که از پیروزی در این جدال حقوقی اطمینان دارد و مشتریان «از وجود گزینه‌های مختلف برای شارژ و اتصال دستگاه‌های خود آگاه هستند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.