کد مطلب: ۷۲۹۸۷۹

گوشی آیفون نایاب شد

گوشی آیفون نایاب شد

طی روزهای اخیر در بازار آمریکا متقاضیان اپل با کمبود قابل توجهی مواجه شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بسیاری از خریدارانی که خواهان جدیدترین مدل‌های گران آیفون بودند، از جمعه سیاه فروشگاه‌های آمریکا دست خالی برگشتند.

به نقل از ایسنا، تحلیلگر شرکت وِدباش سکیوریتیز در یادداشتی نوشت: کمبود آیفون شدت گرفته و در بسیاری از فروشگاه‌ها، شعبه‌های فروش اپل و کانال‌های آنلاین به چشم می‌خورد. ما بر این باوریم که با نزدیک شدن به دسامبر، کمبود آیفون ۱۴ پرو بر اساس مدل یا رنگ یا ظرفیت حافظه در بسیاری از شعبه‌های اپل، ۲۵ تا ۳۰ درصد بیشتر از حد معمول است که در آستانه فصل خرید تعطیلات، نشانه خوبی برای اپل نیست.

ارزش سهام اپل پس از این که یک منبع آگاه در فاکسکان (تولیدکننده اصلی محصولات اپل) به رویترز گفت: به دلیل اعتراض کارکنان در کارخانه بزرگ این شرکت، تولید آیفون ممکن است کمتر شود، دو درصد سقوط کرد.

اپل در بیانیه‌ای در هفتم نوامبر اعلام کرده بود انتظار می‌رود مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به تعداد کمتر از پیش بینی این شرکت، به بازار عرضه شوند.

کارخانه فاکسکان در چین مدل‌های گران قیمت اپل از جمله آیفون ۱۴ پرو را تولید می‌کند. این کارخانه که بزرگترین کارخانه تولید آیفون اپل در جهان است، با محدودیت‌های سخت‌گیرانه کووید ۱۹ کلنجار می‌رود که باعث نارضایتی کارگران و مختل شدن تولید در آستانه کریسمس و تعطیلات سال نوی چینی شده است.

فروشگاه زنجیره‌ای "بِست بای" آمریکا هفته گذشته درباره کمبود مدل‌های گران قیمت آیفون در فصل خرید تعطیلات امسال هشدار داده بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگر وِدباش پیش بینی کرد حدود هشت میلیون دستگاه آیفون در مناسبت جمعه سیاه فروخته شده است که کمتر از ۱۰ میلیون دستگاه در سال گذشته بوده است. زمان انتظار برای آیفون ۱۴ پرو در وب سایت اپل اکنون به ۴۰ روز رسیده و زمان انتظار احتمالا در هفته‌های آینده که مصرف کنندگان بیشتری تلاش می‌کنند این مدل را برای هدیه دادن خریداری کنند، افزایش پیدا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.