خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۰۰۵۳

در گفتگو با یک متخصص رمزارزها مطرح شد:

در بازار بیت‌کوین نباید هیجانی عمل کرد / همه صرافی‌های رمزارز داخلی غیرمجاز هستند!

در بازار بیت‌کوین نباید هیجانی عمل کرد / همه صرافی‌های رمزارز داخلی غیرمجاز هستند!

بیت‌کوین به محدوده ۵۹ هزار دلار رسید اما روز خریداران در این محدوده به فروشندگان نرسید و دوباره ریزش کرد. حالا سئوال اینجاست که آیا بیت‌کوین به سقف قبلی خود می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به عقیده کارشناسان یکی از دلایل ریزش بیت‌کوین کارمزد زیاد و سرعت پایین این ارز است و این موضوع درحالیست که اتریوم با کاهش کارمزد خود توجهات را به سمت خود جلب کرده است.

ایوب ترابی، متخصص امنیت رمزارزها در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بیت‌کوین گفت: بیت‌کوین نیاز به توسعه شبکه نرم‌افزاری خود دارد چون این ارز کارمزد بالا و سرعت پایین‌تری نسبت به سایر ارزها دارد. اتریوم در حال کاهش کارمزد خود است و به نظرم بعد از اتمام پروژه اتریوم نوبت به توسعه بیت‌کوین می‌رسد.

این کارشناس در رابطه با سناریو محتمل برای بازار رمزارزها گفت: با توجه به ممنوع شدن استخراج بیت‌کوین در برخی ایالات آمریکا و در کشورهای اروپایی انتظار داریم بیت‌کوین طی همین هفته از ۶۰ هزار دلار عبور کند. ممنوع شدن استخراج بیت‌کوین به دلیل جلوگیری از هدر رفت انرژی است.

این کارشناس در رابطه با ریسک داخلی بازار رمزارزها گفت: تمام صرافی‌های داخلی که در حوزه رمزارزها کار می‌کنند غیرمجاز هستند و هیچ کدام با پلیس فتا همکاری نمی‌کنند. در این شرایط ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار به شدت افزایش پیدا می‌کند و اگر اتفاقی مشابه صرافی‌های ترکیه در ایران رخ دهد، کسی نمی‌تواند اقدام حقوقی انجام دهد.

این کارشناس در رابطه با صرافی‌های خارجی گفت: صرافی بایننس هم فعالیت ایرانی‌ها را ممنوع کرده اما بسیاری از فعالان با فیلترشکن در این صرافی فعالیت می‌کنند که اگر از سمت این صرافی شناسایی شوند حسابشان بسته می‌شود. بسیاری از کاربران ایرانی از آدرس‌های آلمان وارد صرافی بایننس می‌شدند اما حالا صرافی بایننس از کسانی که با آدرس آلمان در این صرافی ثبت‌نام می‌کنند احراز هویت می‌کند.

ترابی با اشاره به سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ گفت: نباید فراموش کنیم که در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در یک هفته بازار رمزارزها ریزش سنگینی را تجربه کرد و فعالان این بازار زیان زیادی کردند. به همین دلیل توصیه‌ داریم در هیچ بازاری هیجانی عمل نکنید.

ترابی در پایان گفت: قرار است تا پایان هفته سازوکار فعالیت صرافی‌ها و بازار کریپتوکارنسی از سوی مجلس ابلاغ شود و شاید این موضوع بتواند ریسک داخلی صرافی‌های داخلی را کاهش دهد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شق دربهشت

    بورس خوبه

    • ناشناس

      سلام که باز خودشون پول ما بردارند بروند رمزارز بخرند

  • ناشناس

    چرا نگران سرمایه مردم در داخل بورس ایران نبودید نیستید الان نگران مردم شدید بازار ارز دیجیتال بازار اینده داریه بفکر هدفمند کردن بازار باشید و بستر امنی برای خریدو فروش درست کنید اقتصاد مریض ایران و سرمایه گذاری ریسکش بیشتره تا ارز دیجیتال

  • نیما

    مالیات تعیین کنه دولت پرداخت کنند صرافیها مشکلش چیه ؟؟؟بازگشت سرمایه ب کشور هم داره تازه

  • ناشناس

    بچسبید به بورس

  • ناشناس

    هر کاری هم بکنید دیگه هیچ کس توی بورس لعنتی تون پول نمیذاره
    چون همه رو بدبخت کردید
    بی وجدانهای بی همه چیز

  • سلطان

    ضعیف وکم تجربه وبی رانت درهر بازاری احتمال ضررش زیاده پس خودم راپله ترقی زبلان نمیکنم. وای که فریاد رسی هم نباشد! بورس حداقل دولت نیم نگاهی به ان داردوشاید اندکی جبران شود امارمز ارز؟مواظب باشید مثل بورس گرگها ونهنگها و… باشما تاقله میایند انجا میفروشند وبا چتر نجات خود را به ته دره میرسانند ودوراز جون منتظر سقوط ازاد میمانند تا باقی مانده را هم هاپولی کنند!

  • نیم

    نمیخاد نگران مردم باشید شما خیلی مسایل مهم تری وجود د ارد ک بهش بپردازید. ضمنا صرافی بایننس هیچ حسابی و نمیبنده حداقل یکم تحقیق کنید بجای این نطق های پوپولیستی..

  • ناشناس

    همانطور که در گفتگوتون اشاره شد ، خداکنه زودتر قانون گذاری صورت بگیره و صرافی ها ی داخلی مجوز دار بشن تا ریسک برای مردم کم بشه

  • مصطفی

    کی بلای بورس سر ارز دیجیتالیا بیاد خدا میدونه .بیخودی دون نمیپاشن

  • سید

    بنده‌دنبال‌پول‌مفت‌ازاول‌نبودم‌دوتاازباجناقام‌بابچه‌هاشون‌سرمایشون
    رادربورس‌ریختندبدبخت‌شدندحالاهم‌یکیشون‌ریخته‌توی‌بیت‌کوین
    اونم‌خونه‌خراب‌شدمنم‌بخ‌همون‌سودبانک‌اکتفاکردم‌حداقل‌سرمایه
    ام‌به‌بادنرفت‌یک‌مغازه‌هم‌باخواهرانم‌‌شریکی‌خریدیم‌دوبرابرشد