کد مطلب: ۴۷۷۸۴۳

آذری جهرمی خبر داد:

زمان اعلام جزئیات بسته رایگان شاد

زمان اعلام جزئیات بسته رایگان شاد

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: سیم کارتی به نام «شاد» نداریم، همراه اول سیم کارت کودک با عنوان انارستان و ایرانسل هم سیم کارتی به عنوان سیم کارت کودک ایرانسل ارائه کرده است، مردم به کلاهبرداری‌ها توجه نکنند. وی

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: سیم کارتی به نام «شاد» نداریم، همراه اول سیم کارت کودک با عنوان انارستان و ایرانسل هم سیم کارتی به عنوان سیم کارت کودک ایرانسل ارائه کرده است، مردم به کلاهبرداری‌ها توجه نکنند.

وی گفت: با توجه به فراگیر شدن آموزش مجازی بحث عدالت آموزشی مهم است و بر همین اساس در بحث توسعه روستایی تاکنون سه هزار و ۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند تا از ظرفیت‌های مجازی بهره بگیرند.

آذری جهرمی افزود: برای اینکه هیچ دانش آموز و دانشجویی به خاطر مسائل مالی از تحصیل باز نمانند، سامانه شاد در سراسر کشور رایگان شد و ۷۰۰ هزار معلم بسته اینترنتی سه ماهه رایگان را دریافت کردند و یکشنبه این هفته با وزیر علوم جلسه‌ای خواهیم داشت تا بررسی‌های لازم در خصوص بسته‌های مورد نیاز اساتید و دانشجویان صورت گیرد و تا سه شنبه هفته آینده سایت ثبت نام باز خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: افراد برای دریافت سیم کارت کودک هیچ هزینه مازادی پرداخت نکنند و هر کسی خواست به پرتال همراه اول یا ایرانسل و یا دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کند و به تماس‌های تلفنی که موضوع اش دعوت به فروش سیم کارت است پاسخ ندهند که کلاهبرداری است.

آذری جهرمی گفت: سیم کارت‌های کودک فهرست‌های سفیدی دارد که همه سایت‌های اینترنتی به روی آن باز نیست و فقط نیاز‌های آموزشی دانش آموزان را تامین می‌کند و از این طریق دغدغه خانواده‌ها در بحث فضای مجازی هم برطرف شده است؛ البته این سیم کارت‌ها از سال ۹۶ به بازار آمد، اما اکنون استقبال برای استفاده آن بیشتر شده و زیرساخت‌های آن در حال ارتقاست.

وی افزود: ما تا هفته اول مهر جزئیات بسته رایگان شاد را اعلام می‌کنیم و روی هر سیم کارتی فعال می‌شود و در بسته شاد یکسری پیام رسان‌ها و موتور‌های جستجو هم با توجه به نیاز دانش آموزان تعریف شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خصوص بسته شاد مشکل پهنای باند نداریم و ۷۰۰ گیگ هم اکنون پهنای باند در اختیارش قرار گرفته است که تا دیروز ۱۰۰ گیگ از این ظرفیت استفاده شده است و بیشتر از ۷۰۰ گیگ هم اگر بخواهد، تامین می‌کنیم.

آذری جهرمی افزود: ما از همراه اول خواسته ایم همین هفته تلفن چهار رقمی برای پاسخگویی در خصوص سامانه شاد راه اندازی کند و شماره هشت رقمی که تحت عنوان مرکز تماس شاد با مردم تماس برقرار می‌کرد کلاهبرداری بود که برخورد لازم صورت گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با مدارسی که از پیام رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند برخورد می‌شود؟ گفت: این اقدام از طرف مرکز فضای مجازی ممنوع اعلام شده است، اما برخی به صورت غیر رسمی استفاده می‌کنند که خودشان باید هزینه‌ها را بپردازند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سند معماری شبکه ملی اطلاعات هم افزود: سال ۹۱ در دولت نهم یک بار به دبیر خانه شورای عالی فضای مجازی و در دولت یازدهم یک بار و در دولت دوازدهم دو بار مواردی ارسال شد که میان وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی درباره سند معماری بحث‌هایی بود که با همکاری مرکز ملی فضای مجازی این سند را نهایی کردیم و اکنون ابعاد، محورها، وظایف و شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات مشخص شده است.

آذری جهرمی گفت: وقتی در جامعه قتلی رخ می‌دهد برخی می‌گویند اگر شبکه ملی اطلاعات بود این قتل رخ نمی‌داد و می‌گویند به خاطر پیام رسان‌های خارجی است در صورتی که در پیام رسان‌های داخلی هم این مسائل رخ می‌دهد و شاید فلان خلاف اخلاقی هم دیده شود و راه حل همه مشکلات فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات نیست و فضای مجازی فراتر از شبکه است و برخی انتظار‌های فراتر از اسناد از شبکه ملی اطلاعات دارند.

وی افزود: تفاهم‌هایی ایجاد شده است و ما این سند را نهایی کرده‌ایم و شب گذشته در جلسه شورای عالی فضای مجازی ابعاد سند معماری شبکه به تصویب رسید که جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد نایب سالکی

    باسلام و احترام اینترنت پولی شرکت مخابرات ایران به درد نمی خورد داعم قطع و یا خط نمیدهد چه برسد به رایگان…

  • ناشناس

    پس از بازگشایی مدارس همراه اول نسخه ۲ نرم افزار شاد را ارائه کرد،حجم مصرفی اینترنت هم رایگان شده فقط شیفت صبح تایم مدرسه و اوج مصرف، ارسال و دریافت پیام ها مقداری کند هست که با افزایش پهنای باند به مرور برطرف خواهد شد، باتشکر از تیم زحمتکش همراه اول