کد مطلب: ۶۷۸۲۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

باارزش‌ترین استارتاپ خودروهای دست دوم، جهانی می‌شود؟

باارزش‌ترین استارتاپ خودروهای دست دوم، جهانی می‌شود؟

در میان استارتاپ‌های خرید و فروش خودروهای دست دوم، کمپانی کاواک در مکزیک باارزش‌ترین آنهاست. این کمپانی قصد دارد علاوه بر کشورهای لاتین، کار خود را در ترکیه گسترش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، باارزش‌ترین استارتاپ آمریکای لاتین، استارتاپی است به نام «کاواک» که در مکزیک پایه‌گذاری شده. این استارتاپ در زمینه خودرو‌های دست دوم کار می‌کند و برنامه دارد تا کار خود را در سه کشور دیگر در آمریکای لاتین گسترش دهد. پلتفرم کاواک به مشتریان کمک می‌کند تا خودروهای دست دوم را بخرند و بفروشند.

به نقل از بلومبرگ، کاواک می‌خواهد ۱۲۰ میلیون دلار در کشورهای کلمبیا، شیلی و پرو سرمایه‌گذاری کند. همچنین به ترکیه نیز به عنوان یک بازار سودمند برای سرمایه‌گذاری نگاه می‌کند و حداقل ۶۰ میلیون دلار سرمایه برای این کار در نظر گرفته است. اقدامات اولیه برای این کار سال گذشته انجام شده است. کاواک می‌خواهد ثابت کند که می‌تواند ابر اپلیکیشن خود را به یک تجارت آنلاین در کشورهای در حال توسعه تبدیل کند.

کاهش قیمت‌ها در مکزیک، برزیل و آرژانتینT با وجود بحران اقتصادی از دیگر اقدامات این استارتاپ است. گارسیا اتاتی، از اعضای هیات‌رئیسه کاواک در مکزیکوسیتی می‌گوید کمپانی باید گسترش پیدا کند اما ما این کار را محافظه کارانه انجام می‌دهیم. تجربه ۵ ساله کمپانی و کمک تکنولوژی باعث می‌شود تا در کشورهای جدید با سرمایه‌گذاری کوچکتر زودتر به سوددهی برسد.

او می‌گوید که به زودی کار خود را در مقیاس بزرگتری گسترش می‌دهند. همین الان اگر وارد وبسایت استارتاپ کاواک شوید کشورهای نامبرده جدید به لیست کشورهایی که می‌توان در آنها خودرو دست دوم خرید و فروش کرد افزوده شده است.

نحوه کار کمپانی خرید و فروش خودروهای دست دوم

کمپانی کاواک هم تجارت خشت و گلی انجام می‌دهد و هم تجارت آنلاین. یعنی هم خودروهای دست دوم را از طریق مراکزی که در کشورهای مختلف دارد به مردم ارائه می‌دهد و هم بخشی از کار خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهد. این شرکت سپتامبر گذشته در یک جذب سرمایه خصوصی ۸٫۷ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. اما مانند سایر استارتاپ‌های تکنولوژی در سراسر جهان، این کمپانی نیز برای شروع سوددهی تحت فشار سرمایه‌گذاران قرار گرفت. سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری‌های پرریسک دوری می‌کنند. به همین دلیل بود که یکی دیگر از کمپانی‌های خرید و فروش خودرو دست دوم در فینیکس با نام «کاروانا» از زمان اوج خود در ماه اوت ۹۰ درصد افت ارزش داشت. سرمایه‌گذاران در این کمپانی به پیشرفت و سوددهی و مدل تجاری آن شک داشتند.

بازارهای نوظهور جایی است که ۹۰ درصد معاملات خودرو دست دوم بین افراد در آنجا انجام می‌شود. کاواک نیز در حال حذف موانع مختلف برای ورود به این بازارها بوده است. حالا برخی از این کشورها می‌توانند برای سال‌های متوالی کارهای خرید، فروش، بیمه، ضمانت و حتی پرداخت هزینه پارک خودرو خود را با اپلیکیشن کاواک انجام دهند.

به گفته سران این کمپانی وجود چنین اپلیکیشنی امکان کلاه‌برداری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. اخیرا هم ترکیه پتانسیل خوبی برای کمک به رشد این استارتاپ و گسترش آن از خود نشان داده است. هنوز مشخص نیست کاواک امکان ورود به همه کشورها از جمله ایران را داشته باشد یا خبر. از آنجایی که استارتاپ‌های مشابه در کشور ما وجود دارند باید دید که مزیت این استارتاپ‌های جهانی نسبت به نسخه داخلی آنها چیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.