کد مطلب: ۷۱۱۴۱۲

آیفون ۱۴ در کشور رجیستری نمی‌شود؟

آیفون 14 در کشور رجیستری نمی‌شود؟

پیمان پاک درخصوص رجیستری آیفون ۱۴ گفته است جمع‌بندی در خصوص رجیستری تلفن همراه آیفون ۱۴ تا چند روز آینده نهایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدتی پس از رویداد جهانی اپل، تب خرید و فروش نسل جدید گوشی آیفون در ایران بالا گرفت. در فضای مجازی آگهی‌های بسیاری مشاهده شده که این گوشی‌ها به عنوان کالای مسافری و اکثرا از عراق به ایران وارد شده‌اند و به زودی با شماره پاسپورتی مساله رجیستری آنها حل می‌شوند.

به نقل از اکوایران، این درحالیست که پس از واردات گوشی با عنوان کالای همراه مسافر از طریق پیاده‌روی اربعین در ایران زیاد شده بود، طبق تصمیم وزارت صمت و کارگروه رجیستری، واردات مسافری گوشی تلفن همراه از عراق موقتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ممنوع شده و ثبت این گوشی‌ها در مبادی ورودی کشور صورت نخواهد گرفت.

زیرا تا زمانی که شناسه‌ای وجود نداشته باشد امکان پرداخت حقوق و عوارض گمرکی وجود ندارد.

از طرف دیگر در اردیبهشت ۱۴۰۱، پس از پخش گزارشی مبنی بر هزینه ۸۰۰ میلیون دلاری واردات آیفون به ایران بعنوان یک کالای غیر لزومی لوکس آمریکایی، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس وعده دادند تا در نیمه اول سال ۱۴۰۱ واردات آیفون ممنوع شود.

در پاسخ اما «علیرضا پیمان پاک» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده بود: «این گوشی‌ها تماما ساخت چین بوده و از این کشور ثبت سفارش می‌شوند. طی سال‌های اخیر به هیچ عنوان کالایی از آمریکا وارد ایران نمی‌شود.»

پیمان پاک در پیگیری خبرگزاری تسنیم در خصوص رجیستری آیفون ۱۴ گفته است جمع‌بندی در خصوص رجیستری تلفن همراه آیفون ۱۴ تا چند روز آینده نهایی می‌شود.

باتوجه ‌به اظهارات رئیس سازمان توسعه تجارت و رصد آگهی‌های فروش آیفون ۱۴ می‌توان دریافت که در صورت عدم صدور دستورالعملی مبنی بر رجیستری این مدل تلفن همراه، پس از ۳۰ روز کلیه تلفن‌های همراه آیفون ۱۴ غیرقابل‌تماس در ایران بوده و در نتیجه خریداران متضرر خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.