خبر فوری:

کد مطلب: ۵۹۵۵۵۶

تصمیم ایلان ماسک برای سرمایه گذاری جدید

تصمیم ایلان ماسک برای سرمایه گذاری جدید

ثروتمندترین فرد تاریخ قصد دارد تا در بازار انرژی تگزاس سرمایه گذاری کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایلان ماسک جدیدترین شرکت‌کننده در تجارت بازار انرژی غرب تگزاس است. مدیر عامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا اکنون به طور رسمی مجوز فروش برق به مشتریان خرده فروشی در ایالت Lone Star را از طریق شرکتی به نام Tesla Energy Ventures دریافت کرده است. ماسک در تابستان مدارک لازم را برای فعالیت در این ایالت در سامانه ثبت کرد. کمیسیون خدمات عمومی تگزاس اعلام کرد که Tesla Energy Ventures اکنون مجوز «ارائه خدمات برق خرده‌فروشی در سراسر منطقه تحت سرویس ERCOT» را دارد. پنل‌های خورشیدی، باتری‌ها و خودرو‌ها توسط تسلا به فروش می‌رسند که می‌توانند با هم به عنوان یک نیروگاه مجازی فعالیت کنند.

این شرکت یک نیروگاه مجازی در ایالت استرالیای جنوبی دارد و نسخه بتا آن در تابستان امسال در کالیفرنیا راه اندازی شد. شرکت انرژی Wood Mackenzie در آن زمان نوشت که نیروگاه مجازی کالیفرنیا کمتر از ۵ ٪ در تامین برق ایالت مشارکت دارد. در واقع، این میلیاردر اکنون می‌تواند زمان خاموشی‌های مرگبار برق را به مردم تگزاس بفروشد. عامل اصلی این خاموشی‌ها علیرغم ادعا‌های جمهوری خواهان، یخ زدگی زیرساخت‌های گاز طبیعی و عدم پاسخگویی به تقاضا بوده است.

به نقل از gizmodo، ماسک سال گذشته به سرمایه گذاران گفت:" من فکر می‌کنم در دراز مدت بخش انرژی تسلا تقریباً به اندازه خودروسازی این شرکت خواهد بود. تجارت انرژی در مجموع بزرگتر از تجارت خودرو است و این شرکت می‌تواند جایگاه منحصربه‌فردی را در تگزاس به دست بیاورد. تسلا می‌تواند به‌عنوان خریدار و فروشنده به‌طور همزمان عمل کند و به داده‌های زیادی دسترسی داشته باشد. تنظیم‌کننده‌ها باید درباره پیامد‌های آن فکر کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.