کد مطلب: ۵۶۹۱۲۳

طرح صیانت از فضای مجازی مسکوت می‌شود؟

طرح صیانت از فضای مجازی مسکوت می‌شود؟

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، به زودی عده‌ای از نمایندگان بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای مسکوت گذاشتن طرح صیانت را تقدیم هیات رئیسه می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدغنی نظری خانقاه، با اشاره به بررسی «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» در کمیسیون فرهنگی با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: اولویت امروز کشور وضعیت معیشتی است. مقام معظم رهبری هم بر این مهم تاکید کردند که اولویت ما رسیدگی به وضع اقتصادی و معیشتی مردم است. لذا صرف وقت و زمان نمایندگان برای رسیدگی به طرح صیانت در شرایطی که اولویت‌های مهم‌تری داریم، قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه هیچ ضرورتی برای اینکه مجلس طرح صیانت را اصل هشتادوپنجی کند، وجود نداشت، گفت: من از نحوه اداره مجلس در روزی که رای به اصل هشتادوپنجی شدن طرح دادند، گلایه‌مندم و اعتراض خود را رسما اعلام کردم. برخلاف آئین‌نامه داخلی مجلس عمل کردند و اینقدر کار را معطل کردند که نمایندگان حاضر، مجلس را ترک کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان شهرستان‌ها چهارشنبه‌ها باید در حوزه انتخابیه حضور داشته باشند و بانیان طرح با علم به اینکه اگر رای‌گیری را به بعد از ظهر موکول کنند تعدادی از نمایندگان شهرستانی می‌روند، جلسه رای‌گیری را عقب انداختند.

مجلس برای خوزستان باید جلسه غیرعلنی تشکیل می‌داد نه اینستاگرام

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید برای موضوعات مهمی مانند آب خوزستان و پیامدها و مسائل ناشی از آن جلسه غیرعلنی تشکیل می‌داد، نه اینستاگرام و تلگرام و غیره. مجلس ۲۹۰ نماینده دارد و این طرح و اصل هشتادوپنجی شدن آن مورد قبول اکثر نمایندگان نیست.

وی افزود: از ۲۹۰ نفر نماینده ۱۲۱ نفر به این طرح رای دادند. این نشان می‌دهد ۱۶۹ نماینده مجلس یا برای رای دادن حضور نداشتند یا مخالف آن بودند. به هر حال این موضوع طوری مدیریت شد تا نتیجه مورد نظر یک جمع مشخص تامین شود.

نظری خانقاه یادآور شد: اگر در بستر و زمانی رای‌گیری انجام می شد که همه نمایندگان مجلس در صحن حاضر بودند یا حتی در همین روز اگر ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح هم رای گیری می‌شد، این طرح رای لازم را کسب نمی‌کرد.

ما نماینده مردم هستیم نه شورای عالی فضای مجازی

وی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه شورای عالی فضای مجازی با این طرح موافق است، گفت: ما نماینده مردم هستیم نه نماینده شورای عالی فضای مجازی. چه کسی بهتر از نماینده مردم می‌تواند منافع ملی را در هر سطحی لحاظ کند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم برخورد منطقی و عقلانی با مسائل گفت: تصمیمات ما تاثیرات بلندمدت دارد و اصولگرایانی که با دغدغه‌های جامعه همدل هستند، با طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مخالفند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حدود دو میلیون نفر از طریق فضای مجازی ارتزاق می‌کنند، اضافه کرد: ما باید مشکلات اصلی کشور را حل کنیم بعد دنبال این چنین مباحثی برویم.

تقاضای مسکوت ماندن طرح را ارائه می‌کنیم

نظری خانقاه اضافه کرد: به زودی عده‌ای از نمایندگان بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای مسکوت گذاشتن طرح صیانت را تقدیم هیات‌رئیسه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ۲۵ نفر نمایندگان مخالف تقاضا کنند، با رای اکثریت طرح مورد نظر مسکوت می‌ماند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی درباره مخاطرات طرح صیانت برای دولت سیزدهم بیان کرد: باید صبر کنیم و ببینیم، استراتژی دولت سیزدهم در خصوص فضای مجازی چیست و چه رویکردی را در این رابطه اتخاذ می‌کند. از نظر من این طرح دست و پای دولت را می‌بندد و بر مشکلات آن می‌افزاید و احساس من این است که دولت رئیسی با این طرح همدل نیست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته با ۱۲۱ رای بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیونفرهنگی واگذار کردند.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا‌مسکوت‌میگذارید‌بگذارید‌تا‌ظلم‌به‌حداکثری‌برسد‌و‌این‌گوسفندانیکه‌به‌رئیسی‌رای‌داده‌اند‌حساب‌کار‌دستشان‌بیاید‌مردم‌نمی‌بایست‌به‌این‌بیگانگان‌که‌معادن‌کشور‌را‌خالی‌می‌کنند‌و‌به‌کشورهای‌دیگر‌منتقل‌می‌کنند‌اینقدر‌فرصت‌می‌داد‌آقا‌این‌شیاطین‌روحانی‌نما‌اصلا‌مسلمان‌نیستند‌مسلمان‌دزدی‌نمی‌کند‌چهل‌سال‌است‌این‌شیاطین‌از‌مردم‌دزدی‌میکنند‌و‌یک‌ریال‌حساب‌نمی‌دهند‌در‌کجای‌دنیا‌حکومت‌حق‌دارد‌بدون‌اطلاع‌مروم‌مبالغ‌نجومی‌از‌کشور‌خارج‌کند‌این‌شیاطین‌با‌هواپیما‌پول‌را‌خارج‌می کنندو‌حاظرند‌مردم‌ایران‌از‌گرسنگی‌بمیرند‌و‌حساب‌کتاب‌این‌شیاطین‌شفاف‌نشود

  • ناشناس

    برای بعضیها متٱ سفم که از طرف مردم حرف میزنند . آدم فقط میتونه از طرف خودش حرف بزنه آخه تو کاره ای نیستی

  • ناشناس

    شماها فقط زورتون به اینترنت میرسه بی خیال گرانی. رئیسی هم موافق قطع اینترنت بشه اونوقته که دشمن مردمه نه دوست. و حرفه‌ای قبل انتخاباتش بادهواست

  • ناشناس

    از طرف مردم ایران حرف نزن

  • ناشناس

    لطفا هرچه سریعتر اقدام کنید و طرحو متوقف کنید چون درامد من و خیلی های دیگر از اینترنته من کاری ندارم و مجبورم از ارزهای دیجیتال و شبکه های مجازی کسب درامد کنم ک صددرصد با قطع اینترنت جهانی کسبو کارا میخوابه و هیچ وقت سایت های داخلی نمیتونن جایگزین بشن چون همیشه شکست خوردن اینترنت جهانی در ایران سرعتش افتضاحه فکر کنید اینترنت ملی بشه دیگر این سرعتم نخواهیم داشت

  • ناشناس

    به نظرم طرح صیانت از جان و معاش مردم ضروری تر از چند تا پلتفرم مجازی هست روزانه می‌بینید چند نفر از هموطنانمان رو از دست می‌دهیم و چگونه یک سری مشاغل از کار بیکار شدند واقعا جای تعجب دارد!

  • سعید

    سلام بنده دانشجوی کارشناسی ارشد عمران هستم
    شدیداً با این طرح مخالفم چون نه دیگه میشه از سایت های خارجی مقاله تهیه کرد نه میشه تحقیق کرد نه میشه از سایتهای خارجی چیزی یاد گرفت و …
    این طرح همه جور مضره برای کشور و پیشرفت کشور
    امیدوارم زودتر رد بشه این طرح و هیچوقت اجرا نشه

  • ناشناس

    اصلا نمی‌خواد کاری بکنید فقط برید بمیرید شرتون کم

  • حسین

    نخیر آقا، چرا مسکوت بشود؟
    زمین و آسمان را به هم دوخته اند و آبرو و اعتبار یک انقلاب و یک کشور و یک نظام را به حراج گذاشته اند که بتوانند از همین کارها بکنند دیگر …پریرو تاب مستوری نداررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررد، که

  • پیمان

    خیر قربان. مسکوت نمی ماند. تا هر وقت در این کشور رانت از بین رفت ریشه این چنین طرح هایی نیز می خشکد در غیر این صورت به زودی شاهد طرح های بسیار ترسناک تر از این نیز خواهیم بود.