کد مطلب: ۵۲۹۷۶۸

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

فعالان بازار رمزارزها بخوانند! / چه زمانی ریسک نزولی بیشتر می‌شود؟

فعالان بازار رمزارزها بخوانند! / چه زمانی ریسک نزولی بیشتر می‌شود؟

در چند روز اخیر بسیاری از ارزهای با مارکت‌کپ بالا در بازار کریپتوکارنسی‌ها سقف‌شکنی کردند و جو مثبتی در این بازار وجود دارد اما سوال اصلی اینجاست که چرا در این شرایط ریسک نزولی بازار بالا می‌رود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان عقیده دارند جو بازار کریپتوکارنسی مثبت است و این بازار با استقبال زیادی در دنیا همراه شده است. از طرفی اکثر ارزهای با مارکت‌کپ بالا هم در سقف قیمتی خود قرار دارند. در این شرایط احتمال اصلاح در بازار زیاد می‌شود.

حسین شیبانی، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بازار رمزارزها گفت: جو بسیار مثبتی در بازار وجود دارد و اقبال به سمت کریپتوکارنسی زیاد شده است اما در این شرایط باید دقت بیشتری داشته باشیم. زمانی که در بازار خوشبینی زیاد است، ریسک نزولی بیشتر می‌شود.

این کارشناس در ادامه گفت: منظور از اصلاح ریزش بازار نیست بلکه این اصلاح فرایندی طبیعی است. زمانی که سقف‌ها در بازار شکسته می‌شود بسیاری از معامله‌گران سیو سود می‌کنند و منتظر می‌مانند تا بازار اصلاح شود و دوباره در سقف قبلی ارز را خریداری کنند. مثلا بیت‌کوین تا ۶۴ هزار دلار رشد کرد اما دوباره روندی نزولی گرفت و تا ۶۲ هزار واحد اصلاح داشت.

این کارشناس در رابطه با احتمال ریزش بازار کریپتو گفت: فعلا جو بازار مثبت است و باید اتفاق عجیبی بیفتد تا اقبال از این بازار برگردد و روند نزولی در پیش بگیرد. اگر اخبار منفی جدی در رابطه با مقابله با این بازار منتشر شود احتمال اصلاح زیادتر می‌شود. این موضوع را فراموش نکنید که نهادهای مالی قدرتمند زیادی در این بازار فعالیت می‌کنند که اگر بازار وارد فاز اصلاحی شود می‌تواند ریزش سنگینی را رقم بزند.

شیبانی در رابطه با سقف‌شکنی رمزارزها گفت: وقتی که قیمت به محدوده‌ای برسد که تا حالا نرسیده است بعد از رشد اصلاح در پیش دارد و در این شرایط نباید از هول حلیم در دیگ افتاد. وقتی یک ارز در یک روز ۷۰ درصد سود حاصل می‌کند احتمالا روز بعدش ۱۵ درصد اصلاح خواهد داشت و خیلی از فعالان تا سودهای خوب می‌بینند در این اینگونه ارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند که این موضوع اشتباه است.

آخرین اخبار رمزارزها در در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین خدایاری

    چند ماه هست میخوام یه کارت گرافیک بخرم ولی قیمتش ۲ برابر شد در عرض سه ماه و همش بخاطر این رمز ارزهای دیجیتال هست.کاش یه مدت طولانی وارد فاز اصلاح سنگین بشن که بشه یه کارت گرافیک خرید.
    از دولت محترم خواهش میکنم‌ راه کارهایی که در ریزش بورس ایران اجرا کردند رو در اختیار کشورهای دیگه قرار بده تا اونا هم در ریزش رمز ارزهای کمکی کرده باشن

    • محمدرضا

      خیلیا که تو بورس تو قله خریدن و ضرر کردن دوباره همون اشتباه و دارن تو بازار کریپتو انجام میدن خرید در قله ها مراقب باشید

    • ناشناس

      خوب چه کاریه رمز ارز بخر از سودش دوتا کارت گرافیک بخر لازم نیست واسه دولت راه رو روشن کنی ما رو هم بد بخت کنی همون اقتصاد خودمون رو با سیاستها شون به گند کشیدن کافیه

    • ناشناس

      وقتی میگی محترم حقته

  • فرهاد

    سلام دوباره مثل بورس خیال می کنید مردم خر و نادان هستن هی میگین ارز مجازی خوب نیست مردم بدبخت چکار کنم یه سال چنان با رادیو وصداوسیما تبلیغات کردین الان مردم مال باختن وکسی جواب گو نیست حالا که بورس خالی شده دوباره دارین سعی میکنید جلو گیری کنید من نمی‌دونم چرا خدا یا الله کاری به این بدبختی مردم ندارم هزار بار نظرم رو نوشتم پخش نکردین

  • ناشناس

    کارشناسان محترم لطفا کارشناسی کردن برای خودتون نگه دارید ما را به خیر شما نیازی نیست شر مرسان تا ابد دهر 100میلیونی که تو بورس دستوری ضرر کردم فراموش نخواهم کرد اگه به جای پول یاقوت الماس پس بدهند مردم دیگه به بورس برنمیگردن

  • ناشناس

    نجیب

  • محمدرضا

    خیلی مراقب باشید هر لحظه باید منتظر اصلاح شدید بازار ارزهای دیجیتال باشید

    • ناشناس

      تا زمانی که تقاضا وجود داره ،چه اصلاح سنگینی بخوره .روز به روز تقاضا داره بالاتر میره و کل دنیا داره وارد میشه حداکثر میشه گفت اصلاحات جزیی میخوره تا خریداران بتوانند رحت تر خرید کنند .

    • ناشناس

      بعید میدونم ..تقاضا زیاد هست .

  • ناشناس

    بورس ایران با عملکرد مسئولان منزوی شده

  • ناشناس

    نه بورس شما جای سرمایه گزاریه رمز ارز خطریه خیلی ???