کد مطلب: ۵۰۶۵۴۳

گلایه مخاطبان تجارت‌نیوز از کیفیت و سرعت اینترنت

قبض‌های نجومی برای اینترنت بی‌کیفیت/ آیا اینترنت ایران واقعا ارزان است؟

قبض‌های نجومی برای اینترنت بی‌کیفیت/ آیا اینترنت ایران واقعا ارزان است؟

«هم سرعت پایین است و هم قبض‌های نجومی می‌دهیم» این گلایه تعداد زیادی از کاربران اینترنت در ایران است. آنها نوشته اند که هر ماه هر یک از اعضای خانواده حداقل بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه برای قبض موبایل پرداخت می‌کند که برای یک خانواده چهار نقره حتی تا یک میلیون تومان می‌رسد اما در نهایت دانش‌آموزان برای سترسی به کلاس‌های آنلاین دچار مشکل هستند و سایر اعضای خانواده با اختلال و کندی سرعت اینترنت مواجه هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز این کاربران گزارش می‌دهند که برای دسترسی به اینترنت ثابت و از طریق خطوط تلفن مشکل‌شان چندین برابر است و برای دسترسی به اینترنت همراه هم ناچار هستند که هزینه‌های گزاف پرداخت کنند اما باز هم سرعت اینترنت مطلوب نیست.

گرچه که اپراتورهای تلفن همراه معتقدند که ایران ارزان‌ترین اینترنت تلفن همراه را در دسترس کاربرانش قرار می‌دهد اما این به این ادعا نقدهای زیادی وارد است. بر اساس وب‌سایت Speedtest.net ایران در رده بیست و چهارم ارزان‌ترین اینترنت جهان قرار دارد و میانگین بهای هر گیگابایت اینترنت در ایران با فقط حدود ۷۰ سنت است.

با این وجود این مقایسه چندان درست به نظر نمی‌رسد چرا که هزینه دلاری اینترنت در ایران تحت تاثیر سقوط ارزش ریال به عدد نازلی رسیده است و ایران را به رده بندی کشورهایی با ارزان‌ترین قیمت اینرنت رسانده است.

از این گذشته مقایسه قدرت خرید مردم ایران با سایر کشورها می‌تواند به راحتی مشخص کند که ادعای ارزانی اینترنت برای مردم ایران چندان صحت ندارد. گذشته از این برای یک مقایسه بهتر، باید کیفیت اینترنت و پهنای باندی که در اختیار مردم ایران و سایر کشورهای جهان گذاشته می‌شود باید مورد مقایسه قرار بگیرند.

در ادامه شماری از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز را درباره کیفیت و قیمت اینترنت می‌خوانید:

«چرا مجلس در این مورد ورود نمیکنه واقعا اینترنت ضعیفتر از ضعیفه ادم پشیمان میشه ازاینکه چرا پول میدیم حیف نیست والله اعصابی هم برامون نمونده قطع کنن بهتره»

«مدتی قبل قبضهای بیخودی ازهمراه اول برایم ارسال میشد بیش از استفاده ای که از گوشی میکردم به مخابرات رفتم دوستی گفت یک سری شرکتهایی هستند از کاربران پول میگیرند وادامه داد برایت قطع میکنم این شرکتهارا.الان دوهفته قبل قبضم را که ۱۲۸۰۰۰تومان بود پرداخت کردم ۸۵ تومان اینترنت خریده بودم واستفاده ای جزازلینترنت نکردم.حال بعداز دوهفته ۳۳۶۷۰۰ تومان دوباره قبض آمده وگوشی را یکطرفه کرده اند واخبار کردند پرداخت نکردی گوشی ات رابطه میکنیم.بکجا مراجعه کنیم برای اعتراض»

«سلام.من دوهفته پیش ۱۲۸ هزار تومن قبض گوشی برام آمد پرداخت کردم.دوبلره دیروز برام قبض ۳۳۶۷۰۰تومان آمده و دوهفته گوشی را یکطرفه کردند واعلام کردند هرچه زودتر پرداخت کن وگرنه قطعش میکنیم.این بارچندم هست بکجا شکایت کنیم.»

«جناب اقای جهرمی تو را خدا هر ماه از هر خانواده نزدیک ۲۰۰ الی ۳۰۰ ال۵۰۰ هزار تومان پول میگیری فقط وفقط پارازیت تحویل مردم میدهی دستتان درد نکند حتی موقع درس بچه ها گریه میکنند که بابا جون قطع وصل میشود چه جوابی داری دو ماه گذشته کلآ قطع میشد گناه بچه های مدرسه چیست حالا پولی که میگیری هیچ روی اعصاب مردم میشینی واقعآ جای تآسف است»

«مخابرات خدماتش نه اینکه خیلی خوبه؟ من دارم هر ۳۰ دقیقه ۱بار قطع میشه ۱۰ دقیقه باید صبر کنی تا بیاد ?حالا کنار بزاریم همه اینارو پینگ هم ماشاالله هست ۱۸۰ پایین ندیدم»

«نت ها همیشه ضعیفه این روز ها بیشتر ضعیف شده آن هم با گیگی ۴ هزار تومن پولی که میگیرن »

«اقا من مرکز مخابراتی حکمت شعارم نه خود مخابرات اینترنت میده نه میزاره شرکت های دیگه این کارو بکنن عذاب اور شده»

«سیستان وبلوچستان شهرستان دلگان روستای هیتک برای درس خوندن باید بریم روی بلندی و کوه »

«فقط خط ما داغونه یا خط همه؟ نویز داره در حد لالیگا. همش قطع و وصل میشه.»

«دادا این که عجیب نیس من بسته با سرعت ۸ مگ خریدم سرعتش به ۱۰۰ کیلو بایت هم نمیرسه»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام واقا …. اینقدر بیچاره هست که حتی پینگ استاندارد هم نمیتونه داشته باشه ?

  • ناشناس

    سلام من نت ثابت مخابرات دارم قطعی اصلا نداره سرعتمم 81 مگابیت هست و پینگ هم 14

    • ناشناس

      ناموسا????????????????????

    • ناشناس

      واقعا???????????

  • ناشناس

    اینترنت در ایران مخصوصا اینترنت خانگی بسیار بی ارزش است چون همیشه قطعی اینترنت دارید .حتی تو این یه هفته که به اوج خودش رسیده که هرروز نزدیک هشت ساعت قطعی اینترنت وجود داره وقتی هم با ۲۰۲۰ تماس میگیری بعداز یه ساعت درگیری اخرشم موفق نمیشی مشگلتو عنوان کنی وقتی هم پیام میفرستیم جوابی نیست .واقعا مخابرات ایران این چه نوع اینترنتی هست با این سرعت فوق العاده کم که افت سرعت قشنگ میتونی حس کنی حتی منی که بالاترین سرعت رو برداشتم.لطفا لطفا دیگه نمیدونیم به جه زبونی بگیم حداقل پولی رو که به زور میگیرید رو بزارید حلال بار باشه

  • اسماعیل

    شما اینترنت فورجی و نتونستین درستش کنین اینترنت ایران درکل همه جا 3g هست حتی کمتر اسمش 4g هست اما میان از 5g دم میزنن سرعت ایرانسل در بهترین حالت 26 مگابیت بیشتر نمیده رایتل 16 مگابیت بیشتر نمیده همراه اول 21 مگابیت بیشتر نمیده درصورتی 3g سرعت میانگینش 42 مگابیت هست اونم نیست حتی از اونم کمتر هست بعد شما میان دم از 5g می‌زنین واقعا جای تأسف داره سرعت فورجی در کشور کره و اروپایی و آمریکا 150 الی 600مگابیت هست صورعت به این میگن… خودتونو جم کنین تویتر فیلتر هست

  • ناشناس

    هزینه اینترنت خیلی بالاست سرعت اینترنت خیلی کمه

  • ناشناس

    درود بر ایران /:

  • dad

    کیفیت و سرعت به درک یه بسته میخری ۱۰۰ هزار تومن به یک هفته نرسیده تموم میشه هرچه یارانه میگیریم میدیم اینترنت??

  • فوزولباشی

    تنها راه حل مشکل اینترنت آمدن اینترنت تسلا است آن موقع خود اینها به دست و پا مردم می افتند که تو رو خدا بیاید از اینترنت ما بخرید. شک نکنید تا زمانی که انحصار هست اینها هر کاری که دلشون بخواد با مردم میکنن ولی میاد روزی که اینها برای جذب مشتری التماس کنن منتظر باشید آن روز دیر نیست.

  • Behnam

    باز خوش به حال شما که که حداقل سیم کارت به نام خودتون هست???

  • ناشناس

    مشکل اینجاست که اینترنت ثابت adsl رو بصورت حجمی میفروشن و این فقط تو ایران که این شکلی. من خودم تجربه ش رو دارم برای اینترنت adsl هیچ محدودیتی برای استفاده حجمی وجود نداره و نسبت اینترنت ایران هم از سرعت و هم پینگ بسیار عالی هست.