کد مطلب: ۳۸۳۴۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت اسنپ بعد از شروع طرح ترافیک جدید چه تغییری می‌کند؟

قیمت اسنپ بعد از شروع طرح ترافیک جدید چه تغییری می‌کند؟

اسنپ اعلام کرد با اجرای طرح ترافیک جدید در پایتخت سیاست افزایش بهای سفر در این شرکت تاکسی اینترنتی در دستور کار نیست اما تغییر در میزان تقاضا در درازمدت می‌تواند منجر به تصمیمات جدیدی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح ترافیک جدید که موسوم به طرح کاهش آلودگی هوای تهران است، از روز شنبه اول تیر ماه اجرا می‌شود.

در این طرح قرار است تردد در محدوده زوج فرد نیز شامل پرداخت حق عوارض هفت هزار تومانی برای رانندگان باشد و بر این اساس به جز 20 روز در هر فصل تمام خودروها باید برای تردد در طرح اصلی (محدوده زوج و فرد) کف عوارض روزانه که هفت هزار تومان است، را پرداخت کنند.

احتمال می‌رود اجرای این طرح با عواقبی همراه باشد که از جمله آنها تاثیرپذیری تردد هزاران خودروی شخصی در حال کار برای تاکسی‌های اینترنتی است که در شهر به طور روزانه هزاران سفر درون شهری را تحت پوشش دارند.

از آنجایی که رانندگان این خودروها از شهروندان عادی هستند و برخی از آنها در شرایط مالی نامساعدی به دلیل بحران اقتصادی به سر می‌برند، پرداخت روزانه عوارض تردد در شهر می‌تواند بر تامین هزینه و میزان درآمد آنها تاثیرگذار باشد.

سیاست‌ حمایتی شرکت‌های تاکسی‌های آنلاین در سال‌های اخیر از رانندگانشان در برابر افزایش بهای هزینه‌های جانبی از جمله افزایش قیمت سوخت یا کرایه، افزایش قیمت هزینه سفر بوده که انتظار می‌رود با شروع این طرح چنین سیاستی دوباره در دستور کار قرار گیرد.

با وجود این موضوع اما اسنپ اعلام کرده سیاست کلی تغییر قیمت کرایه را در دستور کار ندارد اما هر تغییری در این زمینه وابسته به میزان عرضه و تقاضاست.

فرید شهابی، مدیر تجاری شرکت اسنپ در پاسخ به تجارت‌نیوز درباره تغییرات نرخ کرایه رانندگان با شروع طرح کاهش آلودگی هوای تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: در این مورد، به طور کلی سیاست افزایش قیمت وجود ندارد، ولی با توجه به تاثیرات احتمالی محدودیت‌های طرح جدید ممکن است میزان عرضه و تقاضا دچار تغییراتی شود که در پی آن به طور نسبی تغییر قیمت هم داشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من راننده اسنپ هستم ، واقعا کرایه ها پایینه و نا عادلانه است