کد مطلب: ۶۰۸۲۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت

واکنش‌ها به افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در نخستین نشت خبری خود از افزایش تدریجی قیمت اینترنت به علت افزایش قیمت توسعه زیرساخت‌ها خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عیسی زارع‌پور روز گذشته در نخستین نشست خبری خود اعلام کرد که افزایش پلکانی قیمت اینترنت برای توسعه زیرساخت‌ها قطعی است.

وزیر ارتباطات درباره افزایش قیمت اینترنت گفت: با اصلاح هیجانی قیمت اینترنت مخالفم. شرکت‌های خصوصی پیشنهادهایی داشتند که بالا بود و به همین دلیل من مخالفت کردم.

به گفته زارع‌پور، تعرفه باید به شکل پلکانی اصلاح شود. با این حال تغییرات در این بخش قطعی است چون در ۱۰ سال اخیر قیمت تقریبا ثابت بوده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به نیاز جدی برای توسعه زیرساخت‌های موجود گفت: به هر روی ۱۰ سال تعرفه‌ها افزایش پیدا نکرده و برای امکان توسعه باید تعرفه‌ها به صورت تدریجی افزایش پیدا کنند. در غیر این صورت باید آمادگی این موضوع را داشته باشیم که یک یا دو سال دیگر حتی امکان گفت‌وگوی تلفنی در تهران هم وجود نداشته باشد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه توسعه نیازمند هزینه است، گفت: درآمد و هزینه‌ها باید همخوانی مناسبی با هم داشته باشند، تا امکان توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فراهم شود.

مصوبه سال ۹۹ چه شد؟

اسفند سال گذشته مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن مجلس افزایش ۱۰ درصدی حق‌السهم پرداختی شرکت‌های اینترنتی را تصویب کرد. در مصوبه مجلس همچنین بندی که هرگونه افزایش قیمت اینترنت را ممنوع اعلام کرده بود، حذف شد.

این مصوبه حکایت از افزایش ۱۰ درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها داشت و دولت باید بخشی از آن را به صداوسیما و مخابرات پرداخت کند.

واکنش‌ها به گرانی اینترنت

برخی از کاربران پس از انتشار این خبر در شبکه اجتماعی توییتر به پرانی اینترنت واکنش نشان دادند: «گرانترین اینترنت برای ایرانه! دیگه چقدر می خوان گرون کنند؟»

«وزیر ارتباطات گفته: تعرفه اینترنت را پلکانی گران میکنیم. از اون طرف هم سرعت اینترنت را پلکانی کم میکنه.»

«وزیر ارتباطات گفته ده سال هستش که قیمت اینترنت بالا نرفته باید افزایش قیمت داشته باشیم ! داداش شما باید با توجه به خدماتى که ارائه میدى درخواست پول کنى این سرعت نت مفتشم گرونه! چیزى جز نابودى اعصاب نیست گرونشم کنید؟»

«من با همین قیمت های اینترنت بخش عظیمی از پولام رو خرج خرید اینترنت میکنم، حالا قراره باز گرون بشه.»

افزایش قیمت اینترنت در حالی است که امروزه اینترنت بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می‌دهد. با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب گرانی اینترنت می‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر روی کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها بگذارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    سلام فقط خواستم عرض کنم همین امسال اول خرداداینترنت خانگی بالای 25تا30درصد افزایش پیدا کرده

  • ناشناس

    این همه دزدی. بعد میخای اینترنت رو گرون کنی بعد از اونور میخایی اینترنت رو ایرانی کنی هیچ کس هم استفاده نمیکنی به خدا قسم ببینم اینترنت اینجوری شده من اینترنت خانگی رو پس میدم

  • بابک

    چطور گرون نشده. هم خانگی هم نت موبایل مگه گرون نشده بود.

  • ناشناس

    بابا وزیر هست دیگه.تازه اومده.باید یه شوک وارد کنه بگه ما هم هستیم

  • ناشناس

    پدرملت رو درآوردین دیگه اینو هم وصل کنید به برجام واقعا که لابد اینم به ارز وصل شد اره عجب…

  • ناشناس

    نمیدونم تاوان چه گناهی را میدیم ما مردم ایران.ــ.این از دولت روجانی که استارت گرونی صددرصدی رو زد اینم از این اغا که هی داشت به روحانی متلک مینداخت و میگفت من نمیزارم یه ریالم گرون بشه اینم که معرف حضورتات هست نیانده گرونی و اورد

  • عدالت

    همچی گرون شده اینم روش