کد مطلب: ۵۰۸۰۶۵

در گفتگو با فعالان بازار موبایل مطرح شد:

موبایل ارزان می‌شود / واردکنندگان فاکتورهای فروش را اصلاح کنند

موبایل ارزان می‌شود / واردکنندگان فاکتورهای فروش را اصلاح کنند

برخی فعالان بازار موبایل، از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی انواع مدل‌های گوشی خبر می‌دهند اما گروهی از مردم تفاوت قیمت‌ها را محسوس نمی‌دانند؛ در این میان نائب‌رئیس اتاق اصناف معتقد است اگر واردکنندگان، فاکتورهای فروش خود به مغازه‌داران را بر مبنای نرخ روز دلار اصلاح کنند، مصرف‌کنندگان کاهش قیمت‌‌ها را احساس می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان گوشی تلفن همراه، قیمت‌ها در این بازار را وابسته به نرخ ارز می‌داند و معتقد است اگر واردکنندگان فاکتورهای فروش خود به مغازه‌داران را اصلاح کنند، کاهش قیمت‌ها در بازار محسوس می‌شود.

واردکنندگان همیشه سود کرده‌اند

او به تجارت‌نیوز می‌گوید: با روند کاهشی ارزش دلار، قیمت موبایل هم باید کاهش یابد و هر چه قیمت‌ ارز به سمت ثبات و تعادل برود، آثار آن در بازار موبایل بیشتر مشخص می‌شود.

اما توضیحات بعدی درستی به نوعی نشان می‌دهد که مردم فعلا نباید در انتظار تغییر محسوس در قیمت‌ها باشند؛ هر چند که او ترجیح می‌دهد خوشبینانه به موضوع نگاه کند و بگوید در یک صورت، امکان کاهش واقعی قیمت موبایل وجود دارد.

او مدعی است که مغازه‌داران بنای گرانفروشی ندارند و کالاها را بر مبنای نرخ خرید خود عرضه می‌کنند؛ اما بسیاری از واردکنندگان، هزینه موبایل‌های را به صورت نقدی و پیش‌پرداخت از مغازه‌داران دریافت می‌کنند. اکنون که نرخ دلار کاهش یافته است، آنها باید قیمت محصولات را بر مبنای نرخ جدید محاسبه کنند.

به گفته نائب‌رئیس اتاق اصناف، واردکنندگان زمانی که نرخ دلار در حال افزایش بود، لحظه به لحظه، قیمت کالاهای خود را بالا می‌بردند؛ اکنون که روند برعکس شده است، آنها باید فاکتورهای خود را تغییر دهند.

مغازه‌دار و مصرف‌کننده نباید متضرر شوند

درستی می‌گوید: شرکت‌های واردکننده، روزهایی که کالاها را با دلار ۱۰ هزار تومانی وارد می‌کردند نیز، آنها را با دلار ۱۵ هزار تومانی می‌فروختند و همیشه سود بیشتر نصیب شرکت‌ها شده نه است فروشندگان؛ بنابراین اکنون باید به گونه‌ای عمل کنند که مغازه‌داران و به دنبال آن مصرف‌کنندگان متضرر نشوند.

به گفته، او در بازار تا حدودی رکود حاکم است و بدون تغییر در فاکتورها، کاهش قیمت‌ها احتمالا چندان محسوس نباشد، اما اصلاح آنها بدون شک به نفع مصرف‌کنندگان تمام می‌شود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من a21sده روز پیش گرفتم5500الان شده 4500

    • آقای آبی

      وای چقدر بدشانسی، امروز a31 شده پنج میلیون??

    • ناشناس

      منم گوشی خریدم redmi8a خریدم 4300 حالا شده 3500

    • ناشناس

      راستش من خواستم بخرم میگفتن پنج و ۹۰۰

  • ناشناس

    ???

  • ئامانج

    سلام،توهرموبایل فروشی میری قیمت هاهمون،وقتی میگن موبایل گران شده همه سریع قیمت هارومیبرن بالاحتی اگه موبایل روقبل ازگرونی خریدن بازم قیمتش روافزایش میدن ولی وقتی قیمت هامیادپایین همه فروشنده گان هرکالای فرق نمیکنه پافشاری میکنن وقیمت روکاهش نمیدن…

  • دسا

    همش دروغه از این طرف میگن ارزون شده میری خرید کنی هیچی فرق نکرده حالا حرف اینا را باور کنیم یا دم خروس را

  • ناشناس

    سلام اثلا موبایل نخرید تا بیاد پایین باور کنید اکه نخرید خیلی قیمتها میاد پایین سزای گرانفروشی نخریدن هیچکس با نخریدن نمرده موبایل سه میلیون میبرن بالا یک میلیون میارن پایین مردم فکر میکنند ارزون شده فقط نخرید

  • علی مهاجران

    کاهش قیمتها واقعا محسوس نیست

  • ناشناس

    من ۲۰ روز پیش poco F2 pro گرفتم ۱۶ الان شده ۱۵

  • حسین

    منم نوت ۹ پرو ۱۲۸ .ده روز پیش گرفتم ۷۸۰۰ تومن
    شد ۵۷۰۰ البته من ۶ تومن فروختمش فکر کنم ارزونترم بشه. پوکو x3 میخوام بگیرم ۱۲۸ گیگش ۶۴۰۰ تومن

  • ناشناس

    قیمت الان که میاد پایین اما متمعنن بازم تورم میکنه متمعن باشید پس برید بخرید

  • ناشناس

    موبایل خریدم ۶۱۰۰ ولی الان شده ۵ تومن اونم ظرف یکماه این کجاش حمایت از مصرف کننده است