کد مطلب: ۲۹۲۶۵۰

مبادله بیش از ۱۰ هزار مرسوله پستی بین ایران و هند

مبادله بیش از ۱۰ هزار مرسوله پستی بین ایران و هند

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه تبادل پستی میان ایران و هند سازنده است، گفت: در سال ۲۰۱۷ ​حدود ۱۰ هزار مرسوله میان ایران و هند مبادله شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه تبادل پستی میان ایران و هند سازنده است، گفت: در سال ۲۰۱۷ ​حدود ۱۰ هزار مرسوله میان ایران و هند مبادله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین نعمتی در دیدار با سائوراب کومار، سفیر هند در ایران به مشترکات فرهنگی ایران و هند اشاره و اظهار کرد: رابطه دو کشور در بحث ارتباطات پستی در طول سالیان گذشته به ویژه دهه‌های اخیر بسیار خوب و سازنده بود است و امیدواریم این همکاری‌های تداوم یابد.

وی در ادامه وضعیت مبادلات پستی ایران و هند را تشریح کرد و افزود: مبادلات پستی دو کشور همه روزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود که بر این اساس تنها در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۴۶۷۳ مرسوله از ایران به هند صادر و ۵۵۸۸ مرسوله از هند به ایران وارد شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به برقراری سرویس پست پیشتاز از سال ۱۹۹۷ بین دو کشور تصریح کرد: مبادلات پستی در تمامی سرویس‌ها اعم از پست نامه، امانات و پیشتاز بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

نعمتی درباره همکاری‌های پستی نیز به انتشار و مبادله تمبر مشترک با موضوع حافظ و کبیر، دو شاعر بزرگ کشورهای ایران و هند در سال ۱۳۸۳ اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه تمبر و محصولات فیلاتلی در سال ۲۰۰۴ به مناسبت روز ملی هند و انتشار تمبر مشترک با موضوع بندر چابهار و بندر کاندلا به مناسبت سفر روحانی رئیس‌جمهوری ایران به هند در سال ۲۰۱۸ از دیگر همکاری‌ها در این زمینه است.

وی افزود: علاوه بر این تمبر مشترک ۱۵۰ سال عضویت ایران و هند در اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) با موضوع نقش جهان و تاج محل نیز همزمان با برپایی این اجلاس که قرار است از ۲۹ اکتبر تا ۱۶ نوامبر امسال در دبی برگزار شد، منتشر می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات یادداشت تفاهم بین دو کشور ایران و هند در جریان برگزاری دوازدهمین کنگره پستی آسیا-اقیانوسیه در تیرماه ۱۳۹۶ در تهران را یادآور شد و اظهار کرد: پیرو این تفاهم‌نامه مکاتباتی با پست هند به منظور اجرایی شدن مفاد آن انجام شد که در حال حاضر بند ۳ ماده یک تفاهم نامه یاد شده، در حال اجراست و بند یک نیز معطل پاسخ هند به مکاتبات صورت گرفته است.

نعمتی درباره درخواست انتشار تمبر یادبود گاندی نیز از وی به عنوان مرد صلح یاد کرد و افزود: تلاش می‌کنیم موضوع چاپ و انتشار این تمبر را در شورای تمبر کشور دنبال کنیم.

در ادامه کومار سفیر هند در ایران نیز در این دیدار با تاکید بر مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور و همکاری‌های سازنده پستی، از برگزاری یکصدوپنجاهمین سالروز تولد گاندی (دوم اکتبر) در ایران همزمان با سراسر جهان خبر داد.

وی ضمن دعوت از مدیرعامل شرکت ملی پست برای حضور در این مراسم، خواستار انتشار تمبر یادبود گاندی در راستای اعتلای فرهنگی و گسترش همکاری‌های بین دو کشور شد.

سفیر هند به ارتباطات گسترده سیاسی و اقتصادی دو کشور هند و ایران نیز اشاره کرد و افزود: هند همواره آماده توسعه همکاری‌ها با ایران و مخالف اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور و ایجاد محدودیت است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.