کد مطلب: ۶۶۳۷۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معرفی محصولات جدید اپل/ ویژگی‌های مک‌بوک و سیستم عامل اپل واچ

معرفی محصولات جدید اپل/ ویژگی‌های مک‌بوک و سیستم عامل اپل واچ

کمپانی اپل در آخرین رویداد خود، از جدیدترین مدل مک‌بوک ایر رونمایی کرد. طراحی این مک‌بوک کاملا جدید است. همچنین آپدیت سیستم عامل اپل واچ نیز در این رویداد معرفی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمپانی اپل ، در رویدادی که شب گذشته برگزار شد، از آخرین مک‌بوک ایر خود با طراحی کاملا جدید رونمایی کرد. این مک‌بوک مانند آی‌پدها، آیفون‌ها و مک‌های اخیر، طراحی مکعب مانند دارد. این مدل شامل یک شکاف کوچک در بالای صفحه نمایش است. این جزء، اولین بار در مک‌بوک پرو جدید ظاهر شده بود.

به گفته اپل، مدل جدید مک‌بوک صفحه نمایش، دوربین و میکروفون‌های باکیفیت‌تری دارد. تمام این اجزا از M2، یعنی دومین نسل از تراشه‌های خود این شرکت برای مدل‌های مک بهره می‌گیرند. هر دو محصول، یعنی مک‌بوک ایر جدید و تراشه‌های M2، در آخرین رویداد WWDC اپل معرفی شدند.

به نقل از ایندپندنت، این شرکت پیش‌تر در اواخر سال ۲۰۲۰ مک‌بوک جدید خود را با نسل قدیمی این تراشه‌ها به بازار ارائه داده بود اما طراحی آن تفاوتی با مدل‌های قدیمی نداشت. این آپدیت، مک‌بوک را با دیگر محصولات جدید اپل از نظر طراحی ظاهری و داخلی در یک رده قرار می‌دهد.

این شرکت همچنین گفت که نسل جدید تراشه‌های خود را در مدل مک‌بوک پرو که ارزانتر هم هست به کار می‌گیرد. این مدل تغییری در طراحی ظاهری نخواهد داشت. مدل قبلی مک‌بوک ایر همچنان در خط تولید باقی می‌ماند زیرا دانش‌آموزان و دانشجویان از این محصول استفاده زیادی می‌کنند.

آپدیت سیستم عامل اپل واچ، واچ‌اواس۹

ایندپندنت گزارش کرد که اپل همچنین در این رویداد از آپدیت جدید سیستم عامل خود برای اپل واچ رونمایی کرد. واچ‌اواس ۹ به روزرسانی‌های زیادی در زمینه تناسب‌اندام و سلامتی دارد. این آپدیت جدید مانند آخرین به روزرسانی سیستم عامل آیفون، یعنی iOS16 روی شخصی‌سازی تمرکز دارد. iOS16 نیز در همین رویداد معرفی شد.

آپدیت سیستم عامل اپل واچ، همچنان بر روی علاقه اپل به سلامتی و تناسب اندام مانور می‌دهد و با ویژگی‌های جدیدی که جریان خواب و فعالیت ورزشی کاربر را پیگیری می‌کنند، ارائه می‌شود. اپلیکیشن تناسب اندام این سیستم عامل، کاربر را قادر می‌سازد که برای مثال اطلاعات بیشتری از روند دویدن خود داشته باشد.

با وجود ابزارهایی برای بررسی نحوه دویدن این امکان برای اپل واچ فراهم می‌شود که مانند ساعت‌های تخصصی مخصوص ورزش، اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربر بگذارد. همچنین در مورد ورزش‌های سه‌گانه (شنا، دو، دوچرخه‌سواری) به کاربر اطلاع می‌دهد که چه هنگام از حالت شنا به حالت دوچرخه‌سواری و از آن به حالت دویدن تغییر فعالیت دهد.

واچ‌اواس ۹ همچنین با ویژگی‌های مربوط به سلامتی خود می‌تواند روند خواب کاربر را بهتر بررسی کند و اطلاعات بیشتری از سلامت قلبی افراد به آنها بدهد. همچنین با اتصال به گوشی آیفون کاربر می‌تواند روند درمان و مصرف دارو او را نیز کنترل کند.

اپل همچنین امکان استفاده از اپلیکیشن تناسب اندام را برای همه کاربران آیفون حتی کسانی که از محصول این برند استفاده نمی‌کنند، فراهم کرده است. تاکنون برنامه‌هایی مانند کالری‌سوز move rings تنها برای کاربران اپل واچ در دسترس بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.