کد مطلب: ۶۹۲۲۰۳

پیامک کد ورود به تلگرام و توییتر مسدود شد/ اپراتورها: دستوری برای مسدودی پیامک صادر نشده

پیامک کد ورود به تلگرام و توییتر مسدود شد/ اپراتورها: دستوری برای مسدودی پیامک صادر نشده

کاربران اپراتورهای موبایل اگر از پلتفرم‌های تلگرام و توییتر خارج شوند، امکان بازگشت به این پلتفرم‌ها را به راحتی ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاربران اپراتورهای موبایل اگر از پلتفرم‌های تلگرام و توییتر خارج شوند، امکان بازگشت به این پلتفرم‌ها را به راحتی ندارند چرا که به نظر می‌رسد دریافت کد تاییدیه برای این دو پلتفرم به دست کاربران نمی‌رسد.

در برخی استان‌ها کد تاییدیه اینستاگرام و واتساپ نیز با اختلال همراه است هرچند گزارش‌های کمی درباره اختلال در دریافت پیامک تاییدیه این دو اپلیکیشن غیر فیلتر شده دریافت شده است.

به نقل از دیجیاتو ، به نظر می‌رسد که اختلال در دریافت کد تاییدیه برای ورود به اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام و توییتر برای برخی کاربران ایرانی پیش آمده است، اختلالی که برای بار چندم در طول سالیان گذشته رخ داده است.

در سال ۹۸ و یک سال پس از فیلترینگ تلگرام نیز چنین مشکلی پیش آمده بود که البته بعد از چند ساعت این اختلال برطرف شد. هنوز مشخص نیست اختلال کنونی نیز به زودی برطرف خواهد شد یا خیر و پیگیری‌های دیجیاتو از روابط عمومی اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت تا این لحظه بی‌نتیجه مانده است. در حال حاضر تنها راه ورود به تلگرام انتظار برای دریافت پیام صوتی از این پیام رسان است که این پیام صوتی نیز در برخی مناطق با اختلال همراه است.

تعدادی از کاربران تلگرام و توییتر در ایران گزارش داده‌اند که برای ورود به تلگرام و توییتر با مشکل عدم دریافت کد فعالسازی مواجه شده‌اند و با اینکه همه مسیرهای ممکن را برای حل این مسئله امتحان کرده‌اند، نتیجه‌ای حاصل نشده است.

پس از هر بار خروج (Log out) از تلگرام، برای ورود مجدد به حساب کاربری، پس از ثبت شماره تلفن همراه، یک کد پنج رقمی به‌منظور فعالسازی حساب ارسال می‌شود.

در توییتر نیز اگر گزینه «دو مرحله‌ای» انتخاب شده باشد نیازمند این پیامک برای ورود هستید. این رمز پنج رقمی از طریق پیامک فرستاده می‌شود که تحت مدیریت مخابرات و اپراتورهای داخلی قرار دارد.

بر این اساس تاکنون هیچ‌کدام از دستگاه‌های داخلی مسئولیت این مشکل را نپذیرفته‌اند و همچنین از سوی شرکت تلگرام هم اطلاعیه‌ای مبنی بر بروز اشکال در این خصوص منتشر نشده است.

خاطر نشان می‌شود اکثر اختلالات فعلی در شبکه اینترنت به صورت پراکنده بوده و کارشناسان بر این باورند این اختلالات مقطعی و پراکنده دلایل فنی خاصی دارد و برخی بیم این را دارند که نوعی صیانت خاموش در شبکه ارتباطاتی کشور در حال اجرا است.

اپراتورها: دستوری برای مسدودی پیامک صادر نشده

به نقل از ایسنا ، در ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در دریافت پیامک کد فعالسازی تلگرام دچار مشکل شده‌اند. هر چند همچنان می‌توان کد ورود به این شبکه‌های اجتماعی را از طریق تماس‌ صوتی دریافت کرد.

‌با پیگیری ایسنا از اپراتورهای همراه، اینطور اعلام شد که دستوری مبنی‌ بر مسدود شدن پیامک برای آنها صادر نشده است و به نظر می‌رسد سیاست شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از جمله تلگرام بدین ترتیب است که اگر کاربری به‌تازگی از این شبکه‌ها خارج شده باشد، در صورتی که در فاصله کوتاهی بخواهد مجددا این شبکه‌ها را روی گوشی خود نصب کرده و وارد حساب کاربری خود شود، پیامکی دریافت نخواهد کرد و این پیامک‌ها به‌ نوعی توسط آن شرکت، اسپم در نظر گرفته می‌شوند.

میلاد نوری -کارشناس فناوری اطلاعات- در این خصوص در کانال تلگرامی خود نوشت: در صورت مسدود شدن تماس تلفنی، در صورتی که شما روی همه دستگاه‌ها از حساب تلگرام خود خارج شوید، امکان ورود مجدد وجود نخواهد داشت.

حتما حساب خود را روی یک دستگاه (موبایل، لپ‌تاپ، نسخه وب، …) نگه دارید تا کد فعالسازی بجای پیامک، بر روی خود تلگرام برای شما ارسال شود. اگر حساب تلگرام خود را فقط بر روی یک موبایل دارید، حتما بر روی کامپیوتر هم وارد شوید تا در صورت بروز مشکلات مختلف، امکان ورود مجدد به حساب تلگرام برای شما فراهم باشد.

هرچند تا لحظه ارسال این خبر شرکت تلگرام اطلاعیه‌ای مبنی‌ بر بروز اشکال در این خصوص منتشر نکرده است. البته اتفاق مشابهی پیش از این و در زمان فیلترینگ تلگرام در ایران هم رخ داده بود که پس از چند ساعت برطرف شد. حال باید دید این موضوع هم اختلالی است که پس از چند ساعت برطرف می‌شود، یا مشابه سال ۱۳۹۸، موضوع فیلتر پیامک‌های دریافتی در اپراتورهای همراه رخ داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مریم

    سلام لطفا هر چی زودتر این مشکل کد روحل کنیدقبلا که اینطوری نبود منم تل مو حذف کردم ومشکل کد دارم

    • ناشناس

      کدود کارکار اینا ست