کد مطلب: ۴۹۵۴۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشکلات اسنپ و تپسی در ساعات ممنوعه تردد / چرا تاکسی‌های اینترنتی کم شده است؟

مشکلات اسنپ و تپسی در ساعات ممنوعه تردد / چرا تاکسی‌های اینترنتی کم شده است؟

حرف‌های متناقض مسئولان در روزهای گذشته در مورد جریمه شدن یا نشدن رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، ظاهرا باعث نگرانی تعدادی از رانندگان شده است؛ برخی مسافران می‌گویند بعد از اعمال ممنوعیت تردد شبانه، مدت زمان انتظار آنها برای پذیرش سفر، افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت همزمان با اعلام محدودیت‌های رفت و آمد شبانه، اعلام کرد که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از جریمه منع تردد ساعت 21 تا 4 معاف هستند. این محدودیت از شنبه اول آذر در بسیاری از شهرهای کشور آغاز شد.

هنوز یک هفته از اجرای این طرح نگذشته بود که سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد ادعای مجاز بودن تردد رانندگان تاکسی‌های آنلاین در ساعات‌های ممنوع صحیح نیست. او در گفتگو با ایسنا تاکید کرد که یا خود آنها یا شرکتی که برای آن کار می‌کنند، باید مجوز تردد را از فرمانداری دریافت کنند.

اما در نهایت روز گذشته، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا نوشت که تاکسی‌های اینترنتی از جریمه‌ها و محدودیت‌های تردد شبانه مستثنی شده‌اند.

طولانی شدن مدت انتظار برای سفر

با وجود این، به نظر می‌رسد همین تناقض‌ها در تصمیم‌گیری و البته ارسال پیامک جریمه برای برخی از رانندگان، تاثیر خود را بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی گذاشته است. برخی از مسافران می‌گویند در روزهای اخیر، رانندگان به سختی، حاضر به پذیرش درخواست‌های سفر می‌شوند.

به گفته برخی مسافران، بعضی شب‌ها بر خلاف قبل، تعداد بسیار کمی راننده در محدوده حضور آنها فعال هستند و مدت زمان انتظار برای پذیرش درخواست سفر نیز افزایش یافته است.

برای مثال یکی از کسانی که مشتریان ثابت تاکسی‌های اینترنتی هست می‌گوید بعضی شب‌ها برای برگشتن از محل کار به خانه، باید مدت‌ها منتظر بماند تا یکی از رانندگان اسنپ یا تپسی درخواست سفر او را بپذیرد؛ این موضوع یکبار از ساعت 21 تا 23 طول کشیده است. پشتیباتی شرکت‌ها نیز به او می‌گفته‌اند که این شب‌ها، تعداد رانندگان کم شده است.

از آن سو برخی رانندگان هم، نگران پاک نشدن جریمه‌های خود هستند؛ به ویژه در هفته گذشته نوعی بالاتکلیفی در این زمینه وجود داشت.

تپسی: رانندگانی که تا 30 آبان ثبت‌نام کردند، نگران نباشند

شرکت تپسی در پاسخ به پیگیری‌های تجارت‌نیوز در این مورد توضیح داد که بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد در ساعات تعیین شده محدودیت سفر، برای سفیرانی که پیش از ۳۰ آبان در تپسی ثبت‌نام کرده باشند، مجاز است.

البته بر اساس این توضیح، ثبت‌نام صرف به معنی مجوز تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح نیست، بلکه سفیرانی در این ساعات مجاز به تردد هستند که پذیرش سفر داشته باشند؛ اگر راننده‌ای با وجود این شرایط، پیامک جریمه دریافت کند، جریمه او از سوی پلیس راهور پاک می‌شود.

آیا رانندگان در صورتی که در میانه پذیرش دو سفر، تردد داشته باشند جریمه می‌شوند؟ پاسخ روابط عمومی تپسی به این پرسش منفی است؛ حتی یک سفر در این طول ساعت‌های محدودیت تردد، باعث حذف جریمه‌ها می‌شود.

الگوریتم تعیین کرایه تغییری نکرده است

روابط عمومی تپسی در این مورد که آیا محدودیت‌های تردد، بر کرایه‌ها نیز تاثیر گذاشته است یا خیر، توضیح داد که الگوریتم آنها برای محاسبه مبلغ کرایه در روزهای اخیر تغییری نکرده است اما عواملی چون بارندگی و افزایش یا کاهش درخواست سفر می‌تواند روی این موضوع، اثر بگذارد.

بر اساس توضیح روابط عمومی این شرکت، محدودیت تردد خودروهای شخصی از ۹ شب تا ۴ صبح، باعث افزایش تقاضای سفر در ساعت‌های منتهی به زمان آغاز محدودیت‌ها شده است؛ علاوه بر این، دلایلی مانند بارندگی و افزایش ترافیک نیز در افزایش درخواست سفر و میزان پذیرش سفر از سوی سفیران تاثیر می‌گذارد.

تپسی در ادامه توضیح داده است که الگوریتم قیمت‌گذاری این شرکت به صورت اتوماتیک و بر اساس عوامل مورد اشاره، اقدام به قیمت‌گذاری سفرها می‌کند؛ چنان که در شرایط کاهش درخواست‌های سفر و ترافیک نیز، قیمت‌ها کمتر می‌شوند.

اسنپ اما تا لحظه انتشار این گزارش، پاسخی به پرسش‌های تجارت‌نیوز نداده است. البته این شرکت پیش از این، در مورد موضوع جریمه رانندگان، توضیح مشابهی به سایت وبنا داده بود؛ بر این اساس از بین کاربران راننده اسنپ فقط افرادی مجاز به تردد در ساعت‌های ۲۱ تا ۴ صبح هستند که پیش از تاریخ ۳۰ آبان در این شرکت ثبت‌نام کرده باشند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جواد

    بازم میگم درساعت منع ترددجریمه میشید من شدم جریمه کسی هم تواسنپ جواب گونیست من یک سال تواسنپ هستم قبول سفرزدم مسافرهم داشتم جریمه شدم به پشتیبانی زنگ زدم سرکارمیزارن

    • ناشناس

      من 800000هزار تومن جریمه شدم هیشکی هم جواب درست نمیده

    • حسن

      من ۱۲تا جریمه ۲۰۰ هزاری اومده مشهدهستم قبل۳۰ آبان هم ثبت نامم کردم پشتیبان میگ صبرکن فقط..ماشینو دوروزه فروختم طرف میخواد تعویض پلاک کنه پولم دستش دارم مهلت ۵روزه داده ک ۲روزش گذشت اگ پرداخت کنه اسنپ میاد پاسخگوباشه و پولو برگردونه جون عزیزاتون حق خوری نکنین حمالی ک میکنیم بس نیست باید جریمه هام از۹۹تا ۱۴۰۰ حتی یکیشم حذف نشه!!!؟؟هیچکی پاسخگونیست اصلا سرویس نبرین ساعت منع تردد

  • ناشناس

    اسنپ مساوی = سواری دادن به عوامل اسنپ نون مفت دارن در میارن و میخورن چرا این همه کمسیون میگیرن رو چه حساب

  • ناشناس

    من دی ماه ثبت نام کردم ایامیتوانم از۲۱به بعدکارکنم من راراهنمای کنید ممنون میشم خسته نباشید

  • مصطفی

    کرایه های همه تاکسی های آنلاین به شدت در طرح محدودیت پایینه اصلا نمیصرفه برای من راننده مسافرهام قسم میخوردن تو سرما حتی تا بیش از یک ساعت و نیم در خیابان بودند و میگفتند ما حاظریم دوبرابر پرداخت کنیم حال که شرکت های بهره بردار و بهتر بگم برده دار نوین کرایه هارو انقدر پایین اعلام میکنن همچنان درخواستها رو قبول نمیکنیم با عرض معصرت از مسافران محترم خدا شاهده صاحبان شرکت ها متوجه هزینه بالای ما نیستند خود شما میتونید تماس بگیرید انتقاد کنید کرایه ها در طرح ممنوعیت تردد به جای بالا رفتن انقدر پایین هست که ما نون خالی میخوریم و یا صبح کار میکنیم ولی شب دیگه کار نمیکنیم با قیمت های ۳ سال پیش

  • مصطفی

    محترمانه عرض کردم کرایه ها پایینه در طرح تردد شبانه کار نمیکنن تهرانی ها همین

  • ناشناس

    من قبلا با سیمکارت دیگری ثبت نام کردم الان خط عوض کردم مدارک برا ثبت‌فرستادم‌ الان میگع مشکل داره من حسین اقبالی هستن

    • امید

      سلام اقای اقبالی ب پشتیبانی تماس گیری اوکی میکنن ..یا همون سیمکارنی ک قبلن بودی رو با همون تماس بگیر و از داخل نرم افزار مشخصات جدیدو تکمیل کن اوکی میشه

  • ناشناس

    سلام کرایه ها که ازنصف هم نصف ترهستش این یک من ده بار اعلام کردم گازکولرمن به مشکل ورخورده دوهفته سرکارنرفته که هیچ مستجرهم هستم بادوپسرکوچیک هم درمنزل دارم وغیره قیمت شارزکولرپرایددربازار350هزارتومان ولی خدمات اسنپ داره 400معرفی میکنه چراعلت ودرضمن ادرس ومکان خدماتی هم اصلا سایت نمیده خوب خداپدربیامروزمردم زن بچه دارن مسخره شمانیستن ازخدانمیترسین لاعقل اززن بچه ات بترس چون ازهردستی بدی ازهمان دست میگیری جای دیگه من یکی ازراننده قدیمی اسنپ هستم همین طورداداش من که مهندس معماری هستش الان من باهمسرم اختلاف افتادیم حتی درست جواب نمیدین ایامازندران بین شهری جریمه داره یانه

  • ناشناس

    سلام خسته نباشیدایامازندران بین شهربه شهرجریمه صادرمیشه یانه مستجرهستم

  • سیروس القاصی

    دوستان معرفی قطعات خودرو بامعرفی اسنپ یعنی گرانتر بخر تسمه کولر ۶۵هزار زده من جای دیگه گرفتم ۲۶هزار کمک زده ۳۵۰هزار جای دیگه گرفتم ۲۸۰هزار جنس خوب گرفتم هرقطعیه که میخوای بگیری برو قیمت کن

  • امیر

    سلام من از برج 10پارسال ثبت نام کردم و اوایل طرح منع تردد اعلام کردن رانندگان اسنپ جریمه نمیشن حالا من 1100خلافی دارم که یک ملیونش برا اسنپ بوده.انصاف از کجا بیارم؟