کد مطلب: ۵۵۳۶۶۹

هشدار اقتصاددان پرحاشیه در مورد استفاده السالوادور از بیت‌کوین

هشدار اقتصاددان پرحاشیه در مورد استفاده السالوادور از بیت‌کوین

یک اقتصاددان معتقد است، تصویب بیت‌کوین به عنوان پول قانونی و ارز پرداخت در السالوادور می‌تواند اقتصاد این کشور را کاملا نابود کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استیو هانکه، استاد اقتصاد کاربردی در دانشگاه جان هاپکینز هشدار داد که تصویب بیت‌کوین به عنوان پول قانونی و ارز پرداخت در السالوادور می‌تواند اقتصاد این کشور را کاملا نابود کند.

استیو هانکه در سال‌های ریاست جمهوری دونالد ریگان به عنوان اقتصاددان ارشد در دولت ریگان کار می‌کرد و قبلا هم بیت‌کوین را یک دارایی سوداگرایانه و بدون ارزش دانسته است. اما در چند وقت پیش در توئیتی نوشت: رمزارزها آینده پول هستند اما بیت‌کوین نه.

این اقتصاددان در مصاحبه با کیتکونیوز گفت: هولدرهای بیت‌کوین در روسیه و چین می‌توانند السالوادور را مورد هدف قرار دهند. این کشور عملا قصد دارد دلار خود را به بیت‌کوین تبدیل کند. «این کار پتانسیل سقوط کامل اقتصاد را دارد زیرا السالوادور پول ملی ندارد و با خالی شدن دلارها عملا پولی باقی نمی‌ماند.»

هانکه در طول مصاحبه نمایندگان مجلس السالوادور که به بیت‌کوین رای داده بودند را احمق خطاب کرد و گفت: در کشوری که مردم به پول نقد اعتماد دارند چگونه معاملات روزمره با بیت‌کوین انجام شود؟ «شما می‌خواهید پول کرایه تاکسی خود را با بیت‌کوین پرداخت کنید؟ این مسخره است. ۷۰ درصد مردم السالوادور حساب بانکی ندارند و زیرساخت برای این کار فراهم نیست.»

بانک جی‌پی‌مورگان هم همین نظر را نسبت به بیت‌کوین و قانونی شدن این پول دارد. این بانک عقیده دارد تصویب بیت‌کوین به عنوان یک پول قانونی مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول را سخت می‌کند.

اما بانک اقتصادی آمریکا (CABEI) معتقد است پذیرش بیت‌کوین از سمت السالوادور یک ابتکار است و می‌تواند فضا و فرصت‌های زیادی ایجاد کند. این بانک همچنین در حال ایجاد یک گروه فنی برای کمک به السالوادور در جهت ایجاد زیرساخت‌های پذیرش بیت‌کوین است.

اما پروفسور هانکه بر این باور است که نیروهای تاریک از امر پذیرش بیت‌کوین در السالوادور حمایت می‌کنند و می‌خواهند دلار آمریکا به دست بیاورند.

السالوادور در حال حاضر حقوق کارمندانش را با بیت‌کوین پرداخت می‌کند و احتمالا چون این کشور نمی‌تواند دلار چاپ کند قصد دارد با پذیرش بیت‌کوین از شهروندان خود دلار جمع کند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر منم رمز ارزها آینده خوبی دارن ولی به بیت کوین زیاد خوشبین نیستم
    بیت کوین فقط به خاطر اولین بودن ارزشش اینقدر بالاست و گرنه ارزهای بهتر از بیت کوین خیلی هست

    • ناشناس

      اصلا هیچ کدومشون ارزش ندارن ای بی عقل هاهاها

  • ناشناس

    کلا بیت کوین و غیره اصلا ارزش نداره توکل دنیا پس بهتر سرمایه گذاران قمار باز حواسشان ججمع باش که از این به بد هم بی ارزش تر خواهد شد

  • ناشناس

    تا وقتی ابتکار عمل تو بیشتر جاها دست غربیها و کشور های پیشرفته باشه ما عقب وعقب تر میریم ارزهای دیجیتال چون نه زیرساخت نه دانشش مال مانیست از این ناحیه احتمال اسیب داریم چیزی که مسلمه غربیها میخوان جایگزین دلار بشه چون فهمیدن دلار رو به افوله حالا خیلی از کشورا بر طبل خودشون می زنن تا از غافله عقب نمونن ما هم که مثل همیشه سرمون بی کلا و کلی سرمایه از کشور ما خارج میشه درمقابل سود انفرادی که درنهایت به ضرر کشوره

  • ناشناس

    حتی اون سر دنیا هم دارن از جیب مردم ارتزاق میکنن؟؟؟حالا هر کی به روش خودش ….یکی با بورس یکی هم با تبدیل دلار به بیت …واقعا که این مردم بیچاره همیشه قربانی هستند…

  • ارسطو

    70ساله آمریکایی دارن با پول چاپ کردن راحت زندگی میکنند بهتر نیست یه جایگزین پیدا بشه به اسم رمز ارز

  • Mamad

    جالبه که دلار چاپ کن ها نگران بقیه کشورها هستن،شما بخاطر این جز و ولز میکنید که دیگه نمیتونید به اسم مالیات و هزار فسادگری حیب مردم رو خالی کنید چون ارز دیجیتال نامترکزه دیگه نمیتونید برده داری کنید مثل قبل.

  • xrp

    این استاد تنها چیزی ک ازش سر در نمیاره اونم اقتصاده.
    خالق بیت کوین اونقدر روح بزرگی داشته ک درامدشو با کل جهان سهیم شده.و این همه قدرت پردازش و برق پشتوانه ی این پول خود مختاره .
    بیت کوین ن تنها بدون حمایت دولتی بلکه در مقابل تمام مقاومت ها و مخالفت های اکثریت دولتمردان .حمله هکرها و …از ۰ روی پای خودش بدون هیچ بانکی یا حمایت سازندش وایساده.
    چنین ارزی لیاقت جایگزینی دلار امریکارو داره.

  • اهل قلم

    دوستان عزیز و گرامی.دل بستن به رمز ارزها یعنی آماده شدن برای رفتن به درون قفس است و اسارت .هرچند بیرون هم آنقدر آزاد نیستیم

    • ناشناس

      خیلی با نظرت موافقم.