خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۶۳۹۰

توضیح روابط عمومی هف هشتاد درباره فعالیت در سایت‌های شرطبندی:

هف هشتاد به سایت‌های شرط‌بندی خدمات نمی‌دهد

هف هشتاد به سایت‌های شرط‌بندی خدمات نمی‌دهد

به دنبال مطرح شدن موضوع فعالیت اپلیکیشن هف هشتاد در سایت‌های شرطبندی و قمار، روابط عمومی این شرکت اطلاعیه را منتشر و توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش تجار‌ت‌نیوز ، به دنبال مطرح شدن موضوع ارسال پیامک فعالسازی یکی سایت‌های شرطبندی با سرشماره هف هشتاد، روابط عمومی این شرکت اطلاعیه را در این باره منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

پیش از هر چیز باید تاکید کرد که هیچ گونه رابطه اعم از همکاری یا ارائه سرویس میان هف‌هشتاد و سایت‌های غیرقانونی همچون سایت‌های شرط‌بندی وجود ندارد.

لازم به یادآوری است که اغلب این سایت‌ها در تلاش برای موجه و قانونی نشان دادن خود و همچنین ایجاد امکان دسترسی راحت و در نتیجه تراکنش بیشتر از سوی کاربرانشان، هر از چند گاهی اقدام به استفاده از روش‌های جدیدی می‌کنند.

پیش از این با ایجاد سازوکار رمز دوم پویا و مسدودسازی دسترسی آی‌پی‌های خارج از ایران به سرویس‌های پرداخت از سوی بانک مرکزی جلوی برخی از اقدامات این سایت‌ها گرفته شده است. با این حال در مورد اخیر، هر چند سایت شرط‌بندی آی‌پی خارجی دارد، کاربر در صفحه پرداخت به یک آی‌پی ایران منتقل می‌شود.

سایت‌های شرط‌بندی در صفحه پرداخت خود برای اپلیکیشن پرداخت موبایلی، یک پوسته وب طراحی می‌کنند. در این حالت کاربر اطلاعات کارت بانکی را به ظاهر در وب‌سایت وارد می‌کند، اما اجرای عملیات کارت به کارت یا پرداخت بدون این که کاربر بداند یا ببیند، توسط اپلیکیشن‌های پرداخت انجام می‌شود.

به همین دلیل پس از ورود اطلاعات پرداخت، اپلیکیشن موبایل همان طور که به کاربران مستقیم خود پیامک کد تایید هویت می‌فرستد، برای کاربران این سایت‌ها هم پیامک می‌فرستد و این نشانه همکاری یا ارائه سرویس توسط اپلیکیشن پرداخت به این وب‌سایت‌ها نیست.

«هف‌هشتاد» برای مقابله با این اقدام، آی‌پی صفحه مورد نظر را مسدود کرد. با توجه به این که با فاصله کوتاهی، این سایت آی‌پی داخلی دیگری را روی صفحه پرداخت ست کرد، معلوم شد که این وب‌سایت از یک بازه آی‌پی استفاده می‌کند که تمام این بازه نیز مسدود شد.

با این حال برای جلوگیری از تکرار این مساله، پس از بررسی آی‌پی‌ها، نام سرویس‌دهنده هاست داخلی که آی‌پی‌های ایران را در اختیار این سایت قرار داده است، به دست آمد.

شرح موضوع در نامه‌ای به اطلاع این شرکت و همچنین پلیس فتا رسیده است تا پیگیری‌های لازم برای برخورد و جلوگیری از تکرار این مساله انجام شود. همزمان تغییراتی روی اپلیکیشن هف‌هشتاد انجام شده است که امکان تشخیص هوشمند اقدامات مشابه از سوی این وب‌سایت‌ها را تا حد مطلوبی افزایش می‌دهد. امیدواریم که دستگاه‌های مسئول نیز به صورت زیرساختی زمینه‌های چنین اقداماتی را از بین برده و سازوکارهای مقابله با این روش‌ها را تقویت کنند.

برای اطلاعات بیشتر در این باره گزارش « اتفاقی عجیب در سایت‌های شرط‌بندی / ورود #۷۸۰* به سایت‌های شرط‌بندی! » تجارت‌نیوز را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.