کد مطلب: ۳۷۰۱۰۳

هک دیتابیس ۴۰ میلیون کاربر کافه بازار صحت دارد؟

هک دیتابیس 40 میلیون کاربر کافه بازار صحت دارد؟

برخی از کاربران توییتر خبر داده‌اند که دیتابیس کاربران کافه بازار هک شده و احتمال دارد با توجه به میزان نصب کافه بازار یعنی حدود ۴۰ میلیون نصب، این بزرگترین افشای اطلاعات سایبری در ایران باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این موضوع از سوی محمد جرجندی، فعال سایبری ساکن آمریکا با این جمله اعلام شد: «سورس و دیتابیس کاربران کافه بازار در دست گروهی از هکرهاست و بخشی از آن منتشر شده.»

حالا به نظر می‌رسد چند روز پس از افشای اطلاعات رانندگان تاکسی اینترنتی تپسی، کافه بازار که یک بازار مجازی برای انتشار و نصب برنامه‌های نرم‌افزاری است، در دام هکرهای اینترنتی افتاده باشد.

همچنین پس از اعلام این خبر یک کابر توییتر به نام جمله محمد نجار صادقی توییتی را منتشر و اعلام کرد: «روابط عمومى @cafebazaar درباره ادعاى هك اطلاعات ٤٠ ميليون كاربر اين برنامه صحبت كرديم؛ نه تاييد كردند و نه تكذيب و موضوع را در حال بررسى عنوان كردند. آن چيزى كه مشخص است اتفاق تلخى رخ داده اما عمق آن فعلا مشخص نيست.»

کمتر از یک ماه گذشته این بازار فروش و نصب برنامه‌های نرم‌افزاری موفق به جمع 40 میلیون کاربر شد. در توییتی که یکی از کاربران خبر از افشای اطلاعات کافه بازار داد، عنوان شده که این سرویس بیش از ۴۰ میلیون نصب دارد و احتمالا این بزرگ‌ترین افشای اطلاعات سایبری ایران تا به امروز است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.