کد مطلب: ۶۰۱۱۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین وضعیت اینترنت در اصفهان / بلاتکلیفی کسب‌وکارهای اینترنتی

آخرین وضعیت اینترنت در اصفهان / بلاتکلیفی کسب‌وکارهای اینترنتی

همزمان با اعتراضات کشاورزان نسبت به خشک شدن زاینده رود، برخی کاربران می‌گویند اینترنت شهر اصفهان به مدت یک روز قطع شده است و صبح امروز (۶ آذر) با وجود وصل شدن آن سرعت بسیاری کندی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد خدمات اینترنتی همه اپراتورهای تلفن همراه در اصفهان برای چندین ساعت قطع شده است. چرا که کاربران زیادی قطعی اینترنت را در این استان گزارش داده‌اند.

نت بلاکس یک نهاد مدنی ناظر بر ترافیک جهانی اینترنت است و تایید کرده که اینترنت ایران در استان‌های اصفهان و اهواز روز پنجشنبه ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ اختلال داشته است و همچنان ادامه دارد.

گزارش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر نشان می‌دهد که اینترنت اصفهان از شب گذشته دچار اختلال و در برخی از مناطق استان به طور کامل قطع شده است. اما صبح امروز اینترنت این استان در برخی از مناطق به حالت عادی بازگشته است.

«در عین اینکه اینترنت کل ایران ضعیفه، اینترنت اصفهان و شهرکرد خیلی ضعیف تر از ضعیفِ بقیه جاهاست. من بعد از این باید برای برقراری ارتباط اس ام اس بدم و پشت بندش زنگ بزنم که اون اس ام اسه رو هل بده بره.»

«دیشب. شب شنبه. کاملا اینترنته شهر اصفهان قطع بود و صبح ساعت شش وصل شد.»، «ظاهرا اینترنت همراه اصفهان کم و بیش وصل شده. اما نمیدونم چرا سرعت اینقدر پایینه »

تکلیف کسب‌وکارهای آنلاین

در صورت قطعی اینترنت این کسب وکارهای آنلاین هستند که با مشکلات اساسی رو به رو خواهند شد. چرا که برای ادامه فعالیتشان به اینترنت نیاز دارند.

کیوان نقره‌کار کارشناس حوره فناوری و ارتباطات در این‌باره به تجارت نیوز می گوید: اینترنت در حال حاضر یکی از زیرساخت‌های کسب و کارهاست و قطع دقیقه‌ای و حتی ثانیه‌ای آن باعث می‌شود ضرر زیادی متحمل شوند متاسفانه در تماس با همکارانم متوجه شدیم اینترنت اصفهان تا حدود زیادی با کندی رو به رو است.

او ادامه میدهد: در حال حاضر پنج هزار و ۷۳۷ کسب و کار اینترنتی ثبت شده در استان اصفهان وجود دارند. این تعداد رقم بسیار بزرگی است و باعث می‌شود که در زنجیره بزرگی را تشکیل دهد.

این کارشناس با تاکید بر اینکه جنبه‌های زیادی هستند که قطعی اینترنت می‌تواند برای آن‌ها مشکل‌ساز شود، می‌گوید: به این معنی که قطعی اینترنت می‌تواند کسب‌وکارهای سنتی هم تحت تاثیر قرار بگیرند، به عنوان مثال استارتاپی که وب سایت طراحی می‌کند با قطعی اینترنت کار متوقف خواهد شد.

نقره کار در پایان گفت: قطعی اینترنت آسیبهای اقتصادی سیاسی و اجتماعی هم به دنبال خواهد داشت، یک سوم کسب‌وکارهای اصفهان با قطعی اینترنت در خطر نابودی هستند و بهتر است با تدبیر با برخی از مسائل رفتار کرد.

یکی از کاربران درباره اینکه قطعی اینترنت اصفهان چه مشکلی برای رانندگان و مسافران ایجاد کرده است به تجارت‌نیوز می‌گوید: زمانی که اینترنت‌ها قطع شده بود. با وای فای می‌شد اسنپ گرفت ولی راننده‌ها بخاطر اینکه خونه نبودن، اینترنت نداشتن که بتونن قبول کنن، اما کسایی که توی خونه بودن و وای فای داشتن ایرادی نداشتن. یعنی مشکل از اینترنت بود.

او می‌گوید: « من از سرویس اسنپ باکس استفاده کردم، اما تاخیر زیادی داشت. بعد از اینکه راننده رسید گفت علت تاخیرش این بوده که در خانه بوده است و با اینترنت وای فای سفر را قبول کرده است.»

به نظر می‌رسد کسب و کارهایی آنلاین و خدمات آن‌ها در زمان قطعی اینترنت با مشکلات اساسی رو روبه رو شده‌اند و قطعی اینترنت برای آن‌ها به معنای توقف فعالیت است.

قطعی اینترنت اهواز

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از قطع شدند اینترنت در اهواز هم خبر دادند.

یکی از کاربران به تجارت‌نیوز گفت: «من اهوازم از پنجشنبه ساعت دو ظهر اینترنتای ما قطعه، هم همراه اول هم ایرانسل، هرچی هم زنگ میزنیم جواب سربالا میدن، نمیدونم چه اتفاقی افتاده واقعا که گیر دادن به اینترنت اهواز، البته نت همراه اول چند تا سایتو باز میکنه، مثل دیجی کالا و ترب، ولی هیچ سایت خبری یا چیز دیگه رو باز نمیکنه.. »

«بالاخره بعد از دو روز الان اینترنت اهواز وصل شد …واقعا واسه ما که تو بازار سرمایه کار میکنیم و همه زندگیمون به نت گره خورده روزای بدی بود…امیدوارم دیگه پیش نیاد..»

علت اصلی و دقیق قطع شدن اینترنت در اهواز هنوز اعلام نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تجارت نیوز جان
    صبح بخیر! تازه از خواب بیدار شدی!
    اینترنت موبایل (همراه اول و ایرانسل را مطمئن هستم، چون سیم کارت هایش را دارم) در اهواز پنجشنبه حدود ساعت 12 ظهر قطع شد و شنبه حدود ساعت 1 بامداد وصل شد.
    متاسفانه هیچگونه پاسخگویی یا جبران خسارت هم در کار نیست!
    فقط اعصاب خوردیش برامون مونده و عقب افتادن از کارها …

  • ناشناس

    اصفهان بدترین روزهای خود را سپری می کند. اگه با این وضعیت پیش بریم تا چند سال آینده اصفهانی وجود نخواهد داشت و غیرقابل سکونت خواهد شد.

  • ناشناس

    چرا تقی به توقی میخوره میرید سراغ اینترنت.

  • ناشناس

    وقتی از ملت بترسی این میشه نتیجه اش مجبوری نت قطع کنی

  • ناشناس

    آخی گوگولی بازم که اینترنت قطع کردی

  • ف

    سلام. 29مرداد 1401 ظهر اختلال سرعت پیش اومده تو اصفهان. من مشترک صبانتم با 4 تا اپراتور حرف زدم نمیتونن جواب درست بدن! سرعتم 1200 بوده اومده رو 200 . 1000تاش کم شده! اقا یکی نیس به وضع اینترنت رسیدگی کنه؟ این چه مسخره بازیه هر سری در میارن؟ نمیتونم کارمو انجام بدم با سرعت 200 . طرح من 8 مگ هست سرعت 1200 باید بده. این چه وضعشه که اومده روی 200؟ اختلال داره اپراتور نمیتونه مشکل این خرابی رو حل کنه!

  • ناشناس

    سلام. اینترنت خونگی اصفهان مشکل داره. شهریور 1401 . 50 بار پشت سرهم توی 10 دقیقه اینترنت قطع و وصل شد. یکی بره این صبانت و مخابرات رو چک کنه لطفا!

  • yyy

    سلام. دوباره داره قطع و وصلی میشه. کی اینا رو توی صبانت استخدام کرده؟ نشستن مثل طوطی یه حرف غیراصولی میزنن. ببخشید اول ساعت رو نگاه کنید حتی شب هست و باید اینترنت بهتر هم کار کنه! چرا کسی نمیره صبانت و سیم و اتصالات صبانت و مخابرات رو چک کنه؟ مشکل از اونجاس! تاریخ شهریور 1401 روز 9 و شب هست الان.