کد مطلب: ۳۲۶۷۵۸

وعده سامسونگ به کارگران آسیب دیده

وعده سامسونگ به کارگران آسیب دیده

شرکت سامسونگ الکترونیکس روز جمعه اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۸ میلادی به وضعیت تمامی کارگرانی که به واسطه شرایط کاری در کارخانه‌های تراشه سازی، سلامتی خود را از دست داده‌اند، رسیدگی کامل خواهد کرد.

پس از آنکه در سال ۲۰۰۷ میلادی یکی از کارگرانی که در کارخانه تراشه‌سازی سامسونگ مشغول به کار بود، سلامتی خود را از دست داد، بسیاری از فعالان حقوق بشر و کارشناسان منابع انسانی و مربوطه در سامسونگ درگیر حل و فصل مشکلات کارگران این چنینی و خانواده هایشان شدند و بدین ترتیب این غول تکنولوژی کره ای تصمیم گرفت که علاوه بر افزایش ضریب ایمنی در کارخانه های خود، به صورت تمام و کمال از سلامتی کارگرانش حمایت کرده و آنها را تحت برنامه‌های حمایتی خود قرار دهد تا در صورت بروز هر گونه حادثه، مشکل مالی خاصی برای آنها و خانواده‌هایشان بوجود نیاید.

به گزارش تجارت‌نیوز،کیم کی نام، مدیر ارشد اجرایی سامسونگ الکترونیکس در این خصوص ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های کارگران آسیب دیده وعده داد که قرار است با برنامه‌های حمایتی بیشتر و کاملتر سلامتی و وضعیت مالی کارگران خود را به طور کامل تحت پوشش قرار داده و آن را تضمین کنیم.

بر اساس نتیجه بررسیهای انجام شده توسط کادر پزشکی مربوطه، سامسونگ موظف خواهد بود به هر کارگر سابق و کنونی آسیب دیده‌ای که معلوم شود در معرض مستقیم مواد شیمایی خطرناک قرار گرفته بوده است، تا سقف ۱۵۰ میلیون وون معادل ۱۳۲.۶۴۹ دلار بپردازد.

وی در ادامه سخنانش افزود : تمامی کارگرانی که از سال ۱۹۸۴ تاکنون در این شرکت مشغول به کار بوده‌اند، شامل قانون مذکور خواهند شد.

رویترز می‌نویسد بر اساس گزارشهای منتشر شده تاکنون حدود ۷۰ نفر از کارگرانی که در این کارخانه‌های تراشه‌سازی این شرکت مشغول به کار بوده‌اند، در اثر مجاورت با مواد شیمیایی سمی و خطرناک به بیماری مبتلا شده و سلامتی خود را به نوعی از دست داده‌اند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.