کد مطلب: ۵۶۷۷۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ / بیت‌کوین ۲۰ یا ۸۰ هزار دلاری؟

پیش‌بینی بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ / بیت‌کوین ۲۰ یا ۸۰ هزار دلاری؟

بیت‌کوین بالاخره مرز مقاومتی ۴۰ هزار دلار را شکست و وارد محدوده ۴۱ هزار و ۶۰۰ دلاری شد. اگرچه پیش‌بینی‌ها همگی از رشد قیمتی این رمزارز خبر می‌دهند، اما سامان کریمی‌شاد، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید باید منتظر بیت‌کوین ۲۰ هزار دلاری هم باشیم. اما چه زمانی؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه شروع رشد بیت‌کوین به واسطه یک شایعه بود و بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری این رشد را پایدار نمی‌دانستند اما تقاضا برای این ارز کم نشد و بیت‌کوین حالا بالای محدوده مقاومت خود معامله می‌شود.

بیت‌کوین در نمودار ۴ ساعته یک ناحیه مقاومت در محدوده ۴۷ هزار دلار دارد و احتمالا تا رسیدن به این محدوده با مشکل خاصی مواجه نیست. اما قیمت بیت‌کوین تا کجا رشد می‌کند؟

سامان کریمی‌شاد، کارشناس بازارهای مالی روز گذشته در گفتگو زنده اینستاگرامی با تجارت‌نیوز در رابطه با آینده بازار ارزهای دیجیتال گفت: اگر محدوده مقاومت ۴۰ هزار دلار به بالا شکسته شود احتمال رشد بیت‌کوین تا محدوده ۸۰ هزار دلار تا پایان سال وجود دارد.

این کارشناس با اشاره به اینکه رمزارزها آینده درخشانی دارند گفت: دولت‌ها کم کم به این بازار گرایش پیدا می‌کنند و تغییر دیدگاه می‌دهند حتی سرکوب رمزارزها توسط دولت چین به این دلیل بود که این کشور می‌خواست یوان دیجیتال به بازار عرضه کند. از طرفی رمزارزها این روزها به همه جا نفوذ کردند و حتی در مقطع دکترا، بلاکچین به عنوان یک علم تدریس می‌‎شود. وقتی همه این عوامل را کنا هم می‌گذاریم متوجه می‌شویم که آینده در دست این بازار است.

کریمی‌شاد در رابطه با خطرات احتمالی بازار رمزارزها گفت: یکی از خطرات احتمالی بازار بحث طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی است که از سمت مجلس دنبال می‌شود. به نظر من این طرح نمی‌تواند جلوی بازار رمزارزها در ایران را بگیرد و در صورت تصویب احتمالی فقط مدتی کار را برای کاربران سخت‌تر می‌کند و با توجه اینکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینگ در راه است ما می‌توانیم با اندک هزینه بیشتر دوباره به اینترنت جهانی متصل شویم.

به گفته این کارشناس، بحث دوم خطرات احتمالی بایننس است که این صرافی از همان ابتدا اعلام کرده که به دلیل FATF به کاربران ایرانی سرویس نمی‌دهد و من پیشنهاد می‌کنم بهتر است کاربران از صرافی‌های دیگر که چنین مشکلی ندارند استفاده کنند.

این کارشناس در ادامه گفت: به نظرم بیت‌کوین پس از رسیدن به قیمت ۸۰ هزار دلار به دلیل مباحث فاندامنتال یک ریزش سنگین خواهد داشت و احتمالا بعد از سال ۲۰۲۲ ما شاهد بیت‌کوین ۲۲ هزار دلاری هستیم. اما این ریزش به این معنا نیست که این ارز دوباره رشد نمی‌کند بلکه به نظرم دوباره اعداد بالایی را در طول زمان می‌بیند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    این کارشناس کاملا درست گفته ولی بیت کوین دیگه زیر ۴۰ هزار تا نمیاد