کد مطلب: ۵۹۲۴۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دسترسی ایرانی‌ها به کدام آنتی ویروس‌ها قطع شد؟

دسترسی ایرانی‌ها به کدام آنتی ویروس‌ها قطع شد؟

شرکت آنتی ویروس آویرا به تازگی تصمیم گرفته است که برخی از کشورها را به لیست تحریم خود اضافه کند، چرا که براسلس قوانین آمریکا ارائه خدمات به کشورهای تحریم شده، جرم است.

به گزارش تجار‌ت‌نیوز ، براساس اخبار منتشر شده شرکت آمریکایی آنتی ویروس آویرا (Avira) تصمیم گرفته است، کاربران برخی از کشورها از جمله ایران را به لیست تحریم اضافه کند.

به تازگی شرکت آلمانی آویرا که در زمینه امنیت و ارائه آنتی‌ویروس‌ها فعالیت دارد، اعلام کرده است که به کاربران ساکن در کشورهای ایران، کوبا، کره شمالی، سودان، سوریه، منطقه کریمه اوکراین (تحت اشغال روسیه) معذور است.

این شرکت علت تحریم ایران و دیگر کشورهای لیست تحریم را اینگونه بیان کرده است که براساس قوانین آمریکا، ارائه محصولات یا پشتیبانی خدمات برای افرادی که در کشورهای تحریم شده قرار دارند یا طبق قوانین و مقررات آمریکا با محدودیت‌های تجاری هستند، ممنوع است.

این آنتی ویروس یکی از چند آنتی ویروس معروف و رایگان جهان است که در حال حاضر بیش از صد میلیون کاربر دارد. اما به علت تحریم امکان خرید این محصول یا استفاده از پشتیبانی محصولات آن دیگر برای ساکنین کشورهای تحریمی ممکن نیست.

آنتی ویروسی برای نوت بوک‌

یکی از گزینه‌های مناسب آنتی ویروس برای دستگاه‎‌های نوت بوک آنتی ویروس آویرا بود. این آنتی ویروس برای نوت بوک‌ها نصب راحت و بی دردسری داشت.

همچنین پشتیبانی کامل از نوت بوک‌ها حتی پشتیبانی از سیستم‌های قابل حمل با حافظه بسیار کم از نکات قوت آن است.

براساس گزارش‌های به دست آمده برای کاربرانی که با نوت بوک بازی اینترنتی می‌کنند، بسیار پیش می‌آید که هنگام نسب یا ورود به یک بازی رایانه‌ای آنتی ویروس گاه و بی‌گاه هشدارهایی مبنی بر خطرناک بودن آن بازی برای کاربران نمایش می‌دهد، آویرا یک ویژگی دارد به نام Game Mode که برای تعلیق هشدارهای غیر ضروری در حین بازی های کامپیوتری است.

همچنین آنتی ویروس آویرا نه تنها منابع کمی را به خود اختصاص می‌دهد بلکه تقریباً هیچ گونه تاثیری در کارایی و بازدهی سیستم ندارد و باعث کند شدن آن نمی‌شود.

این دلایل برخی از ویژگی‌هایی بودند که باعث می‌شد افراد زیادی این آنتی ویروس برای دستگاه خود انتخاب کنند، اما به نظر می‌رسد انتی ویروس آویرا دیگر در ایران کارایی نخواهد داشت.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Lost

    چرا شر و ور میگی تاجر خبر?

    • ناشناس

      وقتی هیچی نمی دونی، وقتی هیچی بارت نیست چرا نظر می دی؟
      ایران رو واقعاً تحریم کرده.

  • Reza

    به گزارش مرجع آنتی ویروس ایران “کی ایران” شرکت Avira به شرکت امریکایی NortonLifeLock واگذار شده است و با توجه به اینکه شرکت از سیاست های امریکا پیروی می کند ، لایسنس های این برند دیگر در ایران قابل استفاده نیست و در صورت فعال سازی در ایران مسدود خواهند شد.

  • ناشناس

    سلام لپ تاپ ما هم از آویرا استفاده میکرد ، امروز 16 آبان قصد ویروس یابی داشتم که اعلام میکنه در کشور شما غیر فعال شده ، به نظرتان چی نصب کنم ؟ متشکر