کد مطلب: ۲۷۱۵۰۳

اتصال ۱۵۱ دستگاه به مرکز ملی تبادل اطلاعات

اتصال 151 دستگاه به مرکز ملی تبادل اطلاعات

تاکنون 151 دستگاه به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شده‌اند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان تابستان جاری اکثر دستگاه‌ها به این مرکز متصل خواهند شد.

رسول سراییان در نشست هم‌اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سراسر کشور در شهر ساری اظهار کرد: تا پایان سال گذشته حدود 103 میلیون تراکنش بر بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات صورت گرفته است که بیانگر میزان حجم صرفه‌جویی‌های صورت گرفته در این حوزه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های ملی و امن و پایدار دولت هوشمند بر بستر شبکه ملی اطلاعات و امکان ارایه خدمات بیشتر در همه وقت و همه جا از جمله ماموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران است. در همین راستا نیز زیرساخت‌های لازم از جمله مرکز ملی تبادل اطلاعات پیاده‌سازی شده است که بر بستر آن خدمات به متقاضیان ارایه می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به محورهای اصلی فعالیت سازمان فناوری اطلاعات در سال جاری تصریح کرد: توسعه بازار فناوری اطلاعات، دولت هوشمند و الکترونیکی کردن خدمات، نوآوری و کارآفرینی، زیرساخت توسعه محتوا و کسب‌وکار بستر شبکه ملی اطلاعات و امنیت از جمله محورهای فعالیت سازمان در سال 97 محسوب می‌شود.

وی با بیان این مطلب که قانون برنامه ششم اهداف مشخصی برای الکترونیکی شدن خدمات تعریف کرده است، ادامه داد: بر اساس قانون و تا پایان برنامه ششم توسعه، 100 درصد خدمات دولت باید الکترونیکی شده و 12 درصد مراجعات مردم به دستگاه‌ها کاهش یابد. بر همین اساس به صورت فصلی و بر اساس شاخص‌های موجود، خدمات دستگاه ها ارزیابی و میزان الکترونیکی شدن آنها به نهادهای ذی ربط گزارش می‌شود.

رسول سراییان با اشاره به روند تحول اقتصادی در دنیا تصریح کرد: با ورود اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات به حوزه صنعت، شاهد رشد خلق ثروت در دنیا بوده‌ایم.

وی افزود: بر همین اساس، در حال حاضر، خدمات، تنها حوزه‌ای است که از یک سو موجب افزایش اشتغال شده و از سوی دیگر محور اصلی خلق ثروت محسوب می‌شود که بستر رشد آن، فناوری اطلاعات است.

وی خاطرنشان کرد: تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال از محورهای اصلی فعالیت وزارت ارتباطات است که محور اصلی تحول دیجیتال بهره وری بوده و این مهم تنها با فناوری اطلاعات امکان تحقق خواهد داشت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب که امکان ایجاد خلق ثروت در همه شهرها و شهرستان‌ها از مزیت‌های فناوری اطلاعات است تاکید کرد: با بهره‌گیری مناسب از این فناوری و توسعه خدمات، امکان رسیدن به بازار 121 هزار میلیارد تومانی محقق خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.