کد مطلب: ۵۸۲۱۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آینده رمزارزها، رئیس بورس امریکا را ترساند/ بحران مالی ۲۰۰۸ تکرار می‌شود؟

آینده رمزارزها، رئیس بورس امریکا را ترساند/ بحران مالی ۲۰۰۸ تکرار می‌شود؟

بیت‌کوین در چند روز گذشته از محدوده ۴۷ تا ۴۰ هزار دلار ریزش کرد. برخی می‌گویند اقدامات نظارتی و مصاحبه رئیس کمسیون بورس در رابطه با قانونی کردن رمزارزها یکی از دلایل ریش اخیر بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز رئیس سازمان بورس و رئیس دفتر کنترل ارزهای دیجیتال، با ارزیابی بازار رمزارزها عقیده دارند ریزش بازار ادامه دارد.

گری جنسلر، رئیس کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و مایکل هسو، رئیس دفتر کنترل رمزارزها نگرانی خود در رابطه با بازار رمزارزها را مطرح کردند و عقیده دارند بازار رمزارزها به دلیل افزایش چشم‌اندازهای نظارتی روند نزولی دارد.

بیت‌کوین عصر روز سه‌شنبه به مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار ریزش کرد و به حمایت روانی محدوده ۴۰ هزار دلار واکنش نشان داد. این ارز طی یک هفته گذشته بیش از ۱۲ درصد ریزش کرده و حالا در محدوده ۴۳ هزار دلار معامله می‌شود.

عملکرد اتریوم هم بهتر از بیت‌کوین نبود و طی هفته گذشته بیش از ۱۵ درصد ریزش کرد. این ارز در جریان ریزش سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود یعنی محدوده قیمتی ۲ هزار ۶۰۰ دلار ریزش کرد اما حالا در محدوده ۳ هزار دلار معامله می‌شود.

رئیس کمسبون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مصاحبه با واشنگتن پست گفت عقیده دارد بسیاری از دارایی‌های دیجیتال باید به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند و تحت نظارت کمسیون بورس باشند.

او در رابطه با نبود مقررات قانونی برای بازار رمزارزها گفت:

«من واقعا می‌ترسم سیستم وام‌دهی بلاکچین دچار مشکل شود و اگر بخواهم صادق باشم اگر بستر وام‌دهی اتریوم آسیب ببیند مردم زیادی آسیب خواهند دید.»

مایکل هسو، مدیر دفتر کنترل ارزهای دیجیتال هم در مصاحبه‌ای گفت: دیدگاه‌های منفی در رابطه با بازار دارم. او عقیده دارد هش‌ریت بیت‌کوین پایین آمده و منابع غیرمتمرکز در صنعت رمزارزها می‌توانند بحران مالی سال ۲۰۰۸ را تکرار کنند.

اخبار نزولی برای بازار زیاد است و به نظر می‌رسد اورگراند، توسعه‌دهنده املاک چینی که با بحران بدهی روبه‌رو است با بانک خلق چین برای پرداخت سود و وام‌های خود به توافق رسیده است.

فعلا همه فعالان بازار نگران آینده بیت‌کوین هستند. محدوده ۴۰ هزار دلار جایی است که تقاضا در این محدوده افزایش پیدا می‌کند اما از دست رفتن این ناحیه می‌تواند خطرناک باشد.

بیت‌کوین فعلا در محدوده ۲۰ تا ۵۰ هزار دلار در حال نوسان است. اما از طرفی برخی از کارشناسان خارجی عفیده دارند اصلاح بیت‌کوین به زودی تمام و بازار صعودی می‌شود.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیت کوین هم صعودش و سقوطش جذاب هستش یعنی مثل بورس ایران نیست که 18 ماهه پول و زندگی و اعصاب و روان مردم رو داغون کنه