کد مطلب: ۵۴۰۷۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قهرمان سابق NBA از بیت‌کوین برای پرداخت استفاده می‌کند

قهرمان سابق NBA از بیت‌کوین برای پرداخت استفاده می‌کند

در حالی که تسلا دیگر بیت‌کوین را به عنوان ارز پرداخت خود نمی‌پذیرد هنوز بسیاری از شرکت‌ها از بیت‌کوین استفاده می‌کنند و عقیده دارند بیت‌کوین از دارایی‌های دیگر مانند طلا انرژی کمتری مصرف می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تیم بسکتبال دالاس ماوریکس علی‌رغم عدم پذیرش بیت‌کوین از سوی تسلا هنوز این ارز را برای پرداخت‌ها قبول می‌کند.

مارک کوبان، مالک باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس در توئیتر خود اعلام کرد که بیت‌کوین به لحاظ ذخیره ارزش، جایگزین بهتری نسبت به طلا است. او همچنین ادعا می‌کند این دارایی می‌تواند به نفع جامعه باشد.

hvnhk lrhlj 1

کوبان می‌گوید: طرفداران تیم ماوریکس در هفته هزاران دلار بلیط و کالا با استفاده از بیت‌کوین خریداری می‌کنند. این تیم یکی از پیشگامان صنعت رمزارز است و برای اولین بار پرداخت از طریق رمزارزها را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد.

ایلان ماسک وقتی خبر عدم پذیرش بیت کوین توسط تسلا را به دلایل زیست محیطی و مصرف انرژی مطرح کرد به بازار رمزارزها شوک وارد کرد.

اما ماسک می‌گوید: «تسلا در حال استفاده از رمزارزهای دیگری است که در تراکنش‌های خود انرژی کمتری مصرف می‌کنند. رمزارزها ایده خوبی برای تراکنش هستند و ما معتقدیم آینده امیدوارکننده‌ای دارند. تسلا هیچ بیت‌کوینی نمی‌فروشد اما ما در حال بررسی سایر ارزهای دیجیتالی که انرژی کمتری در هر ترکنش دارند هستیم.»

تسلا پذیرش بیت‌کوین را در ماه فوریه آغاز و اعلام کرد حدود ۱/۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده است.

بعد از عدم پذیرش بیت‌کوین توسط تسلا و توئیت ایلان ماسک بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال نسبت به این اقدام ایلان ماسک انتقاد کردند و حتی یک فعال این حوزه گفت: اگر ایلان ماسک به فکر محیط زیست است باید جایگزین‌های دیگری برای سوخت موشک‌های خود پیدا کند. جهان بیشتر به پول سالم نیاز دارد تا موشک و خودرو برقی.

این تحلیل‌ها صرفا جهت آشنایی مخاطبان تجارت‌نیوز با ارزهای دیجیتال است و به معنای توصیه برای خرید یا فروش آن‌ها نیست.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.