کد مطلب: ۳۱۸۷۵۱

ارتباطات و فناوری اطلاعات باید ابزار صلح باقی بماند

ارتباطات و فناوری اطلاعات باید ابزار صلح باقی بماند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید مراقبت کنیم که ارتباطات و فناوری اطلاعات کماکان ابزار صلح باقی بماند و به وسیله‌ای برای هژمونی و یکجانبه‌گرایی برخی کشورها تبدیل نشود.

محمدجواد آذری جهرمی در کنفرانس سران مختار ITU در دوبی سخنرانی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی که در جمع وزرای ارتباطات کشور‌های مختلف سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابزاری برای خلق ثروت است، گفت: در بعضی موارد، صنایع مولد ثروت به عنوان ابزار جنگ افروزی بکار گرفته شده‌اند.

آذری جهرمی اظهار کرد: باید مراقبت کنیم که ارتباطات و فناوری اطلاعات کماکان ابزار صلح باقی بماند و به وسیله‌ای برای هژمونی و یکجانبه‌گرایی برخی کشور‌ها تبدیل نشود.

بنابه این گزارش، دیروز (پنجشنبه) نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری اجلاس ITU در دوبی با وزرای ارتباطات آذربایجان، اندونزی و ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی محور این دیدار‌ها را پیگیری توافق‌های گذشته در زمینه توسعه همکاری‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال دانست و ضمن اعلام شرکت ایران در حوزه‌های فضایی، کسب و کار‌های نوپا و امنیت سایبری در نمایشگاه باکوتل، از حضور وزیر ارتباطات اندونزی در ایران و همچنین نشست چندجانبه همسایه‌های شمالی در باکو به منظور ایجاد منطقه قوی‌تر در حوزه ICT خبر داد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.