کد مطلب: ۳۸۱۷۳۰

رئیس اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

با وجود تحریم امیدوار به برقراری ارتباط با اسکاپ هستیم

با وجود تحریم امیدوار به برقراری ارتباط با اسکاپ هستیم

رئیس اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه گفت: علی رغم وجود تحریم‌ها در راستای دیپلماسی علم و فناوری امیدوار به همکاری متقابل میان کشورهای عضو مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیمان صالحی در حاشیه افتتاحیه مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره احتمال اجرایی نشدن همکاری بین کشورهای اسکاپ در ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی اضافه کرد:ما کار خود را در راستای دیپلماسی علم و فناوری انجام می دهیم چراکه دیپلماسی علم و فناوری و نوآوری از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که یکی از این زمینه‌ها ایجاد ارتباط با شرکت‌های بین المللی و سازمان‌هایی است که می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: اسکاپ یک سازمان اجتماعی و اقتصادی است که از سال 1948 ایجاد و در سال 1951 راه اندازی شده است، بنابراین یکی از سازمان‌های قدیمی و بزرگ ترین سازمان منطقه‌ای سازمان ملل متحد است. فرصت بسیار خوبی برای ایران وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد، قطعا این فرصتی است برای ما که بتوانیم این ارتباط را برقرار کنیم.

صالحی با اشاره به اینکه سال گذشته که درخواست ریاست مجمع از سوی ایران داده شد پیش بینی کردیم هم زمان با نمایشگاه اینوتکس این اجلاس را برگزار کنیم، تاکید کرد: به خاطر ظرفیت‌هایی که در استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان سراغ داریم درخواست برگزاری این اجلاس در ایران داده شد.

بنابراین در کنار اسکاپ و در کنار این اجلاس امیدواریم در آینده ارتباطاتی که در این چند روز که از طریق هیات‌هایی که به ایران آمدند، ایجاد شد و نیز ارتباطاتی که پیش از این ما با کشورهای عضو داشتیم، ادامه یابد و امیدواریم این فرصت ایجاد این همکاری‌ها به دست آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.