کد مطلب: ۶۱۵۴۲۴

شرکت اپل چقدر ارزش دارد؟ / تکنولوژی‌های جدید اپل چیست؟

شرکت اپل چقدر ارزش دارد؟ / تکنولوژی‌های جدید اپل چیست؟

شرکت اپل در ابتدای سال ۲۰۲۲ به ارزش بازار سه هزار میلیارد دلار رسید. این شرکت با ارائه محصولات جدید رشد بیشتری نیز خواهد داشت اما به عقیده برخی این وضعیت دوام چندانی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اپل شروع بسیار خوبی در آغاز سال ۲۰۲۲ داشت. دوشنبه هفته گذشته ارزش بازار سهام آن قبل از بسته شدن بازار به سه تریلیون دلار رسید. سرمایه گذاران پیش بینی می‌کنند که این شرکت با ورود به عرصه خودروهای اتوماتیک و واقعیت مجازی همچنان پر فروش‌ترین محصولات را تولید می‌کند. اما آیا اپل واقعا ۱۶ ماه پس از اینکه اولین شرکت دو تریلیون دلاری لقب گرفت، سه هزار میلیارد دلار ارزش بازار دارد؟ پاسخ این سوال بسته به دیدگاه شما به توانایی اپل در حفظ رشد ۱۵ ساله بی‌ نظیر خود است.

به لطف تقاضای بالا برای آیفون‌های نسل ۵G، اپل در سال مالی گذشته خود که ۲۵ سپتامبر پایان یافت، ۳۳ درصد افزایش درآمد داشت و این رقم به ۳۶۶ میلیارد دلار رسید. اما قبل از این جهش، درصد افزایش فروش اپل تک رقمی بود و در سال ۲۰۱۹ هم کاهش فروش داشت.

تکنولوژی‌های جدید اپل

دلیل این بازار صعودی اپل مجموعه‌ یک میلیاردی از دارندگان گوشی آیفون است که برای خدمات آن هزینه می‌کنند. همچنین موقعیت خوب آن برای ورود به عرصه‌های جدید همچون ماشین‌های خودران و واقعیت افزوده در این مسئله بی تاثیر نیست.

زمانی ارزش اپل در نظر سرمایه گذاران کم شد و دلیل آن وابستگی اپل به فروش آیفون بود. اما اپل ثابت کرد که این مسئله لزوما درست نیست زیرا ابزارهای دیگری نیز همچون اپل واچ و تگ‌های ردیاب و همچنین خدمات پرداختی مانند تلویزیون و کلاس‌های تناسب اندام نیز جزئی از مجموعه محصولات آن هستند.

به نقل از یورونیوز ، خرید سهام اپل سرمایه گذاری امنی محسوب می‌شده است و اکنون هم ۳۰ برابر درآمد یک ساله مورد انتظار خود معامله می‌شود. بعضی از تحلیلگران بر این باوراند که اپل با وجود محصولات جدید در آینده مانند خودروهای اپل، فرصت‌های بسیار زیادی برای رشد دارد. همچنین شیوع اومیکرون هم تاثیر چندانی بر رشد آن ندارد. به نظر می‌رسد خودروهای اپل بتوانند درآمد و ارزش بازار آن را دو برابر کنند.

خطرات پیش روی اپل

اما مسئله‌ای که می‌تواند برای اپل خطرناک باشد این است که این شرکت در حال رسیدن به حداکثر کاربران و حداکثر درآمدی است که می‌تواند از هر کاربر کسب کند. و تضمینی هم وجود ندارد که محصولات جدید اپل در آینده بتوانند به اندازه محصولات قبلی مفید واقع شوند.

یکی از تحلیلگران معتقد است که چشم اندازهای اپل برای واقعیت مجازی و افزوده روشن هستند اما تا سال ۲۰۳۰ فقط می‌توانند چهار درصد از درآمد این شرکت را تامین کنند. همچنین کل بازار این دستگاه‌ها تا سال ۲۰۴۰ به یک میلیارد واحد نمی‌رسد. و به نظر می‌رسد در سال مالی پیش رو سهام این شرکت رشد کندتری داشته باشد.

یکی دیگر از نگرانی‌های اپل در مورد سودی است که از خدمات پرداختی دریافت می‌کند. این شرکت در A pp Store از خرید‌های درون برنامه‌ای کمیسیون دریافت می‌کند. اکنون اپل نگران این است که نتواند از محصولات جدید خود چنین سودی دریافت کند زیرا به تازگی هدف پیگیری‌های قانونی در آمریکا و اروپا قرار گرفته است.

یکی از دلایل ارزش حبابی اپل هدفی است که سال ۲۰۱۸ برای خود معین کرد. این شرکت قصد داشت ۱۰۰ میلیارد دلار نقدینگی خالص از ترازنامه خود خارج کند و نقدینگی خالص خود را به صفر برساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.