کد مطلب: ۲۴۵۹۸۲

استارتاپ‌های نوظهور فوتبالی؛ پیوند دانش و توپ

استارتاپ‌های نوظهور فوتبالی؛ پیوند دانش و توپ

طبیعی است که دنیای استارتاپ‌ها نیز به فوتبال توجه نشان دهند. پیوند تکنولوژی و ورزش اتفاق تازه‌ای در دنیا محسوب نمی‌شود. در این مطلب به بررسی مهمترین استارتاپ‌های فوتبالی جهان می‌پردازیم.

محسن حسینی: طرفداران فوتبال در جهان بیشتر از آن است که تصور می‌شود؛ ۳ و نیم میلیارد نفر فوتبال را با عشق دنبال می‌کنند. هر موضوعی که بتواند چنین جمعیتی را به عنوان طرفدار به دنبال خود بکشاند، حتما می‌تواند به عنوان صنعتی پر سود نیز مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست. در چنین شرایطی طبیعی است که دنیای استارتاپ‌ها نیز به فوتبال توجه نشان دهند. پیوند تکنولوژی و ورزش اتفاق تازه‌ای در دنیا محسوب نمی‌شود. در این مطلب به بررسی مهمترین استارتاپ‌های فوتبالی جهان می‌پردازیم.

طرفداری به سبک عصر جدید

در دنیای امروز روش‌های نوینی برای دنبال کردن اخبار و بازی‌های فوتبال وجود دارد که از آن جمله می‌توان به شبکه‌های تلویزیونی، شبکه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. شبکه اجتماعی کایک، یکی از روش‌هایی است که طرفداران فوتبال را به خود فرا می‌خواند. سرمایه‌ اولیه برای این سرویس یک میلیون دلار بوده است.

کایک که در ابتدا در قالب وب‌سایت راه‌اندازی شد در فاز بعدی اپلیکیشن آی‌او‌اس خود را رونمایی کرد. این اپ به کاربران اجازه می‌دهد تا دیگر کاربران را بر اساس تیم‌های مورد علاقه (اعم از ملی و باشگاهی)دنبال کنید. پست‌های منتشر شده از سوی کاربران در مورد بازیکنان، تیم‌ها یا مسابقات خاص در این اپلیکیشن قابل پیگیری است.

ورزشگاه همراه

در زمانه‌ای که استفاده از شبکه‌های اینترنتی چون نتفلیکس رو به افزایش است، فوبو تی‌وی خود را به عنوان تلویزیون اینترنتی فوتبال در جهان مطرح کرده است. کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌های ماهانه به آرشیو غنی از فوتبال‌های ضبط شده دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر فوتبال‌های ضبط شده امکان تماشای فوتبال‌های پخش زنده نیز وجود دارد. همچنین برنامه‌های جانبی جذاب برای طرفداران فوتبال نیز در این اپ در نظر گرفته شده است. علاوه بر وب سایت، اپلیکیشن‌های آی‌او‌اس و اندروید نیز ابزارهایی برای دسترسی به فوبو تی‌وی هستند. همچنین علاوه بر تماشای مسابقات کاربران می‌توانند حواشی، پشت صحنه‌ها و گزارش‌های فوتبالی را نیز تماشا کنند.

باشگاه‌‌داری استارتاپی

در کنار استارتاپ‌هایی که هواداران این رشته ورزشی جامعه هدف‌شان را تشکیل می‌دهند، جریان‌هایی فعالیت‌ می‌کنند که به جریان‌های پول‌ساز در فوتبال چشم دوخته‌اند. تگ‌بیو یکی از این استارتاپ‌ها است. گفته می‌شود که حوزه فعالیت‌های تگ‌بیو مشابه «مانی‌بال» در بیسبال است که دست به تجزیه و تحلیل‌های متنوع می‌زند. در همین راستا استارتاپ مستقر در سان‌فرانسیسکو بستر نرم افزاری برای باشگاه‌های فوتبال بر پا کرده است تا بتوانند استعداد‌های نوظهور را شناسایی کنند.

در این استارتاپ بخش‌های ویژه‌ای برای تجزیه و تحلیل استعدادهای تازه کشف شده در نظر گرفته شده است و از سوی دیگر کاربران این سرویس می‌توانند واکنش رقبا را نیز مورد ارزیابی قرار دهند.

تحلیل عملکرد بازیکن در زمین

علاوه بر طرفداران فوتبال و صاحبان باشگاه‌ها، بازیکنان نیز می‌توانند به عنوان مخاطب و کاربر اپلیکیشن‌ها و فناوری‌های جدید در نظر گرفته شوند. جاگابو استارتاپی است که می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تحلیل عملکرد بازیکن مورد استفاده قرار بگیرد.

عملکرد این استارت‌آپ در صنعت فوتبال در واقع بر پایه اپلیکیشن است و به بازیکنان اجازه می‌دهد که عملکرد خود در هر بازی را تحلیل کنند. قابلیت مشاهده تاریخچه از یک سو و امکان اشتراک‌گذاری از سوی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد در جاگابو است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.