کد مطلب: ۳۵۴۶۶۶

گفتگوی تجارت‌نیوز با مجید دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شریف:

استارتاپ‌ها در سال ۹۸ چه وضعیتی خواهند داشت؟ / اتفاقات قابل پیش‌بینی در حوزه استارتاپ‌ها

استارتاپ‌ها در سال 98 چه وضعیتی خواهند داشت؟ / اتفاقات قابل پیش‌بینی در حوزه استارتاپ‌ها

از نگاه یک کارشناس حوزه استارتاپ‌ها اتفاق مهم سال 98 متنوع شدن استارتاپ‌های کشور است. به گفته وی، در چهار، پنج سال گذشته استارتاپ‌ها در حوزه نوآوری تمرکز کرده‌اند و در سال آینده حوزه‌های سخت‌افزاری و استارتاپ‌هایی که با مشکلات کلیدی مردم در ارتباط است، پر‌رنگ‌تر خواهد شد.

مجید دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره پیش‌بینی استارتاپ‌ها در سال 98 را این‌طور عنوان کرد: سال 98 برای استارتاپ‌ها حساس است و پیش‌بینی می‌کنم چند اتفاق در اکوسیستم نوآور بیفتد. اولین اتفاق قابل پیش‌بینی این است که حجم سرمایه‌گذاری خصوصی به سمت استارتاپ‌های نوآور زیاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در سال جاری هم شاهد برنامه‌ریزی از طرف اتاق بازرگانی بودیم و همچنین سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در این حوزه را شاهد بودیم. بنابراین حجم سرمایه‌گذاری خصوصی در فضای کارآفرینی رو‌به‌رشد است.

دهبیدی پور اظهار کرد: اتفاق بعدی که احتمالا در سال 98 رخ می‌دهد متنوع شدن استارتاپ‌های کشور است. در چهار، پنج سال گذشته استارتاپ‌ها در حوزه نوآوری تمرکز کردند و در سال آینده حوزه‌های سخت‌افزاری و استارتاپ‌هایی که با مشکلات کلیدی مردم در ارتباط است، پر‌رنگ‌تر خواهد شد.

دهبیدی‌پور پیش رو داشتن روزهای سخت برای استارتاپ‌ها را پیش‌بینی کرد و گفت: استارتاپ‌ها با سختی مواجه می‌شوند اما با امیدواری باید جلو بروند و متوسط امید جامعه نوآوری و استارتاپ‌ها نسبت به کل جامعه بسیار بالاتر است و برای ادامه فعالیت باید همین طور باشند.

وی اظهار کرد: آینده‌ اقتصاد در دست جوانان و استارتاپ‌ها است. استارتاپ‌ها چند سال اخیر در حوزه‌ خاصی تمرکز کردند و این قدرت نوآوری‌شان را پایین می‌آورد. این فضای استارتاپی باید شکسته شود و نگاه متفاوتی به نیاز‌های مردم شود. متنوع‌سازی در ایران بحثی است که باید به آن توجه شود.

پیش‌بینی وی درباره استارتاپ‌های پارک علم و فناوری صنعتی شریف در سال 98 گفت: با اینکه پیش‌بینی در این زمینه سخت است که کدام استارتاپ‌ها دیده خواهند شد اما در حوزه بیوتکنولوژی استارتاپ‌های موفقی در حال فعالیت هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.