کد مطلب: ۶۵۴۸۴۹

گزارش تجارت‌نیوز از ابهام در موافقت با استعفای رئیس اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی:

الفت نسب: استعفا بررسی نشده است/ وکیل‌زاده: بررسی و موافقت شده است!

الفت نسب: استعفا بررسی نشده است/ وکیل‌زاده: بررسی و موافقت شده است!

با وجود اینکه نائب رییس اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی از نهایی شدن استعفای حمید محمدی از ریاست اتحادیه خبر می‌دهد اما عضو دیگر اتحادیه می‌گوید که هنوز استعفای محمدی بررسی و نهایی نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که رضا الفت‌نسب یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی می‌گوید استعفای رییس اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی هنوز بررسی و نهایی نشده است اما فرشاد وکیل‌زاده، نائب رییس اتحادیه خبر از تایید این استعفا می‌دهد.

حمید محمدی، رییس اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی درخواست استعفای خود را از ریاست بارها به هیئت مدیره اتحادیه اعلام کرده است. دلیل او برای استعفا پایان یافتن زمان اعتبارنامه آن‌ها به عنوان اعضای هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی بوده است.اعتبار‌نامه‌ای که تعویق چندباره برگزاری انتخابات سبب ابطال یا ناکارآمدی آن شده است.

البته حمید محمدی از همان زمان که به عنوان رئیس انتخاب شد اعلام کرد که به دلیل مشغله کاری فقط به صورت محدود و در یک دوره زمانی کوتاه و برای دو تا سه ماه می‌تواند ریاست اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را برعهده بگیرد.

مقرر شده بود تا در همین دوره امکان برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی نیز فراهم شود اما به دلیل انتقادات شدید برای درخواست فیلتر تعدادی از کسب‌وکارها که از سوی اتحادیه مطرح شده بود و همچنین به تاخیر افتادن زمان برگزاری انتخابات به صورت مکرر و در نهایت لغو انتخابات با مطرح شدن تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی مجازی و نامشخص بودن زمان برگزاری تاریخ اتحادیه موجب شد تا حمید محمدی بر استعفای خود تاکید کند.

رضا الفت‌نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی درباره استعفای حمید محمدی به تجارت‌نیوز می‌گوید: ایشان بارها بحث استعفا را مطرح کردند و مدتی است بر آن پافشاری می‌کنند. نامه استعفای ایشان در جلسه هیئت مدیره بررسی خواهد شد و نتیجه به اتاق اصناف و بعد در جلسه هیئت بررسی و نظارت اتاق‌ ارجاع داده شده و آن زمان با استعفای ایشان یا موافقت یا مخالف خواهد شد.

به گفته الفت‌نسب، برخلاف اظهار نظرهایی مبنی بر اینکه او زمان کافی برای حضور در جایگاه ریاست اتحادیه را ندارد، پایان یافتن مهلت اعتبارنامه اعضای اتحادیه دلیل محمدی برای استعفا از این سمت بوده است.

نیازی به تایید اتاق اصناف نیست

این در حالی است که فرشاد وکیل زاده نائب رئیس اول هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در گفت و گو با تجارت‌نیوز درباره استعفای رئیس هیات مدیره این اتحادیه می‌گوید: این سومین بار در طول چهار سال اخیر است. اما این بار هیات مدیره این استعفا را پذیرفته و نامه ای در این مورد طبق قانون جهت طرح در اتاق اصناف ایران ارسال کرده است.

نائب رئیس اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی توضیح می‌دهد: البته اتاق ایران در مورد استعفا تصمیم گیر نیستند و صرفا جهت طرح در جلسه هیات رئیسه اتاق است.

هر چند تاکنون فقط یک دوره انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برگزار شده است و برگزاری دور دوم انتخابات آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما در صورت تعیین رئیس جدید برای اتحادیه، این سومین رئیسی خواهد بود که در یک دوره از اتحادیه روی صندلی ریاست آن می‌نشیند. تا زمان انتخاب رییس هم نائب رئیس اول به عنوان رئیس اتحادیه انتخاب می‌شود که در شرایط فعلی نیز فرشاد وکیل‌زاده، نایب رئیس اول اتحادیه کسب وکارهای مجازی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.