کد مطلب: ۵۵۷۱۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرمایه‌گذاران چقدر به بیت‌کوین اعتماد دارند؟

سرمایه‌گذاران چقدر به بیت‌کوین اعتماد دارند؟

بانک سرمایه‎‌گذاری جی‌پی‌مورگان یک نظرسنجی از هزاران سرمایه‌گذار ۱۵۰۰ موسسه مختلف انجام داده که بر اساس آن ۴۹ درصد از این سرمایه‌گذاران مانند وارن بافت به رمزارزها اعتماد ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک سرمایه‎‌گذاری جی‌پی‌مورگان یک نظرسنجی از هزاران سرمایه‌گذار توسط ۱۵۰۰ موسسه انجام داده و ۴۹ درصد از این سرمایه‌گذاران مانند وارن بافت به رمزارزها اعتماد ندارند.

بانک جی‌پی‌مورگان نتایج نظرسنجی خود از سه هزار سرمایه‌گذار را در یک کنفرانس کلان منتشر کرد و مارکو کولانوویچ و دوبراوکو لاکوس‌بوجاس دو استراتژیست برتر این بانک نوشتند: «نتایج این بررسی نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از سرمایه‌گذاران عقیده دارند که رمزارزها زیاد پیشرفت نمی‌کنند و ۹ درصد معتقدند به یک دارایی مهم تبدیل می‌شوند.»

سم موش صحرایی اصطلاحی است که وارن بافت در رابطه با رمزارزها به کار برد و حالا در میان سرمایه‌گذاران طرفدار زیاد دارد، علاوه بر این ۱۶ درصد سرمایه‌گذاران عقیده دارند رمزارزها یک دارایی موقتی هستند.

۸۱ درصد سرمایه‌گذاران مورد بررسی انتظار دارند مقررات سخت‌گیرانه‌تری در مورد رمزارزها اعمال شود و ۹۵ درصد بر این باورند که تقلب در دنیای رمزارزها بسیار رایج است.

در نظرسنجی جی‌پی‌مورگان فقط ۱۰ درصد سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها فعالیت می‌کنند و از بین کسانی که در بازار رمزارزها فعالیت نمی‌کنند فقط ۲۰ درصد قصد شروع تجارت در این بازار را دارند.

2 13

وارن بافت مدت‌ها است که منتقد بیت‌کوین است و در سال ۲۰۱۹ هم بیت‌کوین را توهم دانست و گفت: بیت‌کوین اصلا ارزش منحصر به فرد ندارد و چیزی تولید نمی‌کند. این دارایی اساسا توهم است.

چارلی مونگر، شریک تجاری بافت هم با او هم عقیده است و در رابطه با بیت‌کوین می‌گوید: برای من بیت‌کوین فقط زوال عقل است. مثل اینکه شخصی در حال تجارت خرده سنگ باشد. من از موفقیت بیت‌کوین متنفرم و از ارزی که برای زورگیران بسیار مفید است استقبال نمی‌کنم و باید صادقانه بگویم که پیشرفت این ارز مغایر با تمدن است.

علی‌رغم محبوبیت روزافزون رمزارزها در میان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مونگر بیت‌کوین را به عنوان یک دارایی حساب نمی‌کند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    مشکل امثال شما اینه که بیت کوین رانمیفهمید
    بیت کوین براساس الگوریتم ریاضی بوجود میاد
    یعنی حل پیچیده ترین مسائل ریاضی
    یه دلیل مشکل دیگه شماهدف بلندمدت بیت کوین است که کنارزنی بانکها است، ممکنه باعث به خطر افتادن موقعیت و منافع شمابشه بالاخره شماهامخلوق سیستم بانک داری فعلی هستید
    تمرکزثروت دردست عده ای خاص

  • ناشناس

    در نهایت کشورها تسلیم ارزهای دیجیتال می‌شوند