کد مطلب: ۷۲۶۴۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مدیریت خودکامه ایلان ماسک در توییتر/ فشار برای افزایش ساعت کاری

مدیریت خودکامه ایلان ماسک در توییتر/ فشار برای افزایش ساعت کاری

چند روز پس از اخراج کارمندان توییتر، ایلان ماسک در ایمیلی به کارمندان، دو انتخاب به آنها پیشنهاد کرد: ساعت کاری را افزایش دهند یا شرکت را ترک کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایلان ماسک در ایمیلی به کارمندان توییتر اعلام کرد یا باید متعهد به ساعت‌های کاری طولانی باشند یا این شرکت را ترک کنند.

ساعت کاری را بیشتر کنید یا شرکت را ترک کنید

بر اساس گزارش واشنگتن پست، مالک جدید توییتر در ایمیلی به به کارکنان خود گفت که شرط ماندن در این شرکت، کارکردن طولانی است. ایلان ماسک دلیل این اقدام را لزوم سخت‌کوشی کارمندان برای موفقیت توییتر می‌داند.

ثروتمندترین فرد جهان پیش از این اعلام کرده بود که نیمی از کارکنان توییتر را بعد از خرید این شرکت تعدیل می‌کند. ماسک اعلام کرد که ضرر روزانه 4 میلیون دلاری، چاره‌ای جز این برای او باقی نگذاشته است. او فشار گروه‌های فعال برای توقف تبلیغات در توییتر را عامل کاهش شدید درآمد توییتر می‌داند. ماسک همچنین به کارکنان اعلام کرد که دیگر خبری از دورکاری نخواهد بود و دوران سختی فرارسیده است.

همه باید حداقل هفته‌ای 40 ساعت کار کنند

بنابر گزارش بلومبرگ، ایلان ماسک در ایمیلی به کارکنان توییتر گفته بود که باید حداقل 40 ساعت در هفته در دفتر کار حضور پیدا کنند.

سارا کونست، سرمایه‌گذار فناوری اما دلیل واقعی کاهش درآمد توییتر را تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک می‌داند. او معتقد است رفتارهای ایلان ماسک باعث شد که بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات خود در توییتر را متوقف کنند.

این سرمایه‌گذار فناوری همچنین بیان کرد که باید دید ایمیلی که آقای ماسک به کارکنان زده تا چه میزان قابل اجرا است؟

او با اشاره به اینکه ایلان ماسک بیش از 100 ساعت در هفته کار می‌کند و حتی گاهی شب‌ها در دفتر می‌خوابد، گفت: به نظر می‌رسد آقای ماسک همچین چیزی را برای کارکنانش نیز می‌خواهد.

شیوه مدیریتی ایلان ماسک خودکامه است

کونست ضمن تاکید بر این مسئله که فلسفه مدیریت ماسک گردآوری کارکنان با انگیزه و توانمند است افزود: ایلان ماسک ترجیح می‌دهد تعداد کمی کارمند سخت‌کوش داشه باشد تا تعداد زیادی کارمند متوسط. از ایمیل‌های او چیزی جز این را نمی‌توان برداشت کرد. واقعیت این است که او دوست دارد همه با او هماهنگ و هم‌نظر باشند.

سارا کونست همچنین ادامه داد: درست است که کارکنان زیادی هستند که از کارکردن با آقای ماسک لذت می‌برند اما دستورات او به کارکنانش قدری خودکامه به‌نظر می‌رسد. این ظاهر متکبرانه فقط باعث می‌شود که او کارمندان خوب و ارشد خود را از دست بدهد.

آیا ماسک مسئولیت‌هایش را واگذار می‌کند؟

جالب است بدانید ایلان ماسک عادت کاری خود را در دادگاهی که روز چهارشنبه در ایالات متحده داشت، توصیف کرد. او در این دادگاه از دستمزد 56 میلیارد دلاری خود در تسلا در سال 2018 دفاع کرد. در این جلسه، سهامدار ریچارد جی. تورنتتا از ماسک و تسلا شکایت و ادعا کرد غرامت مدیرعامل تسلا بیش از حد بوده و مجوز آن توسط هیئت مدیره تسلا به منزله نقض وظیفه امانتداری آن است.

ایلان ماسک در این جلسه دادگاهی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره توییتر اعلام کرد که تجدید ساختار بنیادی سازمانی در توییتر تا پایان هفته کامل خواهد شد.

گفته می‌شود یکی از راه‌هایی که آقای ماسک می‌تواند بار کاری خود را کاهش دهد، واگذاری رهبری دیگر شرکت‌هایش به اشخاص دیگری است که گمانه‌هایی هم در این مورد وجود دارد. چندی پیش یکی از نزدیکان ایلان ماسک گفت که آقای ماسک یک جانشین بالقوه برای ریاست خودروسازی تسلا پیدا کرده است. خود ایلان ماسک نیز روز چهارشنبه در دادگاه گفت که نمی خواهد مدیرعامل هیچ شرکتی باشد. ماسک همچنین تایید کرد که حضورش در توییتر موقتی است. او گفت: من انتظار دارم که زمان خود را در توییتر کاهش دهم و شخص دیگری را پیدا کنم تا توییتر را به مرور زمان اداره کند.
باید دید که آیا این اتفاقات رخ خواهد داد و ثروتمندترین مرد جهان اقدامی برای کاهش مشغله‌هایش انجام خواهد داد یا نه؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.