کد مطلب: ۶۵۶۷۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش اسنپ و تپسی به ممنوعیت افزایش کرایه‌ها/ الوپیک: شامل ما نمی‌شود

واکنش اسنپ و تپسی به ممنوعیت افزایش کرایه‌ها/ الوپیک: شامل ما نمی‌شود

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که افزایش کرایه‌های تاکسی‌ اینترنتی ممنوع است و این شرکت‌ها مبالغ اضافی که از مسافران دریافت کردند را باید به آن‌ها بازگردانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز پیش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که تاکسی‌های اینترنتی حق افزایش کرایه‌ها را ندارند.

یکی از شرکت‌ها که سهم عمده‌ای از بازار تاکسی‌اینترنتی دارد، در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت‌ نرخ‌های خود را حداقل ۱۰ درصد بالا برد. بدین ترتیب این شرکت موظف به استرداد مبلغ اضافی کرایه دریافتی به مصرف‌کنندگان شد.

در بیانیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌خوانیم: مقرر شد قیمت‌ تاکسی‌های اینترنتی به نرخ قبلی پیش از افزایش کرایه‌ها بازگردد و اضافه دریافتی به مصرف‌کنندگان مسترد شود. شرکت‌های مرتبط نیز متعهد شدند وجوه اضافه دریافتی از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ اردیبهشت‌ سال جاری را در قالب کدهای تخفیف و یا اضافه کردن مبلغ به کیف الکترونیکی حساب کاربری مسافران مسترد کنند.

کدام شرکت مشمول افزایش کرایه‌ها نیست؟

در این بین روابط عمومی الوپیک به تجارت‌نیوز اعلام کرد که به طور کلی الوپیک در این در بازه زمانی افزایش کرایه‌ها را در دستور کار نداشت. همچنین این شرکت هیچ فراخوان و دعوتی در ارتباط با حضور در این جلسه دریافت نکرد. چراکه افزایش قیمتی نداشت.

بر اساس این اعلام، سیستم قیمت‌گذاری الوپیک پویاست و تا هفته پیش افزایش قیمتی نداشت. بعد از این بازه زمانی درصد بسیار کمی به قیمت‌های این شرکت افزوده شد که مبتنی بر عرضه است.

پیگیری تجارت‌نیوز درباره افزایش کرایه‌ها از تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی تاکنون بی‌نتیجه ماند. تجارت‌نیوز در صورت پاسخ‌گویی این دوشرکت، پاسخ آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

با افزایش قیمت کالاهای اساسی و تورم بالای اقتصاد کشور، افزایش کرایه‌ها در تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی نیزچندان دور از انتظار نبود. چراکه عواملی مانند ترافیک و زمان در شهر تهران موجب افزایش هزینه‌های زندگی و خودروهای رانندگان این صنف می‌شود.

از سوی دیگر نیز با توجه به افزایش کرایه‌ها هر ساله تاکسی‌های درون شهری، نرخ کرایه سایر وسایل حمل‌و‌نقل مانند تاکسی‌های آنلاین نیز باید افزوده شود. زیرا رانندگان مشغول کار در تاکسی‌های اینترنتی همان هزینه استهلاکی را می‌پردازند که سایر رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی می‌پردازند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مرغ و گوشت و بیمه گرون شده روغن شده ۴۰۰ هزار تومن آقای سازمان حمایت مصرف کننده اون موقه کجاییی؟ اگ راست میگید برید به شرکتای اقلام خوراکی رو کنترل کن

  • خلیلی

    زمانی‌‌که‌مصرف‌کننده‌داخل‌فرشگاه‌ازاین‌قیمت‌وحشتناگ‌سکته‌میزد‌‌‌حمایت‌کردی‌‌حالا‌واسه‌این‌بدبختها‌عرض‌اندام‌میکنی

  • ناشناس

    دمشون گرم کرایه تاکسی زیاد خیلی بده همه چی رو تحت تاثیر قرار میده یک قشر نباید باج بگیره ملت گرون بود سوار نشید تا اینا آدم بشن. این اسنپ و تپسی خیلی نامردن هرچی که هزینه اش زیاده باید راه جایگزین براش پیدا کرد.

  • ناشناس

    دررابطه بااون مخاطب که رانندگان اسنپ راخطاب کرده آدم نیستن توخودت آدمیت خودتوثابت کن بعدزِرمفت بزن بیشعور
    ازبابتی درست میگه رانندگان تاکسی اینترنتی نامردن اگرمردباشن ترمزدستی روبکشن تواون موقع دنبال تاکسی های دیگه سگ دوبزنی اون موقع خیلی عالیه

  • ناشناس

    مگررانندگان تاکسی های اینترنتی مصرف کننده نیستن که سازمان ازاین قشرحمایت نمی کندزمانی که لوازم یدکی روغن ودیگراقلام که مربوط به خودرو میشه واقلامی که مربوط به خوردوخوراک وهزینه هایتحصیل ودیگرمایحتاج رانندگان گرون شد این آقایون کجا تشریف داشتن

  • حق الناس

    به ولاه ما رانندها هم دوست داریم کرایه ها بالا نره به شرط که تواضع قیمتها همه جا باشد بخدا ظعیف تر از قشر راننده نیست تازه کلی کمسیون وروغن وقطعات واستحلاک هم میشد والاه صرف نمیکند مثلا یه اصفهان تهران که دربست بری ۴۰۸ هزار تومان ویه حلب روغن ۵کیلو۴۰۲ هزار تومان تازه کلی از جیب بایدبگذاره تا برگشت رو کرایه تایه حلب روغن که پارسال ۶۰هزار بود بگیره ای یه مثال ساده بود برا انها که فکر میکنند حقشون اون راننده اسنپ بدبخت با چندتابچه وگرفتاری بدون بیمه که از ناچاری به ولاه داره میاد کارمیکند که نخواد مواد فروش ودزدی وهزار کثافت کاری دیگه بکند که مطمعنا بااین وضع اوضاع کرایها که مثل پول یه صدقه میشد داخل شهر راننده بخواد کارکند مجبور به کارهای دیگه میشداگه دولت جناب رئیسی نخواهند کاری از پیش ببرند.ازماست که برماست

  • علی

    چون عزیزاتون اسنپ و تپسی کار نکنید تا درست بشه

  • A.A

    راننده های محترم
    به هیچ وجه سرویس نروید تا این مسافرهای آویزان بروند تاکسی سوار شن تا حالشون جا بیاد.

  • ناشناس

    کار کردن تو اسنپ دیگه نمی ارزه گدایی کنه آدم بهتره

  • مهدی

    اسنپ و تپسی و ماکسیم همگی راننده رو برده خودشون میدون الان این همایت از مصرف کننده کجان ؟ همه چی گرون شده از بیمه ماشین بگیر تا لاستیک و روغن و غیره وسایل ماشین یه ماه کار میکنی باید بری جلوبندی ماشین رو عوض کنی یه عده بیسواد مملکت رو میچرخونن این شده وضع مملکت اسنپ و تپسی و ماکسیم کلی هم کمیسیون میگیرن خوب همایت از مصرف کننده بره سراغ همین شرکت ها کمیسیون رو کم کنه چرا زورشون به راننده ها میرسه … برده داری نوین