کد مطلب: ۶۲۷۸۳۳

ایرتگ اپل دردسرساز شد/ ردیابی افراد با ایرتگ تا کی ادامه دارد؟

ایرتگ اپل دردسرساز شد/ ردیابی افراد با ایرتگ تا کی ادامه دارد؟

برخی کاربران ایرتگ‌های اپل از این محصول برای ردیابی دیگر افراد استفاده می‌کنند. در پی این نگرانی‌ها اپل تصمیم گرفت هنگام راه اندازی ایرتگ به کاربر هشدار دهد. اپل به کاربران ایرتگ هشدار می‌دهد که ردیابی افراد با این وسیله غیرقانونی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی کاربران ایرتگ‌های اپل از این محصول برای ردیابی دیگر افراد استفاده می‌کنند. در پی این نگرانی‌ها اپل تصمیم گرفت هنگام راه اندازی ایرتگ به کاربر هشدار دهد. اپل به کاربران ایرتگ هشدار می‌دهد که ردیابی افراد با این وسیله غیرقانونی است.

ایرتگ‌های اپل وسیله‌های کوچک دایره‌ای شکلی هستند که می‌توانند به وسایل متصل شوند. هنگامی که وسایلی مثل کلید ماشین یا کوله سفرتان گم شوند، از طریق برنامه Find My app می‌توانید مکان آن‌ها را شناسایی کنید. اگر چه گزارش‌هایی در خصوص اینکه در کت یا لباس خانم‌ها ایرتگ‌هایی پیدا شده است که آن‌ها را نمی‌شناسند وجود دارد. از این وسیله برای ردیابی آن‌ها استفاده می‌شد.

به گزارش گاردین ، روز پنج شنبه اپل اعلام کرد از این پس هنگام راه اندازی ایرتگ به کاربران خود در این خصوص هشدار می‌دهد. مضمون این هشدار این است که ردیابی افراد بدون رضایت آن‌ها در بسیاری از مناطق جهان جرم محسوب می‌شود و این وسیله فقط برای ردیابی وسایلی است که به خود شما تعلق دارند.

کمپانی اپل همچنین اعلام کرد در حال به روز رسانی راهنمایی برای افراد هنگام تشخیص ایرتگ‌های ناشناس در نزدیکی خود از جمله نحوه غیرفعال کردن آن‌ها است. این کمپانی اعلام کرد در این راهنما افراد می‌توانند پس از تشخیص ایرتگ‌های نانشناس با شبکه ملی مبارزه با خشونت خانگی و مرکز ملی قربانیان جرم ارتباط برقرار کنند. هم اکنون هم اپل تدابیر امنیتی برای این محصول در نظر گرفته است. از جمله اینکه گوشی‌های آیفون افراد به آن‌ها در مورد ایرتگ ناشناسی که مدتی است همراه آن‌هاست هشدار می‌دهد.

اریکا اولسن، مدیر پروژه شبکه امنیت در مرکز مبارزه با خشونت خانگی گفت: «ما خوشحالیم که اپل در حال همکاری در خصوص امنیت قربانیان و اصلاح تدابیر امنیتی است». اپل همچنین در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدید مانند ردیابی مکان دقیق ایرتگ‌های مشکوک در آپدیت‌های بعدی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.