کد مطلب: ۶۳۰۸۰۹

بانک‌های آمریکا صحبت کاری در واتساپ را ممنوع کردند

بانک‌های آمریکا صحبت کاری در واتساپ را ممنوع کردند

ناظران ایالات متحده آمریکا در حال بررسی استفاده کارکنان بانک اچ‌اس‌بی‌سی بریتانیا از پیام‌رسان واتساپ برای صحبت‌های کاری هستند. ممکن است استفاده از پیام‌رسان غیربانکی برای آنان جریمه سنگینی در پی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اینکه بانک جی پی مورگان پیام‌هایی را در خصوص امور بانکی خارج از پیامرسان‌های بانکی مشاهده کرد تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرد. پیامرسان‌هایی مانند واتساپ توسط کارمندان بانک مورد استفاده قرار گرفته بودند.

ناظران ایالات متحده آمریکا در حال تخقیق و بررسی در خصوص استفاده غلط گروه بانکداری HSBC از پیامرسان واتساپ هستند. اچ‌اس‌بی‌سی، گروه بانکداری بریتانیایی است که در زمینه ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی و بانکداری سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در حال تحقیق در خصوص استفاده از پیام‌رسان‌هایی به غیر از پیامرسان‌های مورد تایید HSBCبرای روابط تجاری است. این بانک در گزارش سالانه خود که روز سه‌شنبه منتشر شد اعلام کرد که در حال همکاری با CFTC در این تحقیقات است.

مدیر عامل اچ‌اس‌بی‌سی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: «این مساله‌ای نیست که فقط مختص به ما باشد و این تحقیقات جزئی از یک تحقیقات گسترده‌تر است. این قانون تمام موسسات مالی را در بر می‌گیرد.»

این کمیسیون در حال بررسی موبایل‌ها و پیام‌های واتساپ است تا از مناسب بودن آن‌ها مطمئن شود.

در ماه دسامبر CFTC و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بانک جی پی مورگان را ۲۰۰ میلیون دلار جریمه کرد. دلیل این جریمه استفاده کارکنان آن از پیام‌رسان‌هایی چون واتساپ و ایمیل شخصی خود برای صحبت‌های کاریشان بود.

مدیر مالی ارشد بانک HSBC در مصاحبه‌ای تلفنی گفت: «مطمئنا ما شروط و سلسله مراتب خاصی برای استفاده کارکنان از پیام‌رسان‌های غیربانکی داریم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان اگر این مسأله تو ایران مطرح می‌شد همه از قبیل رسانه ها و…به صف میشدند که چرا باید محدودیت ایجاد چرا چرا..ولی خب چکار کنیم اونجا ایران نیست

  • ناشناس

    حتی خودشون هم به پلتفرم خودشون اعتماد ندارن اما روشنفکر ایرانی میاد و پشت اینستا و واتساپ شون وامیسه