کد مطلب: ۳۷۴۴۳۸

طراحی اندروید ایرانی برای مقابله با هک

طراحی اندروید ایرانی برای مقابله با هک

مشکل تحریم اپ‌های ایرانی بر بستر سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس که به از دسترس خارج شدن بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی منجر شد، باعث شده وزارت ارتباطات طرحی راه‌اندازی کند به نام اندروید ایرانی.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این خبر فعلا از سوی یک نماینده مجلس که روز گذشته در کمیسیون صنایع مجلس با وزیر ارتباطات دیدار داشت، اعلام شده است.

آن طور که جواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید، آذری‌جهرمی در این جلسه از مطالعاتی درباره اندروید ایرانی برای گوشی‌های تلفن همراه تولید داخل خبر داده است.

به گفته او این طرح با این هدف که امکان حذف و یا هک برنامه‌‌ها و گوشی‌ها از سوی شرکت‌‌های فروش برنامه خارجی به صفر برسد، انجام می‌شود.

در این جلسه اعلام شده که سهم گوشی‌های داخلی از بازار هشت درصد است، اما هیچ آماری درباره اینکه این هشت درصد چه تعداد خریدار دارند و اصولا کاربران ایرانی چقدر گوشی تولید داخل به دست می‌گیرند، ارائه نشد.

با وجود مشکلات متعددی از جمله تامین مواد اولیه و یا واردات قطعات مورد نیاز که بر سر راه کارگاه‌ها و کارخانه‌جات تولید محصولات سخت افزاری در داخل وجود دارد و رقابت بازار خارجی به ویژه چین به نظر می‌رسد حتی طراحی اندروید ایرانی نمی‌تواند مشکل عمده اپ‌های ایرانی را برطرف کند.

پیش از این نیز نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی مقابله با تحریم‌های شرکت اپل در برابر ایران را مطرح کرده بودند که طی آن قرار است فروش یا رجیستری محصولات اپل در ایران ممنوع شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شیمولی

    مثل لینوکس فارسی ؟