کد مطلب: ۶۳۹۱۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۵ برنامه مورد نیاز برای سفر/ اپلکیشن‌های گردشگردی کدامند؟

۵ برنامه مورد نیاز برای سفر/ اپلکیشن‌های گردشگردی کدامند؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی یکی از ملزومات مورد نیاز سفر اپلیکیشن‌های گردشگری که با نصب آن‌ها بر روی گوشی موبایل می‌توان سفر بهتر و آسان‌تری را پشت سر گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با به روی کار آمدن اپلیکیشن‌های گردشگردی، از مشکلات و دغدغه‌های به سفر رفتن تا حدود زیادی کاسته شده است. چرا که این اپلیکیشن‌ها اطلاعات فراوانی درباره امکان، شهرها و کشورهای جهان برای ارائه به مسافران دارند.

گوگل مپ مسیریاب

گوگل مپ به عنوان یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های گردشگری شناخته می‌شود و می‌توان با استفاده از آن نقشه به روز شده‌ای از شهرها را در اختیار داشت.

این اپلیکیشن برای اندروید و iOS در دسترس است و با استفاده از آن می‌توان به راحتی مسیر موردنظر را پیدا کرد و اطلاعاتی در رابطه با کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، ایستگاه تاکسی و سایر مکان‌های مورد نظر به دست آورد.

اپلیکیشن‌های مسیرباب دیگری مانند ویز (waze)، بلد، نشان و … وجود دارند که می‌توانند در پیدا کردند مسیر به مسافران کمک کنند. اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه یکی از ابزارهای ضروری برای مسافرت به حساب می‌آیند.

اپلیکیشن گردشگری همگردی

به نظر می‌رسد محبوب‌ترین اپلیکیشن گردشگری ایران همگردی نام دارد. اپلیکیشن همگردی محیطی ساده‌ای دارد که تمامی امکانات مورد نیاز یک سفر را برای کاربران به نمایش می‌گذارد.

در این اپلیکیشن می‌توان جاذبه‌های گردشگری ایران و سایر کشورها را مشاهده کرد و در رابطه با آن‌ها اطلاعات کامل و دقیقی را یافت کرد. به این ترتیب انتخاب شهر مورد نظر برای سفر بسیار می‌شود. علاوه بر آن این اپلیکیشن امکانات دیگری برای خرید بلیط، رزرو هتل، اخذ ویزا، کسب اطلاعات در رابطه با اماکن مختلف و… هم دارد.

۱۴۱ برای سنجیدن آب‌وهوا

قبل از سفر بهتر است چند موضوع را حتما چک شود؛ وضعیت آب‌وهوا، ترافیک‌ راه، جزییات مربوط به تصادفات جاده‌ها و در حالت کلی‌ تمام چیزهایی که امکان دارد در طول سفر با آن‌ها مواجه شد. اپلیکیشن ۱۴۱ که توسط «مرکز مدیریت راه‌های کشور» منتشر شد، همه این اطلاعات را در قالب یک اپلیکیشن جمع‌آوری کرده تا مسافران بتوانند لحظه به لحظه از جدیدترین اتفاقات و نکات مهم جاده‌ها با خبر شوند.

لونلی پلنت

لونلی پلنت بزرگ‌ترین ناشر کتاب‌های راهنمای سفر در دنیا است که اطلاعات کاربردی و دقیقی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و به همین علت محبوبیت زیادی میان مسافران در سراسر جهان پیدا کرده است.

نرم افزار لونلی پلنت (Guides by Lonely Planet) علاوه بر داشتن تمامی اطلاعات مقاصد گردشگری همچون معرفی بهترین رستوران و هتل‌ها، مراکز تفریحی، تاریخی و گردشگری و اطلاعات جامعی که هر گردشگری در بدو ورود به مقصد مورد نظر باید از آن اطلاع داشته باشد، فایل‌های صوتی بخش‌هایی از کتاب، نقشه آفلاین و.. را نیز در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

برنامه ایر بی ان بی (Aribnb)

اپلیکیشن ایر بی ان بی برای آن دسته افرادی مناسب است که به دنبال سفرهای خارج از کشور هستند و تمایل ندارند که فقط در هتل یا مسافرخانه اقامت داشته باشند. حالا می‌خواهند شانس اقامت در مکان‌های دیگری همچون سوئیت، خانه‌های مسکونی قابل اجاره، خانه‌های جنگلی، خانه‌های روستایی و غیره را هم داشته باشند.

با اپلیکیشن ایر بی ان بی می‌توان لیستی از اقامتگاه‌های مختلف شهرها و روستاهای مختلف سراسر دنیا را مشاهده کرد.

این پنج اپلیکیشن معرفی شدند تا به کابران کمک کنند سفر بهتری را پشت سر بگذارند. البته اپلیکیشن‌های گردشگردی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند اطلاعات جامع و کاملی را به مسافران ارائه دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.