کد مطلب: ۶۵۰۲۱۱

اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۹ جهانی

اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۹ جهانی

براساس گزارش‎‎ اتحادیه جهانی مخابرات، ‎اینترنت همراه ایران از نظر شاخص برابری قدرت خرید در بین کشورهای ارزان قرار دارد. این در حالی است که اپراتورهای تلفن همراه روز به روز تعرفه‌های خود را افزایش می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس گزارش‎‎ اتحادیه جهانی مخابرات، ‎اینترنت همراه ایران از نظر شاخص برابری قدرت خرید در بین کشورهای ارزان قرار دارد. این در حالی است که اپراتورهای تلفن همراه روز به روز تعرفه‌های خود را افزایش می‌دهند.

براساس گزارش مهر ، بحث بر سر لزوم تغییر تعرفه‌های اینترنت به نفع اپراتورها و یا ثبات آن به نفع کاربران، همچنان موضوع مورد بحث این روزهای رسانه‌ها و کاربران در شبکه‌های اجتماعی است. اپراتورها بارها به طرق مختلف از افزایش قیمت اینترنت دفاع کرده‌اند.

در حال حاضر با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها، تورم اقتصادی کشور و نیز موضوع تحریم، اپراتورها ادعا دارند ارائه اینترنت با تعرفه‌های فعلی دیگر برایشان به صرفه نیست. همچنین در صورتی که این روند طی شود، امکان سرمایه گذاری در این حوزه را ندارند و توسعه شبکه آنها کاملاً متوقف می‌شود. موضوعی که در ماه‌های گذشته نیز ملموس است. همچنین به دلیل حجم بالای ترافیک مصرفی کاربران و عدم توسعه شبکه، افت کیفیت اینترنت نیز کاملاً احساس می‌شود.

آمار اتحادیه جهانی مخابرات نشان می‌دهد براساس شاخص برابری قدرت خرید، نرخ اینترنت ثابت ایران ارزان‌ترین نرخ جدول اعلام می‌شود. همچنین مقایسه قیمت اینترنت ثابت بر اساس شاخص درآمد سرانه GNIpc نیز نشان می‌دهد که ایران در میان ۲۰ کشور ارزان اینترنت ثابت (کشور ۱۹) قرار دارد.

این آمار نشان می‌دهد بر اساس شاخص برابری قدرت خرید، ایران در نرخ اینترنت موبایل در رده یازدهم قرار دارد.

مطابق این آمار کشورهای پاکستان، سریلانکا، میانمار، هائیتی و مولداوی ۵ کشور ابتدای جدول ارزان‌ترین اینترنت موبایل از نظر شاخص برابری قدرت خرید هستند.

مقایسه میانگین قیمت اینترنت موبایل بر اساس شاخص درآمد سرانه GNIpc نیز محاسبه شده که ایران در رده ۵۸ از میان ۲۰۰ کشور قرار دارد.

از نظر شاخص درآمد سرانه نیز کشورهای لیختن اشتاین، ماکائو، لوکزامبورگ، هنگ کنگ و لهستان در رده کشورهای نخست ارزان نرخ اینترنت موبایل هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این آمار با دلار 4200 تومانی محاسبه شده احتمال زیاد