کد مطلب: ۴۳۹۰۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اینترنت رایگان برای ۸۵ درصد مشترکان اینترنت خانگی

اینترنت رایگان برای ۸۵ درصد مشترکان اینترنت خانگی

وزیر ارتباطات گفت: تقریبا همه شرکت‌های حوزه اینترنت خانگی که بالغ بر ۸۵ درصد مشترکین را تشکیل می‌دهند اینترنت خانگی رایگان ارائه می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه با رادیو با اشاره به پدیده اسلش دات در جهان گفت: این پدیده در نرم افزار نویسی وقتی رخ می‌دهد که روی یک سامانه ای که به صورت عادی دارد کار می‌کند، ترافیک و درخواست‌های بیش از حدی به تحمیل می‌شود و باعث می‌شود تا سامانه متوقف شود. امروز شبکه‌های ارتباطی کشورهایی که در گیر کرونا هستند با این پدیده مواجهند.

وی افزود: در ایران هم شاهد بودیم شبکه‌های ارتباطی به دلیل خانه نشینی مردم و اینکه تلاش می‌کنند در خانه از خودشان مراقبت کنند تا زنجیره ویروس را قطع کنند دچار حجم بالایی از ترافیک شد و سرعت در سرتا سر دنیا در شبکه‌های ارتباطی کند شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه ۳۴ برابری پهنای باند در ایران، بیان کرد: در حال حاضر در ایران سرمایه گذاری بسیار زیادی شده و در سال‌های اخیر ظرفیت پهنای باند در حدود ۳۴ برابر شده است و این نتیجه زیرساخت‌هایی بوده که از قبل توسعه داده شده تا امروز پاسخ به نیاز مردم باشد.

وی خاطر نشان کرد: طی دو هفته آخر سال خیلی تلاش کردیم همه اپراتورهای ارتباطاتی، همکاران ما در شرکت ارتباطات و زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات، بخش خصوصی و برخی از کشورهای بین المللی که با ما در زمینه تامین اینترنت همکاری می‌کنند تا ظرفیت را ارتقا دهیم.

آذری جهرمی با اشاره به لحظه سال تحویل و پیک مصرف اینترنت گفت: امروز صبح شبکه پاسخگوی نیاز مردم بود و انتظار این داشتیم که درخواست زیادی بیاید چون همه مردم کارهایشان را از جمله مکالمات و پیام‌های تبریک را از این طریق انجام می‌دهند اما با وجود این اتفاق اما بحمدالله شبکه سر پا بود و پاسخگوی نیاز مردم بود.

وی متذکر شد: البته از همه مردم جا دارد عذرخواهی کنم چون مدیریت و هدایت این ترافیک زیاد کار دشواری است. ممکن است بعضی وقت‌ها با کندی مواجه باشند اما ما همه تلاش مان را کردیم. آموزش، بهداشت و سلامت، سرگرمی و خریدهای مردم از فروشگاه‌ها در این بستر بود و ما تلاش کردیم پایدار باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیه کرد: از شب گذشته متوجه شدیم از تقریبا حدود ظهر بار شبکه اینترنت روی شبکه خانگی دارد کم می‌شود و به بار شبکه موبایل دارد افزوده می‌شود. در برخی از استان‌ها با افزایش حجم بار ترافیکی اینترنت شبکه موبایل مواجه بودیم و این نشان می‌دهد که برخی از مردم سفرهای نورزی شان را آغاز کردند. می‌دانیم در خانه ماندن سخت است و الان هم تعطیلات نوروز است و زمانی برای صله رحم اما واقعیت این است که سلامتی خودمان و عزیزان مان از همه چیز مهم تر است. از همه مردم می‌خواهم هرچه می‌توانند به منظور سلامتی خود و دیگران از سفر خودداری کنند.

وی در خاتمه با اعلام اینکه تقریبا همه شرکت‌های حوزه اینترنت خانگی امکانات خود را به صورت رایگان در دسترس قرار داده اند، گفت: تقریبا همه شرکت‌های حوزه اینترنت خانگی که بالغ بر ۸۵ درصد مشترکین را تشکیل می‌دهند اینترنت خانگی رایگان ارائه می‌دهند. ما نیز کیفیت و سرعت را بالا می‌بریم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینترنت مخابرات دیروز زمان بسته من تمام شد الان فقط سایت های داخلی را باز میکنه حتی گوگل را هم باز نمیکنه با اینکه خونه هستم برای استفاده سایتها و اپلیکیشن خارجی مثل تلگرام و یا اینستاگرام ناچارا از اینترنت گوشی استفاده میکنم

  • ناشناس

    شاتل که از اول سال دیگه رایگان ارائه نمی دهد…متاسفم براش مثلا پرچمدار اینترنت خانگی است 4 ساله به قول خودش !!! حداقل نصف بقیه اینترنت رایگان ارائه دهد

  • ناشناس

    آقا اینترنت رایگان نخوایم کیو باید ببینیم سرعت اینترنت رو چرا اینقدر کند کردین خواهشا این مشکل رو حل کنید پدرمون دراومد ازاین سرعت وقطع و ،وصل شدن.

  • Rd

    ایرانسل وقت فروش مودم دوسیم کارت مخصوص مودم بمن داده،،یکیش بخاطرپوشش ندادن شبکه جواب نمیده،،دومی انداختم رومودم واستفاده…دیدم فعال نشده ونمیشه نت رایگانم،زنگ زدم ومثل شرکت بیمه،فقط دنبال بهونه هستن که نپردازن..میگن سیم کارت یک شامل گیگ رایگانه.هههه.فقط بلدیدبوق وکرناکنید،اگرراست میگیدوقمپز درمیکنید،ماده وتبصرش راهم اعلام کنیدتاملت فکرنکنن خیلی بذل وبخشش دارید.هرچندهمه دیگع میدانن چخبره

  • ناشناس

    شوخی میکنید پس چرا واسه ما رایگان نیست

  • LIMAN_SAQEB

    خوب همه تون را گذاشتند سرکار . . .
    اینترنت رایگان کجا بوده ؟
    سرعت اینترنت را الان از نصف هم کمتر کردن و جالب اینجاست که بهانه هم دارند بندگان خدا :((
    بهانه شون هم اینه که چون مردم درخانه هستند و مصرف زیاد شده, سرعت کم شده . . .
    یعنی این حرف و بهانه الان از نظر شما مشترکین که پول بابت اشتراک و حجم اینترنت پرداخت می کنید, منطقی و قابل قبوله ؟؟؟؟
    یعنی جه مسئولین مخابرات . . . ؟
    خب شما وظیفه دارین که تمام مشترکین را ساپورت کنید. . . یعنی چه که استفاده زیاده و سرعت کم ؟؟؟؟
    پس چرا پولش را کمتر از مردم نمی گیرید؟
    خب حالا که سرعنش کمه و ماهم نمی توانیم استفاده کنیم . . . حداقل پولش را کمتر بگیرید.
    لطفا این کامنت را حذف نکنید.

  • سارانی

    چرامردم سرکارمیزارین رایگان کجا بود

  • سارانی

    فقط سرعت نت روببرید بالا رایگان نخواستیم از بس نت خانگی ضعیف درمانده است ماهانه 100گیگ دارم نصفش به فنا میره