کد مطلب: ۷۳۱۶۸۰

اینستاگرام باید به صورت کامل بسته شود

اینستاگرام باید به صورت کامل بسته شود

استاد دانشگاه امام صادق گفت: اگر قرار باشد شرکت‌های خارجی قوانین ایران را نپذیرند باید به لحاظ فنی کاری صورت بگیرد که اینستاگرام کاملا بسته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه امام صادق در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد در حال‌حاضر اینستاگرام فیلتر نیست؛ چرا که به راحتی با یک فیلترشکن رایگان قابل استفاده است. او تاکید کرد اگر قرار باشد شرکت‌های خارجی قوانین ایران را نپذیرند باید به لحاظ فنی کاری صورت بگیرد که این شبکه کاملا بسته شود.

به نقل از آی‌تی ایران: کوشکی همچنین اعلام کرد که دولت گذشته هم در مورد تلگرام موافق بستن نبود و یک فریب فنی اجرا کرد و با استفاده از پوسته‌هایی به نام تلگرام طلایی امکان استفاده از تلگرام را برای مردم فراهم کرد.

او تاکید کرد که همین حالا اینستاگرام و توییتر هم در کشور فیلتر نیستند. او در این زمینه گفت: «این که می‌گویند اینستاگرام فیلتر است درست نیست. همین حالا اینستاگرام به معنی واقعی کلمه فیلتر نیست. وقتی با فیلترشکن رایگان می‌شود از آنها استفاده کرد که دیگر این فیلتر شدن نیست. ما منظورمان از بستن این نیست.»

او تاکید کرد اگر قرار بر اعمال قانون باشد و شرکت‌های خارجی قوانین، امنیت و منافع مردم و دولت ایران را راعایت نکنند باید به لحاظ فنی اینستاگرام کاملا بسته شود به طوری که با فیلترشکن هم باز نشود.

کوشکی در این مورد گفت: «این نوع بستن که با فیلترشکن باز می‌شود تمسخر مردم است و فقط درآمد شرکت‌های اینترنتی را افزایش می‌دهد.»

آیا واقعا شرکت‌های اینترنتی به دنبال فیلترینگ افزایش درآمد داشته‌اند؟

در حالی کوشکی از افزایش درآمد شرکت‌های اینترنتی به دنبال فیلتر شبکه‌های خارجی از جمله اینستاگرام خبر می‌دهد که گزارش‌های مختلف از جمله مرکز ملی فضای مجازی نشان می‌دهد که با فیلتر اینستاگرام میزان استفاده از پهنای باند اپراتورهای ثابت و سیار ۵۰ درصد کاهش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.