کد مطلب: ۷۴۴۴۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ترامپ به شبکه‌های اجتماعی بازمی‌گردد؟

ترامپ به شبکه‌های اجتماعی بازمی‌گردد؟

پس از مطرح شدن مسئله بازگشت ترامپ به توییتر، به نظر می‌رسد اکنون متا نیز به فکر بازگردانی او به فیسبوک و اینستاگرام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته فایننشال‌تایمز گزارش داد که متا، مالک فیسبوک قرار ست درمورد بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به فیسبوک و اینستاگرام تصمیم‌گیری کند.

این غول رسانه‌های اجتماعی قبلا اعلام کرده بود که درباره این موضوع، 7 ژانویه تصمیم‌گیری خواهد کرد. این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که به احتمال زیاد ایت تصمیم به اواخر ماه جاری موکول شود.

تشکیل کارگروه برای تصمیم‌گیری

در گزارش فایننشال‌تایمز آمده است که متا قرار است کارگروهی را برای تمرکز بر این موضوع ایجاد کند. طبق این گزارش اعضای کارگروه مذکور شامل افرادی از بخش تولید محتوا، بخش اطلاعات و همچنین بخش ارتباطات هستند.

این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که ایلان ماسک، مالک جدید توییتر مدتی پس از تصاحب این شبکه اجتماعی ممنوعیت دائمی ترامپ از توییتر را لغو کرد. اما مدتی بعد رئیس جمهوری سابق ایالات متحده اعلام کرد که علاقه‌ای به بازگشت به توییتر ندارد.

او در نشست خبری سالانه رهبری ائتلاف یهودی جمهوری‌خواهان در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد به توییتر بازگردد، گفت: «من هیچ دلیلی برای بارگشت به این شبکه اجتماعی نمی‌بینم».

اوضاع دنیای فناوری با ورود ماسک

ترامپ از زمان شکست خود در انتخابات سال 2020 حملات زیادی را علیه یکپارچگی رای ایالات متحده انجام داده است و در نوامبر تلاش خود را برای به دست آوردن مجدد ریاست جمهوری در سال 2024 با هدف حذف رقبای احتمالی حذب جمهوری خواهان آغاز کرد.

می‌توان گفت دوران مدیرعاملی ماسک در توییتر یکی از تاریک‌تارین دوران عصر فناوری به شمار می‌آید. او از ابتدای ورودش به این شرکت، به بهانه کاهش هزینه‌های شرکت دست به اخراج‌ گسترده کارکنان زد. پس از این اتفاق، بسیاری از کارمندان ماهر این شرکت نیز به طور داوطلبانه از توییتر استعفا دادند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز به دلیل بی‌اعتمادی به عملکرد ماسک و اوضاع توییتر تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی متوقف کردند.

تمرکز ماسک روی توییتر باعث بی‌توجهی او به شرکت خودروسازی تسلا نیز شد و در این مدت ارزش سهام این شرکت به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسید. مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس در سال 2022 ده‌ها میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را فروخت تا هزینه خرید 44 میلیارد دلاری توییتر را تامین کند.

آخرین اخبار حوزه استارتاپ و تکنولوژی را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.