کد مطلب: ۳۴۰۱۳۳

گفتگوی تجارت‌نیوز با بنیان‌گذار یک وب‌سایت نقد و بررسی بازی و گیم:

بازیاتو اینجا انتخاب کن! / جایی برای بازی‌های بی‌کیفیت نداریم

بازیاتو اینجا انتخاب کن! / جایی برای بازی‌های بی‌کیفیت نداریم

اگر یکی از گیم‌بازها و گیمرهای حرفه‌ای هستید و بازی‌های موبایلی جزو لاینفک زندگی شماست، آشنایی با سایت بازیاتو و نقد و بررسی بازی‌های مختلف، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

بازی‌های موبایلی یکی از راه‌های سرگرمی خیلی از ماهاست. سروکله زدن با انواع بازی‌ها در مکان‌های عمومی، مسیر رفت و برگشت از سرکار و… یکی از کارهای روزمره ماست که به عادت تبدیل شده است. بازیاتو یکی از وب‌سایت‌هایی‌ست که انواع بازی‌ها را زیر ذره‌بین قرار داده و با امتیازدهی خاصش بازی‌هایی را برای انتخاب گیم و بازی به شما پیشنهاد می‌دهد. گفتگوی تجارت‌نیوز با سیدابوالفضل شرافت، بنیان‌گذار و برنامه‌نویس بازیاتو را در ادامه می‌خوانید.

بازیاتو چیست؟

سید‌ابوالفضل شرافت، برنامه‌نویس ارشد بازی سین‌جیم، هم بنیان‌گذار استارتاپ بازیاتو، دبیر کارگروه acm دانشگاه شیخ بهایی، طراح بازی چی‌چی، برنامه‌نویس بازی ابی قدرت تحت پلتفرم اندروید و… است و در زمینه بازی‌سازی و برنامه‌نویسی تخصصی بازی رزومه قابل توجه دارد. شرافت در معرفی وب‌سایت بازیاتو می‌گوید: بازیاتو وب‌سایتی تخصصی برای معرفی بازی برای کاربران موبایلی است و گیمرهای حرفه‌ای کاربران اصلی این مجموعه را تشکیل می‌دهند. تمام تلاش ما به عنوان تیم بازیاتو پیشنهاد بهترین بازی‌ها به کاربران موبایلی است. تقریبا اولین سایت در این زمینه هستیم و با بررسی بازی‌های مختلف از ابعاد متفاوت، کاربران را با بازی‌های خوب آشنا می‌کنیم. با نقد و بررسی‌های مختلف در زمینه‌های متفاوت بازی‌ها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم. در ماه حدود 70 هزار کاربر داریم که از سایت بازدید می‌کنند و بازی مد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

شرافت خاطرنشان می‌کند: یکی از ویژگی‌های ما برای حفظ امنیت کاربرانمان در این نکته خلاصه شده که لینک مستقیم برای دانلود بازی به کاربران نمی‌دهیم و تلاش می‌کنیم به کافه‌بازار یا گوگل‌پلی لینک بدهیم. تنها در صورتی لینک مستقیم دانلود در دسترس کاربران قرار می‌دهیم که کافه‌بازار بازی مورد نظر را نداشته و از طرف گوگل‌پلی تحریم شده باشیم. آنجاست که بالاجبار راهی جز لینک مستقیم دانلود نداریم.

نقد و بررسی استارتاپ بازیاتو

در بازیاتو با بازی‌های مختلف، می‌توانید با نقاط ضعف و قوت آنها آشنا شوید و بازی مدنظرتان را انتخاب کنید.

بازیاتوی دو ساله

شرافت در رابطه با شروع و استارت کار بازیاتو می‌گوید: حدود 15 ماه است که بازیاتو به‌طور رسمی کارش را شروع کرده و مشغول فعالیت است. در این تیم چهار نفر به‌صورت فنی مشغول فعالیت در اصفهان هستیم. در قست تولید محتوا دو نفر در اصفهان با ما همکاری می‌کنند و سه نفر در تهران به تولید محتوای قوی این وب‌سایت کمک می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر به‌عنوان وب‌سایت مشغول خدمات‌رسانی هستیم و نسخه اپلیکیشنی بازیاتو به‌زودی و قبل از سال نو راهی بازار خواهد شد. چشم‌اندازی که برای آینده داریم قطعا موفقیت و شناخته شدن در این مسیر است و در این زمینه تمام توانمان را به کار بسته‌ایم و به آینده پر از موفقیت ایمان داریم.

اتاق ویژه بازی‌سازی

شرافت در رابطه با اینکه منبع درآمد سایت‌هایی از این دست که از کجا تامین می‌شود، می‌گوید: مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت دارایی ما را کاربرانمان تشکیل می‌دهند. در این رابطه یک‌سری تبلیغات که با جنس مخاطبانمان هم‌خوانی داشته باشد، قبول کرده و در سایت قرار می‌دهیم. بخش دوم درآمدزایی ما به اتاق بازی بازیاتو بازمی‌گردد. در این اتاق ویژه بازی، یک‌سری امکانات خاص در اختیار بازی‌سازها قرار می‌دهیم. بازی‌سازها در قالب‌های مختلف و تیم‌های متشکل از سه چهار نفر، کارهای لازم را بر روی ساخت بازی را انجام می‌دهند. تیم کارشناسی ما کار نهایی را مورد بررسی و نقد قرار می‌دهد و از زوایای متفاوتی مثل بررسی یوایکس، ری‌اکشن کاربران و… زیر دره‌بین قرار داده و در نتیجه بازی‌سازها با شناسایی نقاط قوت و ضعف کارشان مسیر درست را پیدا می‌کنند.

وی اضافه می‌کند: در این ارزیابی کارشناسانه چک‌لیستی پنجاه‌موردی داریم که ویژگی‌های گرافیکی، دوبعدی و سه‌بعدی، موزیک، نوع طراحی، خطاها و گاف‌های احتمالی بازی و… را بررسی می‌کنیم و اگر به امتیاز مدنظر ما برسد، این نقد و بررسی به‌صورت مفصل‌تر و با تست‌های متفاوت کاربران در اختیارشان قرار می‌گیرد. در غیر این صورت به‌شکل خلاصه‌تری بررسی می‌شود. نکته مثبت این داستان این است که بازی‌سازها تمام مراحل کار را به‌صورت عمومی مورد بررسی قرار داده‌اند و به بهتر شدن محصول تولیدی نهایی و بازدهی بهتری می‌رسند.

شرافت در انتها به نکته جالبی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: برای ما کیفیت بازی‌ها اهمیت فراوانی دارد و خیلی راحت جدا از بحث‌های درآمدی، بازی‌های بی‌کیفیت‌ را رد می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم پلتفرمی باکیفیت باشیم و کاربران خاص خودمان را تا همیشه داشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.