کد مطلب: ۴۷۴۲۴۵

انتقاد مخاطبان تجارت‌نیوز از تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند

کارت ملی ما چی شد؟!

کارت ملی ما چی شد؟!

در شرایطی که مدیران حوزه فناوری اطلاعات معتقدند که ایران پیشرفت قابل توجهی در این بخش داشته است بسیاری از کاربران ایرانی در فضای مجازی به طولانی شدن فرآیند صدور کارت ملی به عنوان یک نقیضه مهم این ادعا اشاره دارند.

تجارت‌نیوز در روزهایی اخیر گزارش‌هایی را در مورد برخی خدمات دولتی منتشر کرده که با واکنش و انتقاداتی از سوی مخاطبان مواجه شده است. آنها از کاستی‌ها و ایرادات سایت‌های دولتی یا تاخیر طولانی در صدور کارت ملی کلافه‌اند.

در ادامه، نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز را در مورد مشکلات سایت های دولتی و تاخیر در صدور کارت ملی می‌خوانید.

امان از نبود شایسته‌سالاری

- «علت ضعف در سایت‌ها …. استخدام افراد براساس اصل ناشایسته سالاری»

- «اکثر سایت های دولتی مشکل دارند. از بورس گرفته تا ماشین و نمی‌دونم سامانه های احراز هویت و از این جور چیزها. کلا اروررهای متعدد در سامانه های دولتی مثل شاد و شبکه های اجتماعی داخلی و همه و همه»

- «دلایل مشکلات سایت های دولتی: نداشتن برنامه نویس حرفه ایی، به روز نبودن سطح دانش برنامه نویس ها که اکثرا با متدهای سال ۲۰۰۹ و اینترنت اکسپلورر برنامه‌ نویسی می‌کنن، نبود front end کار با تجربه و مسلط به جدیدترین تکنولوژی های روز.»

- «بعضا هم این وبسایت ها احتیاج دارند شما به اصطلاح قلق اش را بگیرید که این قلق ها را دفاتر پیشخوان و پلیس +۱۰ گرفتند و در قبال حق الزحمه این قلق گیری برایشان شغل ایجاد شده و از این طریق کسب درامد می‌کنند.»

پیشرفت در فناوری و تاخیر در صدور کارت ملی

مخاطبان تجارت‌نیوز از تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی و تناقض این امر با ادعاها در مورد پیشرفت‌های فنی کشور و همچنین بی‌اعتباری رسید کارت ملی در برخی اداره‌ها و سازمان نیز گلایه دارند. البته بعضی هم خوش‌شانس هستند و توانسته‌اند کارت خود را بگیرند.

- «تمام این مشکلات برمی‌گرده به اینکه هیچ کس سرجای خودش ننشسته. آدم بیسواد رفته مدیر شده ولی باسواد داره ول می‌گرده.»

- والا از کشوری که می‌گه از نظر فناوری خیلی خیلی پیشرفته است بعیده که باید برای یه کارت ملی اینقدر منتظر بمونیم تا موهامون هم مثل دندونامون سفید بشه..پس حداقل به بانک ها و ادارات بگید که کار مردم را راه بندازند بابا…»

- به حال خودمون گریه باید کرد ….رتبه چندم تو فناوری و کلی تو بوق کردن این چیزا … کارت ملی و خلال دندون و چوب بستنی و….. نداریم !!!»

- «چرا بانک ملت حساب باز نمی‌کنه … می‌گه باید کارت ملی هوشمند باشه؟ مسخره شو درآوردن، حالا تو این کرونا کی بره تو صف کار هوشمند بگیره.»

- «مهم هزینه تعویض کارت ملی بوده که گرفتن زدن به جای زخمشون، اگه پول نگرفته بودن، باز جای امیدواری بود الان دیگه مهم نیست براشون. همسایه ما کارتش اومد گوسفند زد زمین.»

- «دو ساله ثبت نام کردم ولی هنو خبری از کارت ملی نیست. نمی‌دونم چکار کنم؟ جالب اینجاست هیچکس گردن نمی‌گیره، پس چرا ما این پیش رفت رو نمی‌بینیم؟ اگه کسی دیده به ما هم بگه! برای همه مسئولین متاسفم.»

ـ «بابا یه فکری برای عکس روی کارت ملی کنید، آخه والا به خدا به پیر به پیغمبر، زشته، بده، درست نیست، این چه عکسیه که می‌زنید روی کارت؟ آخه دلیل این همه بی توجهی و جدی نگرفتن در مورد کیفیت عکس کارت ملی چیه؟ هان چیه؟»

- «من خودم هم از عکس کارت ملی خودم می‌ترسم. یکاریش بکنید، اینکه نمی‌شه عکس هیچ کی شبیه عکس کارت ملی‌ اش نیست! همه شبیه دیوانه ها توی عکس هستن.»

- «من اسفند ۹۶ با مادرم ثبت نام کردیم و بعد مرداد ۹۷ عکس ازمون گرفتن، مرداد ۹۹ کارت ملی رو تحویل گرفتیم.»

- «من اول مرداد ۹۹ اقدام به گرفتن کارت ملی هوشمند کردم، ۱۵ روز بعد کارت به دستم رسید.»

- «کارت سوختم مشابه همینه، لطفا کارت سوختم پیگیری کنید. الان چهار ماهه هی می‌گن ماه دیگه. اسیر شدیم بخدا.»

آخرین اخبار و گزارش‌‌های حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من که الان دوسال ثبت نام کردم هنوز نیومده

  • ناشناس

    من نمیدونم فرق این کارت ملی هوشمند با اون قبلی ک بیهوش بود چیه اون ازمون کپی میخاستن اینم میخان اون اقلا عکسش ک مث خودمون بود دیگه

  • A

    وقتی من رفتم کارت ملی مو هوش مند کنم هنوز ازدواج نکرده بودم الان بچم یک سالو هفت ماهشه. آخه بعد از چهار سال خورده ای….فقط ادعا.

  • محسن

    من سال ۹۶دخواست کارت ملی کردم شش ماه بعد گفتند دوباره باید بیای عکس بگیری دوباره رفتم پست بانگ وعکس گرفتند هنوزتا این ساعت که ۶ ماه از ۹۹ هم گذشته خبری نیست یک هفته ی پیش رفتم سراغ گرفتم گفتند هنوز صادر نشده حیرت آوره واقعا.

  • مهدی مقامی

    منم دو ساله منتظرم کارت ملی بیاد ولی خبری نیست،یعنی چی آخه

  • ناشناس

    من برج شش نود هشت ثبت نام کردم ولی تا الان خبری نیست

  • اشکان

    اگه تو فن آوری پیشرفته بودن الان ما اینترانت داشتیم نه اینترنت ولی چون فن آوری شون در حد سومالی هستش ، ما خوشبختانه اینترنت داریم

  • رضا

    منم دوساله ثبت نام کردم ولی هیچ خبری نیست اگه نمیدین بگین خب

  • ناشناس

    سلام من الان از یک سال گزشته که درخواست دادم برا کارت ملی هوشمند هنوز به دستم نرسیده
    …..چیکار کنم

  • ناشناس

    کارت ملی رو تو خواب باید ببینیم…….