کد مطلب: ۷۳۲۹۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

طرح تشویقی ماسک برای بازگرداندن تبلیغات به توییتر

طرح تشویقی ماسک برای بازگرداندن تبلیغات به توییتر

پس از قطع همکاری شرکت‌های بزرگ با توییتر، ایلان ماسک می‌خواهد برای بازگرداندن این شرکت‌ها به این شبکه اجتماعی طرح‌های تشویقی در نظر بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اینکه شرکت‌های مختلف تبلیغات خود را در توییتر متوقف کردند، این شرکت با مشکلات و چالش‌های زیادی روبه‌رو شد. حالا ایلان ماسک سعی دارد با انجام طرح‌هایی تشویقی آنها را به این شبکه اجتماعی بازگرداند.‌

از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در اواخر ماه اکتبر، شرکت‌های زیادی تبلیغات خود را در توییتر متوقف کردند. این شرکت‌ها از اینکه تبلیغات‌شان در کنار توییت‌های خشونت‌آمیز منتشر شود، ابراز نگرانی کردند.

با این‌حال به نظر می‌رسد که تضمین‌های ایلان ماسک برای تجدیدنظر این شرکت‌ها کافی نبود. ثروتمندترین مرد جهان اکنون در حال برنامه‌ریزی برای برای بازگرداندن این شرکت‌ها به توییتر با روش‌های جدید است.

گزارشی از وال‌استریت ژورنال ادعا می‌کند که ماسک قصد دارد برای بازگردانی این شرکت‌ها سخاوتمندانه‌تر عمل کند. ظاهرا او طرح‌های تشویقی را برای تبلیغ‌کنندگان در نظر گرفته است.

توییتر به تبلیغ‌کنندگان ارزش افروده می‌دهد

بررسی‌ها نشان می‌دهد این طرح‌های تشویقی به شرکت‌هایی که تا قبل از 31 دسامبر تبلیغات خود را به توییتر بیاورند، تعلق می‌گیرد. این اقدام تلاشی آشکار برای افزایش هزینه‌های تبلیغاتی تا قبل از پایان سال 2022 است.

براساس ایمیل‌هایی که توسط دو مدیر آژانس تبلیغاتی با یک نشریه به اشتراک گذاشته شده، ارزش افزوده برای تبلیغ‌کنندگان در نظر گرفته شده است. این بدان معناست که توییتر مشوق‌هایی را براساس میزان هزینه‌های شرکت‌های تبلیغ‌کننده ارائه می‌هد.

توییتر چقدر به تبلیغ‌کنندگان تخفیف می‌دهد؟

در ایالات متحده اگر هر تبلیغ‌کننده 200 هزار دلار برای تبلیغات در توییتر خرج کند، 25 درصد ارزش افزوده دریافت می‌کند. برای صرف 350 هزار دلار برای تبلیغات در توییتر نیز 50 درصد ارزش افزوده اختصاص داده شده است. 500 هزار دلار تبلیغات در این شبکه اجتماعی هم 100 درصد ارزش افزوده (معادل یک میلیون دلار) به‌همراه دارد.

لازم به ذکر است که حدود 90 درصد از درآمد توییتر از تبلیغات است.

کدام شرکت‌ها تبلیغات خود را در توییتر متوقف کردند؟

در طول ماه گذشته، گزارش‌های مختلفی منتشر شد که نشان می‌داد تبلیغ‌کنندگان تبلیغات خود را در توییتر متوقف کردند. چندین تبلیغ‌کننده بزرگ، از جمله Jeep، Mars، Kellogg و Verizon، اجرای تبلیغات را در این پلتفرم به‌طور کامل متوقف کردند.

شرکت خودروسازی فولکس واگن، شرکت خودروسازی استلانتیس، شرکت داروسازی گیلیاد، شرکت جنرال موتورز و شرکت خودروسازی فورد موتورز نیز از دیگر شرکت‌هایی بودند که انجام تبلیغات خود در توییتر را متوقف کردند.

ماسک پیش از این درباره این اتفاقات گفته بود، گروه‌های فشار عامل توقف تبلیغات این شرکت‌ها از توییتر هستند. او در توییتی، «گروه‌های فعالی را که به تبلیغ‌کنندگان فشار می‌آورند» سرزنش کرد و گفت توییتر استراتژی محتوایی خود را تغییر نداده و این شرکت هر کاری که می‌توانست برای راضی کردن فعالان انجام داد. ماسک مشخص نکرد که این شرکت چقدر از درآمد خود را از این عقب‌نشینی از دست داد، یا اینکه چگونه توانسته این ضرر را به فشار گروه‌های فعال نسبت دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.