کد مطلب: ۸۱۰۳۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعامل با رگولاتوری نیاز حوزه فینتک

تعامل با رگولاتوری نیاز حوزه فینتک

اولین نشست خبری انجمن فینتک روز یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه  به منظور تعامل با رسانه‌ها با حضور اعضای هیات‌مدیره این انجمن و اصحاب رسانه برگزار شد. این انجمن دارای هفت عضو اصلی و 2 عضو علل بدل است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی فاطمیان به عنوان رئیس هیات‌مدیره و نوید رجایی‌پور به عنوان نائب‌رئیس هیات‌مدیره انجمن فینتک و همچنین وحید شامخی، مهدی مومنی، احمدرضا منصوری و مصطفی امیری به عنوان اعضای اصلی این انجمن انتخاب شدند.

مهدی فاطمیان، هم‌بنیانگذار زیبال و رئیس هیات‌مدیره انجمن فینتک درباره زمان شکل‌گیری انجمن گفت: سال 95 به دلیل مشکلاتی که در صنعت پرداخت داشتیم، گروهی از پرداخت‌یارها دورهم جمع می‌شوند و به طور غیررسمی فضایی را شکل می‌دهند که بنیان رسمی انجمن فینتک شکل می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه محوریت شرکت‌هایی که عضو این انجمن بودند، شرکت‌های پرداختی بود، گفت: در آن زمان یکی از دستاوردهای ما گرفتن سند پرداخت‌یاری در بانک مرکزی بود.

به گفته فاطمیان تلاش انجمن فینتک طی سال‌های اخیر توسعه اکوسیستم فینتک در کشور بود. همچنین یکی دیگر از وظایف این انجمن برقراری تعامل با رگولاتور و در زمان نیاز طرح دعوا با این نهادهاست.

رئیس هیات‌مدیره انجمن فینتک پیرامون مهم‌ترین اهداف انجمن فینتک بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما آگاهی‌افزایی عمومی و اطلاع‌رسانی‌های شفاف‌تر نسبت به دوره‌های قبل است. ما به عنوان بخش خصوصی سعی داریم برای افزایش این آگاهی تلاش کنیم. متاسفانه رگولاتور ما در یکسری قسمت‌ها آگاهی لازم را ندارد.

او با اشاره به اینکه رویکرد این انجمن نسبت به گذشته تعاملی‌تر خواهد بود، گفت: درحال حاضر ما اعضایی را در حوزه پرداخت، بانک‌تک، بیمه، رمزارزها، لندتک‌ها و سرمایه‌گذاری در این انجمن داریم. تلاش ما بر این است که بتوانیم تا پایان سال کمیسیون‌های دیگری را نیز به این انجمن اضافه کنیم.

انجمن فینتک طی سال‌های اخیر

فاطمیان همچنین پیرامون اقداماتی که در چند سال اخیر توسط انجمن فینتک انجام شده است، اظهار کرد: ما توانستیم موضوع اینماد را برای شرکت‌های رمزارزی حل کنیم و اولین نمادها برای این شرکت‌ها صادر خواهد شد.

او ادامه داد: مسئله انحصار بازار در شرکت‌های پی اس پی یکی دیگر از مسائلی بود که فضا را از حالت رقابتی خارج کرده بود. این مسئله نیز توسط ما در حال پیگیری است تا شرکت‌های بزرگ پرداخت‌یاری بتوانند مجوز پی‌ اس پی را دریافت کنند.

به گفته رئیس هیات‌مدیره انجمن فینتک، این انجمن همچنین طی رایزنی‌هایی با بانک مرکزی مسیر تعامل را با این نهاد قانونگذار ایجاد کرد و در حال تعامل با سایر نهادها برای توسعه بازار لندتک‌ها است.

وحید شامخی، عضو انجمن فینتک نیز پیرامون خدمات بلاکچین‌محور بیان کرد: در حال حاضر بازار رمزارزها ده درصد ارزش بازار طلای دنیاست.

در حوزه فناوری مالی از کشورهای همسایه عقبیم

او ضمن اشاره به اینکه دوبی دومین شهر کریپتودیلی دنیاست، بیان کرد: امارات متحده عربی تمام تلاش خود را برای تبدیل‌شدن به پایتخت دیجیتال منطقه انجام می‌دهد. ما هم اگر بخواهیم در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشیم، رویکردهای مثبت‌تری را نیاز داریم.

محمدمهدی مومنی در پایان با اشاره به اینکه ما در ایران هیچ توسعه‌ای نسبت به کشورهای جهانی نداشتیم، خاطرنشان کرد: رگولاتوری تا الان در ایران به جای کمک به توسعه، بیشتر حوزه فینتک را سرکوب کرده است.

او افزود: بحث اینجاست که ما چه فعالیتی می‌توانیم در این انجمن داشته باشیم تا نقش خود را به عنوان بازوهای تکنولوژیکی به درستی ایفا کنیم.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به استارتاپ‌های ایران و جهان را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.